Vuurwerk van markt om naam

densta

VWC lid
Een vuurwerkimporteur heeft de 'Black Cobra' van de markt gehaald om verwarring met de illegale versie te voorkomen. Het vuurwerk heeft nagenoeg dezelfde naam als een zware knaller die illegaal wordt verhandeld.

Bij de 'Black Cobra' komt er een lichtkogel uit die op een hoogte van 20 meter explodeert. De illegale versie ontploft op de grond, en is geen sier-, maar knalvuurwerk.
Verwarring

"De angst is dat mensen het verkeerd gebruiken omdat ze de gebruiksaanwijzing verkeerd lezen. Er zouden ongelukken kunnen gebeuren als zo'n lichtkogel horizontaal door de straat vliegt en ontploft", zegt Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland. Inmiddels hebben ze al veel meldingen binnengekregen. De vereniging heeft die doorgegeven aan de importeur.

De Inspectie Leefomgeving en Transport maakt zich zorgen over de verwarring en waarschuwt mensen om goed te kijken naar de gebruiksaanwijzing. De inspectie is een onderzoek gestart.

Bron: http://nos.nl/artikel/454270-vuurwerk-van-markt-om-naam.html

Tja.... Wat moet ik hier nou op zeggen.

Ik snap dat een niet vuurwerk kenner miss verward raakt, maar om het nou uit de handel te halen.

En als je gewoon de handleiding leest dan is er niks aan de hand want op de echte "cobra 6" staat geen Nederlandse handleiding!

Tja als ze nou geen imitatie vuurwerk op de markt hadden gebracht had je deze verwarring nooit gehad

Een gemiddelde consument zou niet eens aan een cobra 6 denken, maar gewoon afsteken zoals et hoort.

Maar hoe hoort het dan? Het wordt de gemiddelde consument ook niet echt makkelijk gemaakt, zonder voetje en met dat dichtgedraaide papier aan de bovenkant, de meesten gaan toch af op het uiterlijk....

er staat met koeienletters op vermeld dat ie rechtop moet, dus ik denk dat je zoiets toch niet over het hoofd kan zien.. Zo denk ik er iig over

Mooi zo, weg met die rotzooi. Verzin zelf maar wat, in plaats van dingen zo illegaal mogelijk te laten lijken, terwijl het niks is.

Ik vind het weer betutteling op en top.

SUPER COBRA 6

BLACK COBRA

zoek de verschillen. Geen enkel stuk vuurwerk mag nu Cobra heten? Zal vast nog wel een 25sh potjes van een merk zijn die zo heet. Mensen verwarren het en steken het af als grond vuurwerk? Nouja, ik mis het ook niet maar vind het erg vergaan

De slang wordt mogelijk ook verboden. Het schijnt echter dat de fracties van Groen Links en de Partijd voor de Dieren bezwaar gaan maken.

Heeft Schuurmans eigenlijk ook een cake die Cobra heet? :p

edit; o verrek, er zijn de Black Cobra's van Rubro ook nog! Moeten die nou ook van de markt?!

Back
Bovenaan