Vuurwerk past in hedendaagse cultuur van kicken

Ik denk dat je voor zo’n bedrag heel wat huizen zou kunnen bouwen in Haïti of Pakistan, om maar eens twee gebieden te noemen waar zich vrij kortgeleden een ramp voltrok.

Heeft haiti nog niet genoeg geld ontvangen? En wat is er met dat geld gebeurd. Na die actie van giro 555 zijn er miljoenen euro's naar dat land gegaan. En ze hebben nog niks te vreten daar. Al dat geld verdwijnt naar die hoge piefen. corrupte zooi daar.

En mogen wij hardwerkende Nederlanders nog zelf bepalen wat we met ons geld doen. Verschrikkelijk wat een figuren die gereformeerde.

Voorbeeldje: Een neef van mij werkte in Almkerk. Sommige van jullie zullen wel weten wat voor gereformeerde bende het daar is. Geen tv elk gezin minimaal 8 kinderen enz. En een man weigerde daar gewoon zijn kindje van medicijnen te voorzien. Terwijl die gewoon een simpele griep had. Uiteindelijk is dat kindje ook gestorven.

Ik zou er niet aan moeten denken om zo te moeten leven. En zulke mensen moeten ons dan vertellen wat we met ons geld moeten doen. Dat ze der eigen lekker opknopen aan de hoogste boom. Verschrikkelijke lui zijn het:mad:

Zoals de ramp in Enschede ruim tien jaar geleden heeft laten zien is de opslag van vuurwerk evenmin zonder risico’s. Hetzelfde geldt voor de productie ervan. Die vindt voor het grootste deel plaats in de derde wereld door arme mensen, tegen een lage beloning en vaak onder slechte arbeidsomstandigheden. Daarbij gebeuren regelmatig ernstige ongelukken, soms met dodelijke afloop.

Deze man heeft zich daarbij ook nog is duidelijk niet goed laten informeren.
Simpel ***len zonder dat hij weet waar hij over praat. In enschede lag verdomme professioneel vuurwerk waaronder veel 1.1 massa explosief. Dit is toch totaal niet te vergelijken met nederlandse consumenten vuurwerk! Simpele zielen!
Het zou verboden moeten worden om zulke media artikelen online te zetten.

Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen respecteer elkaars geloof.

Hij mag van mij best vinden dat vuurwerk niet bij zijn geloofsbelevenis past, maar waarom moet een ander zich dan aan zijn overtuigingen aanpassen, terwijl dit andersom niet gebeurd? Dit is helaas een trend aan het worden (voor het zover nog niet was). Niemand kan meer wat van elkaar hebben. Als iemand ergens last van heeft, dan moet het maar meteen verboden worden en wordt er van alles bijgehaald.

Volgens mij heeft deze man gewoon een hekel aan vuurwerk (en dat mag hij hebben) en zoekt hij redenen om zijn persoonlijke mening te onderbouwen. En in plaats van het onderzoeken naar doelgerichte oplossingen voor de problemen die met vuurwerk worden veroorzaakt (vandalisme, zwaar illegaal vuurwerk), wil hij meteen alles maar verbieden zonder te overdenken wat de gevolgen daarvan zullen zijn.

Weet je wat die kerken wel niet allemaal kosten ?
bouw, onderhoud, de benzine om elke zondag naar de kerk toe te gaan door duizenden aanhangers.

i rest my case.......

Ik had hierop vorige week een reactie gestuurd aan Ref. Dagblad. Nu blijkt dit stukje ook nog te zijn gepubliceerd in de krant. Wel iets vervormt, maar toch geplaatst:

Vuurwerk
Geld dat mensen aan vuurwerk uitgeven, kan volgens Cees van Bruchem (RD 25-11) beter besteed worden in landen met minder sociale voorzieningen dan Nederland. Echter, bij grote rampen wordt er een gironummer opengesteld waar wij massaal ons geld heen sluizen. Waar blijft dat geld? Euh... dat is niet duidelijk. Vuurwerk is niet goed voor het milieu, zegt Van Bruchem. Maar dat zijn auto’s ook niet. Vuurwerk levert veel schade op aan eigendommen van derden, aldus Van Bruchem. Vuurwerk steekt zichzelf aan? Nee, dat niet. Vuurwerk gooit zichzelf in een brievenbus? Nee, ook niet. Niet vuurwerk is het probleem, maar de gebruiker. Is de opslag niet goed? Nederland is een van de strengste landen qua regelgeving voor opslag. Kijk maar eens naar onze oosterburen. Die kopen vuurwerk bij de supermarkt, waar ze het zo uit het schap kunnen pakken. Vuurwerk hoort bij de Nederlandse cultuur. De opinie van Van Bruchem rust niet op feiten, maar enkel op een religieus standpunt.

Laatst bewerkt:
Hij rijd vast ook nog met paard en wagen met zijn jutte kleding en geitenwollen sokken! En woont in een huis zonder televisie en verwarmt en kook nog steeds op kolen.

Bericht is gewoon te zielig, kan er niks anders over zeggen. De beste man heeft waarschijnlijk op alles wel wat tegen wat de laatste 50 jaar is uitgevonden want dat mag niet van "de heer".

Niks tegen religie, begrijp me niet verkeerd. Maar dit soort mensen draaien er in door.

Gegroet

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan