Vuurwerk uit de oude doos

leuk voor de liefhebbers van ouder materiaal om even te abboneren op het kanaal van de Firework Eastboys.
Zijn vrij actief met het uploaden en testen van allerlei oud materiaal.
Dit filmpje is een kwartiertje geleden op Youtube verschenen, maar er zijn er nog veel meer.

Gelijk een gelegenheid om wat meer van de Twense taal te leren ;)

https://www.youtube.com/watch?v=qHLn8mwsjvo

leuk voor de liefhebbers van ouder materiaal om even te abboneren op het kanaal van de Firework Eastboys.
Zijn vrij actief met het uploaden en testen van allerlei oud materiaal.
Dit filmpje is een kwartiertje geleden op Youtube verschenen, maar er zijn er nog veel meer.

Gelijk een gelegenheid om wat meer van de Twense taal te leren ;)

https://www.youtube.com/watch?v=qHLn8mwsjvo

Leuk kanaal om te volgen, heerlijk het Twentes(neem ik aan) commentaar. Ga zo door!

Wie o wie weet wat ik bedoel en heeft er toevallig een foto van?!

Vroegah zat er in de meterpaketten vaak een fontein waarvan ik mij nog vaag iets kan herinneren! Volgens mij een rode? kegelvorm? met een kerstman erop en de tekst Merry Christmas!

Ik zou deze graag weer eens willen zien!

davidh, onze meteoroloog heeft deze in zijn verzameling. dat weet ik toevallig! ik stuur hem even een appje of hij er een foto van kan maken!

Die fontijn zou deze moeten zijn...heb even geen betere fotos.
IMG_20181126_160353_576x768.jpgIMG_20181126_160829_1024x768.jpg
ER was er echter nog een.... (van roelwijngaarden.com)
1219.jpg1010.jpg

Yeah dat is ehm, die rode! Bedankt mannen voor jullie inbreng! Gaaf om weer eens te zien! Thuis hadden we vroegtijdig pakketten waar deze in zat! Soms staken we die op 2e kerstdag af! Nostalgisch!

Zou tog geweldig zijn dat we hier veel meer van terug gaan zien op Katan na. Roept zoveel mooie herinneringen op.

geen productfoto dit keer, maar wel de mentaliteit van vroeger in 1 film. dat je als een groepje particulieren een show met honderden shells en (lawinepijlen) aangekondigd af kan steken... gewoon vanuit 2 zeecontainers in de wijk... mensen zouden je nu voor gek verklaren. allemaal veranderd na de ramp in Enschede.
Destijds geen klagende mensen, iedereen stond te juichen. Vuurwerk was nog leuk...
dit is echt het andere uiterste / extreme, maar leuk om eens te zien! goed georganiseerd en vrij veilig omdat alles in containers staat!

Magician (Crown Collection) 1996
Red Splitsing Comets (Crown Collection) 1996
Vesuvius (Crown Collection) 1997
Amazing Champ (Crown Collection) 1997
Diablo (TopSelection) 2000
Thunderking Extra (TopSelection) 1999
Witch of the Curtain-rod (TopSelection) 2000
Haarman cakes, fontijnen en mines 2000

oud spul.jpg

Stelde niet veel voor, maar wat heb ik persoonlijk veel leuke herinneringen aan deze knalkogels uit Duitsland :D

wie kent of heeft ze wel eens gehad vroeger ?

321990_9eae83cc1f1be98494f780854a0ba0bb.jpg

(foto en video komen van google en yt)

Stelde niet veel voor, maar wat heb ik persoonlijk veel leuke herinneringen aan deze knalkogels uit Duitsland :D

wie kent of heeft ze wel eens gehad vroeger ?
Ja vriendjes uit mijn klas hadden ze.
Toen ik ze eindelijk zelf ging kopen bleek dat ze uit de handel waren genomen, want er sprongen stukjes van af.

Back
Bovenaan