Vuurwerk uit de oude doos

Ik weet dat het een grapje was en haakte voor de grap erop in, dan heb ik de hobby niet meer. 1934 klinkt wel grappig, opa gaat even een dikke compound afsteken.

Dat is de happy new year, die werden bij krokel in verpakking van 4 verkocht. Kan het me herinneren dat ik ze had 1 keer, maar wat ze doen weet ik niet meer.

De vaasjes, waren door bkv bij ons verkocht. Het fijne weet ik er niet van. Het kan inderdaad verschillen per omgeving.

Maar ik denk dat je de parashute by night bedoel. Deze werden ook per 4 verkocht in doosje met inderdaad een sealtje eromheen. Waren leuke dingen in de jaren 90.

Verder leuke producten hoor wat ik weer zie. Maar de happy new year kon ik bij krokel per 4 pakken, koste 12,50 gulden. Als ik het goed heb was dit ook een zwermpotje, geheugen laat me even in de steek.

De oranje happyness, kwamen ze zo maar een keer terug. Fontein, fluit, knetter heerlijk die dingen.

Kleine correctie @happiness was me voor scheelt mij weer zoeken.

Dit doosje ziet er weer iets anders uit. Zo te zien zijn er genoeg varaties in de omloop geweest.

Bekijk bijlage 66157

Vind deze maar lelijk. Dat afstotelijk lichtblauwe past niet bij deze dingetjes.

Ook deze variant, met schrijffout. Paraohute. :D

Bekijk bijlage 66158

Vond het altijd opvallend dat het zo moeilijk is om een woord correct te schrijven. Maar voor de meeste Chinezen valt de Engelse taal nog niet mee, en nu ik al een hele poos meedraai in deze maatschappij en zie dat mensen geeneens correct een normale Nederlandse achternaam kunnen wegschrijven, kijk ik hier niet meer van op. :D

Trouwens, de setjes die die jongen uit mijn buurt had, waren verpakt met 4 tegelijk, maar dan in een van bovenaf gezien vierkant wit doosje als ik het mij goed herinner. Die heb ik nog nooit in een folder gezien? Althans niet met zo'n doosje.

Bestand upload ik later wel

Hier heb je ze. Groene voet zonder afbeelding doosje uit 1992. Doosje kunnen we omschrijven. Bovenkant is wit met rode letters 4pcs achterkant was wit maar er stond links boven een gebruiksaanwijzing en een grote rode parachute afgebeeld. Voorkant was wit met rode parachute met zwarte letters one night parachute met eronder rode letters parachute with lantern, zijkanten waren ook wit met rode letters 4pcs en onderkant was helemaal wit. Uiteindelijk is de eindstand zelfde product niet heel bijzonder. Was toch in de winkel kleding kopen. De verkoper kent het doosje maar deze gaan we niet vinden. Wel hebben we de inhoud gevonden en hij zei er zat een groen voetje onder.

Ik ken het doosje niet maar moet de verkoper maar op woord vertrouwen inclusief de inhoud op de foto moet ik maar geloven. Er zijn talloze doosjes in de omloop geweest. Maar als ik de verkoper zo hoor, mag dat doosje wel gevonden worden, is vrij uniek.

Ik ga het doosje niet vinden iedergeval en vertrouw de verkoper maar op zijn woord.

Laatst bewerkt:
Screenshot_20220718-162002_Gallery.jpg

Hier de betreffende inhoud wat hij zich herinnerde. Maat zijn vrijwel allemaal hetzelfde enige wat kon verschillen zijn de doosjes. Uitwerking was niet anders. Nogmaals moet de verkoper op woord geloven.

Moest er wat voor doen 2x gewijzigd kreeg het verhaal niet compleet door storing van internet.

En dankzij de verkoper weet ik gelijk welke nooit met doosje afgebeeld stond, en per 1 verkocht werd. Dat was een grotere variant. Deze hadden witte doosjes. Het betrof hier de parachute with 7 flares.

Waarschijnlijk had de buurjongen deze groot ingeslagen. De verkoper zat warm, maar mij schoot te binnen, de 7 flare parachute doosjes waren wit. Enige waar hij gelijk in had ze hadden een groen voetje.

Screenshot_20220718-172809_Gallery.jpg

Deze variant moet het geweest zijn anders kan het niet. De grote variant was per 1 verkocht maar meerdere waren gewoon verpakt. Kleine doosje staat ernaast. Het verschil mag er wezen. De seven flare parachute ken ik wel, en met witte doosje ook per 4.

Screenshotje erbij met nummer 21 voor verschil met nummer 20. Folder is van het babyhuis.

Bijlagen

• Screenshot_20220718-171812_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20220718-171812_Samsung Internet.jpg
    95,3 KB · Weergaven: 0
<Wijsneus modus on>

De Proline mini is een omlabeling (of gebaseerd op) van de 'Joyfull by Change' die de grondbloemetjes één voor één eruit spuwde. Bij de Dancing Butterfly ploft na de fontein de bodem eruit waarna alle grondbloemen tegelijk af gaan. Klein verschil maar toch ander vuurwerkje..

<Wijsneus modus off> :rolleyes:

<Wijsneus modus on>

De Proline mini is een omlabeling (of gebaseerd op) van de 'Joyfull by Change' die de grondbloemetjes één voor één eruit spuwde. Bij de Dancing Butterfly ploft na de fontein de bodem eruit waarna alle grondbloemen tegelijk af gaan. Klein verschil maar toch ander vuurwerkje..

<Wijsneus modus off> :rolleyes:

Ach dat label met die konijntjes. Die herinner ik me nog. Heerlijke nostalgie :blink:

Back
Bovenaan