Vuurwerk verboden rond Amsterdamse dierenasiels

tristen

VWC lid
In opdracht van burgemeester Eberhard van der Laan gaat de Amsterdamse politie met de najaarswisseling het vuurwerkverbod in de omgeving van dierenasiels streng handhaven. Voorheen controleerde de politie nauwelijks op het afsteken van vuurwerk rond diereninstellingen.

Het is in Amsterdam verboden rond dierenasiels vuurwerk af te steken, maar volgens Van der Laan was het voorgaande jaren geen prioriteit van de politie om overtreders van dit verbod aan te pakken. Dat gaat dit jaar voor het eerst wel gebeuren, vertelde hij donderdag in de gemeenteraad.

Van der Laan heeft ook de mogelijkheid om vuurwerkvrije zones in de omgeving van ziekenhuizen en verzorgingshuizen aan te wijzen. De burgemeester wil eerst onderzoeken of het vuurwerkverbod bij dierenasiels helpt voordat hij nog meer gebieden in de stad aanwijst waar niet geknald mag worden.

Bron: http://www.parool.nl/parool/nl/4/AM...-verboden-rond-Amsterdamse-dierenasiels.dhtml

Met alle respect voor de dieren in de asielen maar ik vind het weer behoorlijk ver gaan en elke jaar komt er wel iets nieuws naar voren, nu horen we al bejaardencentra, stadscentra en dergelijke en nu die asielen er bij. Volgend jaar een verbod om in de nabijheid van kinderboerderijen te stoken ?
Ik vraag me trouwens af hoe groot de straal rondom die asielen dan moeten zijn waar niets afgestoken mag worden en hoe ze dat precies willen gaan controleren, in mijn ogen is dat toch een onhaalbare situatie.

Gewoon afsteken, want lees nu zelf wat hij zeg "De burgemeester wil eerst onderzoeken of het vuurwerkverbod bij dierenasiels helpt voordat hij nog meer gebieden in de stad aanwijst waar niet geknald mag worden." Dus, zie je.. men moet zich niet als makke lammetjes naar de slachtbank laten brengen en de brave jongetje in de klas uithangen want dan wordt je juist genaaid.

Volgend jaar een verbod om in de nabijheid van kinderboerderijen te stoken ?

Dat is er al; http://www.amsterdam.nl/toerisme-vrije-tijd/evenementen/oud-nieuw-amsterdam/vuurwerk-korter/

lijkt me vrij logisch dat in zulke omgevingen niet geknalt mag worden.

Lijkt mij anders niet logisch dat zij daar pas nu mee komen.

Dit is gewoon het begin van het einde. Volgend jaar vast stoken van 22:00 tot 01:00 en het jaar daarop helemaal niets meer.

Dit is gewoon het begin van het einde. Volgend jaar vast stoken van 22:00 tot 01:00 en het jaar daarop helemaal niets meer.

Ik heb vroegah geleerd dat je geen vuurwerk naar dieren (en mensen) mag gooien.
Dus dat je niet in de buurt van dierenasiels gaat stoken, lijkt mij niet anders dan logisch.
Dieren hebben vaak een scherper gehoor, dus een knal wordt wel harder door dieren gehoord.

Dus dat je niet in de buurt van dierenasiels gaat stoken, lijkt mij niet anders dan logisch.
Dieren hebben vaak een scherper gehoor, dus een knal wordt wel harder door dieren gehoord.

Dat heb ik ook geleerd. Ik heb dan ook nog nooit naar mens of dier vuurwerk gegooid. Ook niet naar openbaar bezit of andere spullen.

Iedereen met wat verstand gaat niet bij een dierentuin, dierenasiel, kinderboerderij e.d. staan stoken. Zo'n verbod is dan ook niet nodig in mijn ogen.

Dit verbod is meer een formeel iets, een soort opstapje naar nog meer verboden, totdat daar praktisch een totaalverbod uit ontstaat.

Bejaarden tehuizen asiel en winkelcentrums vind ik wel logis
Maar met een beetje hersens zou je dat zelf al niet doen.
Overiges zal dit het gezeur wel moeten beperken al ben ik bang dat ze wel wat anders vinden

Normen en waarden vervagen in het land. Net als fatsoen, uit fatsoen ga je niet naast een Ziekenhuis schieten of Kinderboerderij

Maar... wat is is fatsoen? Is 100m er vanaf dichtbij? Tegenstanders vinden natuurlijk van wel. Wij fans zeggen, is ver genoeg.

Dit waren ongeschreven regels en in eens moet dat nu allemaal "geregeld" worden. Iedereen bemoeit zich maar met iedereen hoe die moet leven, doen en laten. We bepalen graag voor andere mensen wat zij moeten. Typisch Nederlands slechte gewoonte

Back
Bovenaan