Vuurwerk "Op de steenweg

bah stomme winkel (vindt ik) :(
Ze hebben hun vuurwerk achterin liggen.
Ik ben 15.En ik vraag daar of ik hun vuurwerk mag zien.
Nee! je bent nog geen 16 ik geef je een folder.
Omfg:(

Politie neemt 1,5 ton vuurwerk in beslag

31/12/'08

Bij een krantenwinkel op de Kiezelweg in Veldwezelt heeft de politie dinsdagnamiddag anderhalve ton vuurwerk in beslag genomen. De 30-jarige Lanakense uitbater verkocht ook spektakelvuurwerk op straat.
Voor het gevaarlijke spektakelvuurwerk maakte de verkoper afspraken met de klant op een parking. Met een bestelwagen werd daar dan het vuurwerk geleverd.

Dinsdagnamiddag vielen agenten binnen bij de vuurwerkverkoper op de Kiezelweg in Veldwezelt. Bij huiszoekingen in de krantenwinkel en op zijn thuisadres vonden politiemensen anderhalve ton vuurwerk.

Ook in de bestelwagens staken nog grote ladingen. De verkoper had zes keer meer vuurwerk in stock dan de vergunning toeliet. “Achter de winkel was er een beveiligd depot, maar ook op andere plaatsen - onbeveiligd - was vuurwerk opgeslagen. Spektakelvuurwerk is levensgevaarlijk spul. De mortieren lagen zomaar in wagens”, zegt commissaris Vincent Loyens.

De lokale politie van Lanaken doet vrijwel elk jaar een grote vangst bij vuurwerkcontroles. “In onze grensgemeente is de vraag naar vuurwerk elk eindejaar bijzonder groot. Verkopers komen dan in de verleiding om meer stock in te slaan.” De Lanakenaar is gearresteerd.

http://hbvl.be/limburg/lanaken/politie-neemt-1-5-ton-vuurwerk-in-beslag.aspx

mischien een stomme vraag maar hoe is het afgelopen met deze winkel!
vergunning kwijt....boete ....verkoop verbod?
weet iemand dit toevallig?

Back
Bovenaan