Vuurwerkafval? Niet op straat!

Ruben

VWC lid
ReinWijzer Heemskerk, 23 november 2010
De jaarwisseling is een feestelijke gebeurtenis met veel en mooi vuurwerk, De minder mooie kant van het vuurwerk is dat veel afval achterblijft op straat. In Nederlands is dit elk jaar zo'n zes miljoen kilo afval. Door na het afsteken van uw vuurwerk het afval op te ruimen draagt u bij aan een schone en veilige straat. U voorkomt dat schadelijke stoffen van onverbrande resten kunnen uitspoelen naar de bodem en kinderen de gelegenheid krijgen om dit vuurwerk alsnog aan te steken. En natuurlijkhebt u eer van uw werk omdat uw straat er daarna weer netjes en schoon uitziet!
Vanwege millieuwetgeving mogen wij op het afvalstation geen vuurwerkafval of vuurwerkresten aannemen. Vuurwerkafval kunt u in uw grijze container doen.

Ik krijg de kans geeneens om het op te ruimen. Bij ons rijden nieuwjaarsochtend om 10 uur al veegwagens door het dorp om de zooi op te ruimen :P
Als we dan 's middags naar familie gaan is die mooie herinnering al helemaal foetsie :(

Leeggeknalde cakes ruim ik wel op ofc.

Wij vegen rond 2 uur alles bij elkaar tot 1 grote hoop, die steken we in de fik,
en dan tegelijkertijd de restanten afsteken en zodra het afgegaan is of leeggeschoten of weet ik veel wat, vegen we dat ook gelijk bij de brandende hoop tot een uurtje of 3 dan is alles meestal wel op(jammergenoeg).

Edit: en het overgebleven as vegen we het gras in.

Back
Bovenaan