Vuurwerk stopt vroegtijdig en twee licht gewonden

killerdome

VWC lid
Groningen - Het vuurwerk zaterdagavond tijdens Bommen Berend om 22:45 uur kampte met een technische storing. Ook waren er na vijf minuten twee ambulances die door de menigte gingen.

1 persoon had een gebroken been en 1 iemand die was onwel geworden.

De ambulances hadden niets met de storing van het vuurwerk te maken zo laat de politie via Twitter weten. Burgemeester Rehwinkel heeft inmiddels laten weten dat het vuurwerk door de storing geen vervolg meer zou krijgen en dat iedereen rustig weg moest gaan. Het bleef rustig, wel baalden vele mensen dat er maar vijf minuten een show was en dat het eind de soep in liep door technische problemen. Een gerucht van een schietpartij was uit de lucht gegrepen. Hoop dat het volgend jaar beter georganiseerd wordt door het vuurwerkbedrijf aldus velen. De storing is waarschijnlijk te wijten aan kortsluiting tussen het aansturingsmechanisme en de ontsteking van het vuurwerk.

bron

Inderdaad, wie had dit geschoten dan?
Ik vindt het wel gepast om toch nog een show te schieten op een andere datum...

nou om eerlijk te zijn heb ik niet veel verstand van hoe de schiet bedrijfen dat aan pakken . :sad:
ik dacht dat ze dit soort problemen handmatig op zouden lossen

Nee een storing is gevaarlijk hè, stel er komt kortsluiting ofzo en het gaat opeens toch de lucht in gaan als jij daar staat te fakkelen. Heb er zelf ook niet zoveel verstand van...

nou om eerlijk te zijn heb ik niet veel verstand van hoe de schiet bedrijfen dat aan pakken . :sad:
ik dacht dat ze dit soort problemen handmatig op zouden lossen

Als je de show geheel elecktrische klaar hebt staan,dan kun je met de fakkel nog weinig tot niets beginnen.

Je kunt de boel afsluiten van de voeding lijkt mij?
Dan kun je redelijk veilig fakkelen hoor,Mits men de pbms ervoor draagt.

Al is het wel vervelend werken met de draden en ontstekers etc

Inderdaad, wie had dit geschoten dan?
Ik vindt het wel gepast om toch nog een show te schieten op een andere datum...

De show schieten op een andere datum is denk ik niet zo makkelijk als het lijkt. Je hebt rekening te houden met zoveel dingen. Niet alleen vergunningen, maar ook nog met veiligheid, afzetten van straten, etc.
Dus ik denk dat het gewoon jammer is voor nu en volgens jaar beter.
greetzzz

Deze show fakkelen was zoiezo niet te doen omdat het vooral uit mines bestaat. En geloof me een 4 inch mine op 1/2 m en op een poton is niet meer grappig. Veiligheid first ;).

Deze show fakkelen was zoiezo niet te doen omdat het vooral uit mines bestaat. En geloof me een 4 inch mine op 1/2 m en op een poton is niet meer grappig. Veiligheid first ;).

Denk dat dit heel persoonlijk is. Een mine ook 4 of 6 inch kan goed met de hand worden afgestoken ook op ponton.
Overigens wanneer je met de hand afsteekt sta je neem ik aan op niet meer dan een halve meter, toch?

Het is maar net wat Dieter ook zegt, welke spullen heb je aangesloten. Daarnaast voelt de een zich meer vertrouwt met handmatig afsteken als de ander.

Ik denk dat Azuma er goed aan heeft gedaan om geen verdere pogingen tot handmatig ontbranden te doen, zeker niet wanneer je show voornamelijk uit singleshots bestaat, dit komt echt niet over.

Dat kan zeker wel maar misschien verkeerd gezegd. Doelde meer daar bij groningen imdat het poton op eerste gezicht goed vol stond en je dus nergens heen kon.

Back
Bovenaan