Vuurwerk was mogelijk oorzaak van natuurbrand Witbrantlaan West in Tilburg

ylke

VWC lid
TILBURG - De felle brand die zondag woedde op een heide aan de Witbrantlaan West in Tilburg werd mogelijk veroorzaakt doordat er vuurwerk werd afgestoken. Dat heeft de politie laten weten. In het natuurgebied bij de Reeshof ontstonden de afgelopen jaren vaker branden door menselijk toedoen.

Sinds 2012 waren er elk jaar wel meldingen over brandjes aan de Witbrantlaan West. Volgens een politiewoordvoerder is er ook al vaker vuurwerk afgestoken. Met buurtbewoners is afgesproken dat zij voortaan direct melden wanneer er vuurwerk wordt afgestoken, zodat de politie snel kan reageren.

Overslaan
De brand die zondag werd opgemerkt door een voorbijganger, werd door de brandweer van vier kanten geblust. Door het warme weer en de wind, was de kans op overslaande vlammen groot. Er werd daarom opgeschaald naar zeer grote brand. Rond 18.30 werd het sein brand meester gegeven.

Bron

Mogelijk word ik rijk.
Mogelijk word wilders president.
Mogelijk verdwijnt morgen het ract.
Mogelijk word ik vader van een tweede drieling.
Mogelijk mogelijk mogelijk.....................
Dus allemaal speculatie waar je totaal helemaal niks aan hebt!!!

Zonder teveel te typen weet ik toch wel dat dit een geliefd plekje is voor liefhebbers om door het jaar heen op regelnatige basis spulletjes te testen.
Dat zegt niet allles, maar mogelijk is het zeker..

Back
Bovenaan