Vuurwerk Webshops

NitraatKing

VWC lid
Momenteel ben ik bezig met de ontwikkeling van webshops voor vuurwerkverkopers.

Wat zien jullie graag in een webshop?
Nog ideeen die ik kan uitwerken?

Hier een paar screenshots van mijn huidige webshop project:
470e17d3de.jpg

c6d00213cd.jpg

Voor als er vragen komen over ads etc. dit is niet commercieel, maar vraag hier wel een kleine vergoeding voor, dit voor de gemaakte kosten. Als Webdesigner en Pyro, kom ik verouderde en vaak ook niet werkende vuurwerkshops tegen. Graag zie ik dit wat strakker :)

Verwerkt uit dit topic:

- Selecteren op merk
- BTW Verwijderd (met berekening) - invoeren = klaar

Zelf toegevoegd na reacties:

- Selecteer afhaaldatum tijdens afrekenen.

Mogelijk op aanvraag:

- Gratis product selecteren bij een bepaald bedrag.

17-10-14 15:00: Online Demo is nu beschikbaar! PM voor het adres.
17-10-2014 16:07: Webpagina opgezet http://bit.ly/1vn7iOy :)

Vanaf nu zijn de webshops leverbaar voor een vaste vergoeding!
Dit is inclusief sliders, logo en support.

webshop.png

Laatst bewerkt:
Ik zie graag lage prijzen : D

Zeker als ik de prijs van de Red Basterds Shocks zie staan, lollll

Gewoon blind ingetypt :) Dit is een demo. (ik neem ze elk jaar, dacht 15,-?)

Ik heb wel de BTW uit het systeem gehaald, aangezien veel vuurwerkverkopers dit niet willen.

Deze template wil ik in diverse kleuren maken.

Wat voor mij belangrijk is bij het bestellen op een webshop is:

- Overzicht: Ik wil als ik een website/shop open direct duidelijk hebben wat ik op de site kan doen en waar ik alles kan vinden. Een duidelijk menu en niet 34 categoriën, maar gewoon keurig 5-8.
- Makkelijk: Ik wil als ik online wat wil bestellen dat het soepeltjes loop en niet dat ik eerst 6 pagina's moet doorlopen (eentje met de bestelling, een met gegevens, een met betalen, een met bla bla bla), maar gewoon 1 of hoogstens 2 handelingen. Wat ik fijn vind is als webwinkels met accounts werken, zodat je ook je gegevens maar 1x hoeft in te vullen en je bestelling nog eens online kan nakijken.
- Ideal: wie betaalt er tegenwoordig nog online op een andere manier dan via Ideal?

Dat zijn mijn algemene wensen, maar ik heb ook nog wat 'vuurwerk'wensen:

- Filmpjes bij de artikelen (zo hoef je niet een tabblad open met youtube te hebben en telkens heen en weer te scrollen), maar ik zie dat je dat al hebt!
- Veel informatie over het product (zo hoef je niet een tabblad open met VWC te hebben en telkens heen en weer te scrollen). De informatie die ik bedoel is bijvoorbeeld aantal shots, gram per cake en eventueel dingen als effect, kleuren en kartoneenheid.

Als ik er even over na ga denken kan ik nog wel meer tips verzinnen, maar kijk eerst maar of je hier wat aan hebt :p

Dat de optie selecteren op merk aanwezig is. Erg vervelend als er 100 producten onder bijvoorbeeld cakes tot 500 gram staan en dat je dan niet kan selecteren op merk.

Verder zo simpel/overzichtelijk mogelijk houden. Prijs en plaatjes duidelijk.
Ingangen zoals meest verkocht, acties artikelen zie je ook veel.

Wat ik wel handig vind is het kunnen opslaan van je vuurwerklijst, zelf verander ik veel voor ik een vaste lijst heb en doe daar wel een paar dagen over. Dan is het handig dat de lijst blijf staan

Wat voor mij belangrijk is bij het bestellen op een webshop is:

- Overzicht: Ik wil als ik een website/shop open direct duidelijk hebben wat ik op de site kan doen en waar ik alles kan vinden. Een duidelijk menu en niet 34 categoriën, maar gewoon keurig 5-8.
- Makkelijk: Ik wil als ik online wat wil bestellen dat het soepeltjes loop en niet dat ik eerst 6 pagina's moet doorlopen (eentje met de bestelling, een met gegevens, een met betalen, een met bla bla bla), maar gewoon 1 of hoogstens 2 handelingen. Wat ik fijn vind is als webwinkels met accounts werken, zodat je ook je gegevens maar 1x hoeft in te vullen en je bestelling nog eens online kan nakijken.
- Ideal: wie betaalt er tegenwoordig nog online op een andere manier dan via Ideal?

Dat zijn mijn algemene wensen, maar ik heb ook nog wat 'vuurwerk'wensen:

- Filmpjes bij de artikelen (zo hoef je niet een tabblad open met youtube te hebben en telkens heen en weer te scrollen), maar ik zie dat je dat al hebt!
- Veel informatie over het product (zo hoef je niet een tabblad open met VWC te hebben en telkens heen en weer te scrollen). De informatie die ik bedoel is bijvoorbeeld aantal shots, gram per cake en eventueel dingen als effect, kleuren en kartoneenheid.

Als ik er even over na ga denken kan ik nog wel meer tips verzinnen, maar kijk eerst maar of je hier wat aan hebt :p

Bedankt voor je punten :)
- Menu
Is inderdaad bijna overal erg slordig geregeld. Er moet een mogelijkheid zijn om merken aan te klikken. Dit is standaard mogelijk:
- Accounts
Dit is ook standaard mogelijk. De handelingen zijn al verkort voor zover mogelijk.
- iDEAL kan gebruikt worden
- Filmpjes! Absoluut :) Dit zou de verkoper wel grotendeels zelf moeten doen.
- Gewicht etc. kan worden toegevoegd. Shots kan in de omschrijving net als de shocks.

Thanks voor je tips! Als je tijd hebt hoor ik graag meer :) Zelf heb ik ook zoveel mogelijk gecheckt.

Dat de optie selecteren op merk aanwezig is. Erg vervelend als er 100 producten onder bijvoorbeeld cakes tot 500 gram staan en dat je dan niet kan selecteren op merk.

Verder zo simpel/overzichtelijk mogelijk houden. Prijs en plaatjes duidelijk.
Ingangen zoals meest verkocht, acties artikelen zie je ook veel.

Thanks!
c84a41e912.png

Wat ik wel handig vind is het kunnen opslaan van je vuurwerklijst, zelf verander ik veel voor ik een vaste lijst heb en doe daar wel een paar dagen over. Dan is het handig dat de lijst blijf staan

Dit is een verlanglijst, is standaard beschikbaar en kan aangemaakt worden op een account. Dan kun je alles later toevoegen aan de winkelwagen, als je er klaar voor bent! :D

9de1bd2408.png

Rembours kan iDEAL zijn etc. dit is alleen een test.

Of evt. dagdeel:
b31eebaa75.png

Dit heb ik geplaatst in de betaalmethode sectie, om ervoor te zorgen dat klanten in een paar eenvoudige stappen alles kunnen voltooien.

(edit: misschien pas in de bevestiging, staat wat beter.)

Laatst bewerkt:
Ziet er leuk uit hoor, netjes ook. Mooi overzichtelijk is het.

Heb zelf ook wel eens het een en ander geknutseld. Ik vond vooral het webshop progamma van http://gratiswebshopbeginnen.nl/ altijd heel handig en leuk. Misschien een optie voor je om ook eens te proberen. Je kunt er elke webshop ontwikkelen. Diverse vuurwerk verkooppunten maken ook gebruikt van het script. Je kan hele collecties toevoegen inclusief de voorraad en inkoopprijzen bijvoorbeeld. Als je dit script in de proffesionele uitvoering gaat gebruiken, dit kost een x bedrag per maand, kun je inprincipe een volledige webshop runnen met uptodate voorraad, automatische facturen en klanten mails, klanten database en winstpercentages etc.

Ik heb gewoon de normale kosteloze versie gebruikt om een beetje te knutselen en uit te proberen en heb toen een snelle simpele webshop gemaakt. Erg leuk !

Bijlagen

• vwc11.jpg
    vwc11.jpg
    97,1 KB · Weergaven: 0
Ziet er leuk uit hoor, netjes ook. Mooi overzichtelijk is het.

Heb zelf ook wel eens het een en ander geknutseld. Ik vond vooral het webshop progamma van http://gratiswebshopbeginnen.nl/ altijd heel handig en leuk. Misschien een optie voor je om ook eens te proberen. Je kunt er elke webshop ontwikkelen. Diverse vuurwerk verkooppunten maken ook gebruikt van het script. Je kan hele collecties toevoegen inclusief de voorraad en inkoopprijzen bijvoorbeeld. Als je dit script in de proffesionele uitvoering gaat gebruiken, dit kost een x bedrag per maand, kun je inprincipe een volledige webshop runnen met uptodate voorraad, automatische facturen en klanten mails, klanten database en winstpercentages etc.

Ik heb gewoon de normale kosteloze versie gebruikt om een beetje te knutselen en uit te proberen en heb toen een snelle simpele webshop gemaakt. Erg leuk !

Thanks voor de tip!

Als webdeveloper en webhoster wil ik alles zo strak mogelijk maken en uiteindelijk wel kwaliteit leveren. Daarom stel ik tips van de vuurwerkfans op prijs :)

Dit systeem zal in eigen beheer komen van de verkoper, hier is geen externe partij voor nodig. Er moet alleen webhosting aangeschaft worden. Nu ben ik ook vooral bezig met het optimaliseren van mijn webserver voor de webshops!

Voorraden, prijzen, collecties, mails, facturen etc. is allemaal aanwezig en mogelijk. De afgelopen jaren heb ik aan verschillende webshops gewerkt. Dit is niet echt geknutsel :bonk:, dit systeem zal ik binnenkort gaan aanbieden aan vuurwerkverkopers en leveranciers.

Dit is vooral maatwerk en rekening houden met de tijden van het jaar.

De website die je stuurde is een prima oplossing voor als mensen het zelf eens willen proberen of beginnen met het opzetten van een webshop!

Ik bedoel het absoluut niet verkeerd, maar volgens mij ga je met deze site geen hordes met bedrijven aantrekken. Voordat je de eerste informatie krijgt, ben je ondertussen al een pagina naar beneden gescrolld. Ik denk dat mensen/bedrijven graag in 1 oogopslag willen zien wat de site te bieden heeft. Aangezien je eerst een stukje moet scrollen om bij de informatie te komen, denk ik dat potentiële klanten snel wegklikken. Volgens mij kan dit op je website nog veel beter!

Ik heb even op internet gezocht of je daar ook een soort leidraad in hebt, en ik kwam het volgende tegen, misschien heb je er wat aan:

http://www.dambrink.com/speciaal-voor-u/114-voorkom-wegklikgedrag

Dit is een ingerichte website door bootstrap. Het is niet door mijzelf ontwikkeld.
Het is speciaal geoptimaliseerd voor alle devices.

Met "normale" websites zijn deze tips van belang en is de lengte en indeling belangrijk.
Voor responsive en landing pages niet.

Als ik wat meer tijd over heb, zal ik een website opzetten ipv een landingpage.
Dit is nu alleen informatie voor geïnteresseerden.

Thanks voor je feedback.

Back
Bovenaan