Vuurwerk uit de oude doos

356759_fe03b4f456f5573ec716c734871fea54.JPG

Van dezelfde Duitse importeur. Het lijkt erop dat ze dit assortiment (rechts te zien op de foto), niet meer in aanbod hebben.

Foto is copyright by: https://www.feuerwerk-forum.de/album/diamond-katalog.137515/

Er is nog een andere website (even filteren voor alles van tot 2001). Die heb ik eerder al op dit forum gedeeld, waarschijnlijk in dit topic:

https://pyro.works/nl/vuurwerk-folders

Wie is importeur "L.E."?

Lambertus Eskes, nu Lesli
Lesli is weer een samenvoeging van Lambertus ESkes LIchtenvoorde :)

Hoe heet dit pakket ook alweer en van welke importeur is het?
Wel jammer van die instructie boven of over de naam van de Spring Joy's.

All for fun van Lesli

Ik ben sinds kort ( lees een week of 6 ) begonnen met verzamelen. Deze week wat leuke items op de kop getikt.

10F4E7A2-CDD2-4318-BBF0-59AC535DC1B9.jpg

65FE8471-9749-49EE-BAEA-E67F3BE963A0.jpeg

838517DE-F0F5-42A4-84BD-BFE1690C3F9D.jpeg

Ik zal af en toe wat toevoegen.

Ik zie wel eens vaker, dat mensen oudere items- niet perse vuurwerk- in een blok hars laten gieten. Dan heb je eigenlijk een blok doorzichtig plastic in je hand met iets erin. Zou ook met vuurwerk kunnen, of is dit niet geschikt vanwege intrekken vd hars in het papier?
Lijkt me nml best geinig, en komt nooit meer zuurstof en vocht bij, dus eeuwig te bewaren.

Echt genieten wat er hier in dit topic de laatste tijd allemaal wordt geplaatst. Ongekend dat er eigenlijk nog zoveel bewaard is gebleven. Niet alleen in NL is het verzamelen helemaal hot, maar ook in het buitenland kunnen ze het vuurwerk van vroeger waarderen en duikt er zo nu en dan nog eens wat op. Zo kwam ik op het kanaal van AndyThePyro een geweldig filmpje tegen. Het gaat hierbij om een unboxing van een houten kist met grijslont Xmass crackers. Echt geweldig en enorm sfeer verhogend om dit soort beelden te zien. Heb ook weleens beelden gezien van een unboxing van de Bumper Harvest in een houten kist.

Enjoy!

Back
Bovenaan