Vuurwerkbesluit nog steeds een raadsel .

ylke

VWC lid
REGIO - De overheid heeft besloten om de afsteek tijden van vuurwerk toch niet aan te passen. Totdat er een koninklijk besluit komt over de ‘nieuwe’ afsteek tijden’ gelden de oude regels nog. Dat betekent dat totdat er een koninklijk besluit komt er vuurwerk mag worden afgestoken van 10:00 tot 02:00.

De wet luidt als volgt: ‘Het is verboden vuurwerk, anders dan bedrijfsmatig, tot ontbranding te brengen op een ander tijdstip dan tussen 31 december 10.00 uur en 1 januari 02.00 uur van het daarop volgende jaar.’

Rijksoverheid meldt tegen Zevenaar112; ‘Totdat er geen koninklijk besluit is genomen gelden de oude regels van het afsteken van vuurwerk, dit houdt in dat er vuurwerk mag worden afgestoken van 10:00 uur 31 December tot 02:00 uur 1 Januari.

Enkele politie Facebook pagina’s melden ook dat de oude regels van kracht zullen zijn. Het is dus nog een raadsel wat het dit jaar zal gaan worden. Mocht het koninklijk besluit over de nieuwe afsteek tijden toch nog worden genomen moet dit vóór 29 december 2014 gebeuren.

Indien zich hier nog veranderingen voordoen melden wij dit direct.

Bron

wat een gedoe. Dat ze dit zolang nog mogen wijzigen. Het moet nu zijn 10.00 of 18.00 Basta en daar klaar mee deze week nog.

hoe langer het duurt voordat het bekend is des te beter het eruit ziet. Want hoe korter de termijn dat er campagne voor gemaakt kan worden des te minder gaat het werken. Dat weet iedereen...
greetzz

Wat een zooi, delft gaat morgen op delft.nl melden dat het vanaf 18:00 pas mag. Straks kunnen ze dat weer veranderen

Dus het is hopen dat ze te laat zijn met het definitief maken van de wetswijziging voor de 31e.
Kleine kans, beetje hoop blijven houden.

Hier in België hebben ze het rijbewijs met strafpunten in 1993 ingevoerd maar de Koninklijke Besluiten ter uitvoering daarvan zijn nog altijd niet genomen.

Hopelijk hebben jullie Nederlanders evenveel geluk met het vuurwerkbesluit!

Ik hoop ook dat we gewoon van 10.00 tot 02.00 kunnen stoken. Dit brengt bij mij wel een budgetprobleem met zich mee. :p Heb alleen maar siervuurwerk besteld.

is geen raadsel hoor.....alleen men pakt er alleen de verkeerde stukken bij...
Dit zorgt tevens voor zoveel onrust dat ik misschien wel denk dat de politie gaat zeggen dat deze hele wet niet te handhaven is en dat we dit jaar nog een laatste keer los mogen gaan overdag :p

Los van bovenstaande:
De nieuwe wet heeft in de staatscourant gestaan is daarom geldend.
Het staat ook al bij de links van wetstechnische informatie bovenaan de betreffende pagina:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0013360/Hoofdstuk2/3/Artikel236/geldigheidsdatum_01-12-2014

Klik je daar op, dan kom je hier uit:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0013360/geldigheidsdatum_01-12-2014/informatie

Als je dan klikt op de wijziging van 29-10-2014 onderaan zie je het Besluit van 29 oktober 2014 tot wijziging van het Vuurwerkbesluit (beperking afsteektijden consumentenvuurwerk). Dit is gewoon leidend helaas. Deze tijden zijn echter nog niet in alle stukken verwerkt van het vuurwerkbesluit.

Onderaan staat ook:
Gelet op de wenselijkheid om zo spoedig mogelijk over te gaan tot de inperking van de afsteektijden, is het de bedoeling het besluit vóór 29 december 2014 in werking te laten treden. Daarbij zal derhalve worden afgeweken van de vaste verandermomenten

Men heeft dus tot en met 28 december de tijd om alle wetteksten aan te passen waaronder dus ook het vuurwerkbesluit.

is geen raadsel hoor.....alleen men pakt er alleen de verkeerde stukken bij...
Dit zorgt tevens voor zoveel onrust dat ik misschien wel denk dat de politie gaat zeggen dat deze hele wet niet te handhaven is en dat we dit jaar nog een laatste keer los mogen gaan overdag :p

Los van bovenstaande:
De nieuwe wet heeft in de staatscourant gestaan is daarom geldend.
Het staat ook al bij de links van wetstechnische informatie bovenaan de betreffende pagina:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0013360/Hoofdstuk2/3/Artikel236/geldigheidsdatum_01-12-2014

Klik je daar op, dan kom je hier uit:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0013360/geldigheidsdatum_01-12-2014/informatie

Als je dan klikt op de wijziging van 29-10-2014 onderaan zie je het Besluit van 29 oktober 2014 tot wijziging van het Vuurwerkbesluit (beperking afsteektijden consumentenvuurwerk). Dit is gewoon leidend helaas. Deze tijden zijn echter nog niet in alle stukken verwerkt van het vuurwerkbesluit.

Onderaan staat ook:
Gelet op de wenselijkheid om zo spoedig mogelijk over te gaan tot de inperking van de afsteektijden, is het de bedoeling het besluit vóór 29 december 2014 in werking te laten treden. Daarbij zal derhalve worden afgeweken van de vaste verandermomenten

Men heeft dus tot en met 28 december de tijd om alle wetteksten aan te passen waaronder dus ook het vuurwerkbesluit.

Ik heb laatst een video gezien van iemand die het had over een gedoogd constructie. Dus het is overal wettelijk van 18:00 tot 02:00 maar gemeente controleren niet en gedogen het oude beleid. Van 10:00 tot 02:00

Is er eigenlijk al een lijst van de gemeentes die niet gaan controleren? Twente, Zeewolde maar zijn er mee gemeentes?

10.00-02.00.....22.00-02.00......18.00-02.00
We maken er talloze topics voor en uiteindelijk zal de tijd het leren.
Mij persoonlijk maakt het niet uit, daar ik werk van 09.00-18.00.

Onze hele vuurwerktraditie daarentegen gaat langzaam aan steeds meer kapot :(

Back
Bovenaan