Vuurwerk met een bijzondere vorm

Zojuist weer even wat oudere folders bekeken. Blijft toch mooi om alle geweldige artikelen uit mijn jeugd weer even te bewonderen. Daarbij viel mijn oog op de Silver Blue Rhino. Dit vanwege zijn aparte vorm en daarbij vroeg ik mij af hoe dit artikel presteerd. Dit artikel heb ik zelf nooit gehad, maar vind het er wel erg leuk uitzien.

Bekijk bijlage 60195

Vroeger had je ook een kleine variant ''die uit elkaar klapte'',
Zaten vaak in de sierpakketjes die toen te koop waren.

Foto is van het Vuurwerkmuseum,
four_performance.jpg

Video is van LimburgsVuurwerkTeam

Weet iemand welke cake dat rechts is?

Die was hier erg populair. Leden hadden er enkele stuks van vaak. :p
Zelf nooit gehad, maar was een grote bak.

Vroeger had je ook een kleine variant ''die uit elkaar klapte'',
Zaten vaak in de sierpakketjes die toen te koop waren.

Foto is van het Vuurwerkmuseum,
four_performance.jpg

Video is van LimburgsVuurwerkTeam

Leuk stukje vuurwerk dit! Zouden ze terug moeten brengen op de markt.
Waar zat dit potje eigenlijk in? Ik heb die nog nooit gezien in de regulier verkrijgbare Chinese pakketten.

dat horsebrand raketje blijft een geweldig iets , ik heb er een vol doosje van . bij het openen ruik en zie je de oudheid . :)

In de jaren 80/90 hadden wij enkele keren op rij een zogenaamde Pagode. Het ging hier om een draaizon die na het draaien enkele verdiepingen 'groeide' en daarbij een mooi licht achter de raampjes te zien gaf. Iemand hier die met dit product bekend was? Voor mij in elk geval zeer nostalgisch!

In de jaren 80/90 hadden wij enkele keren op rij een zogenaamde Pagode. Het ging hier om een draaizon die na het draaien enkele verdiepingen 'groeide' en daarbij een mooi licht achter de raampjes te zien gaf. Iemand hier die met dit product bekend was? Voor mij in elk geval zeer nostalgisch!
Ik heb ze laatst nog gezien op een Duitse website weet zo even niet welke dat was 2a3 euro

De videolink van Rocketfreak ff goed zichtbaar gemaakt:

Tijdens het doorbladeren van wat oudere folders kwam ik laatst nog een leuk stukje vuurwerk tegen met een bijzondere vorm: de Hidden Missile Base uit de Skyline collectie. De naam is ook erg toepasselijk en ook het label met de prachtige effecten erop vind ik geweldig. Zou die stijl graag weer willen zien bij nieuwe producten.

Screenshot_20210117-181328_Gallery.jpg

Vind dit er op film echt goed uitzien. Erg leuke combinatie van effecten en de crackling staart bij de fluiters maakt het af. Als dit artikel nu nog in de bunkers lag, dan had ik deze zeker aangeschaft.

Zojuist even een Hardix folder uit 2006-2007 bekeken en kwam daarbij weer een aantal artikelen tegen met een bijzondere vorm. Toch geweldig om dat weer eens te zien, want vandaag de dag zien we dat steeds minder. Juist dit soort artikelen trokken in mijn jeugd altijd mijn aandacht als ik alles weer aan het bewonderen was in een showroom.

20210206_124647.jpg

20210206_124653.jpg

20210206_124724.jpg

20210206_124750.jpg

20210206_124826.jpg

20210206_124858.jpg

20210206_124903.jpg

Een vuurpijl met een bijzondere vorm, je zou er bijna nadere gedachtes bij krijgen. :shocked:
Was in de jaren 80/90 een proef model vuurpijl van importeur Klaas Haarman, heeft het nooit gehaald tot in de winkels; te duur om te produceren in verhouding tot het effect van de pijl.

DSC07086.jpg

MINI RAK

Miniraketten in hals van fles plaatsen
Buiten aansteken
Afstand bewaren

Import J.B.U.
(Jan Benninga in Utrecht)

nl_p_minirak_1.jpg

nl_p_minirak_2.jpg

J.B.U. - G.B. - B.V.D.
In de jaren 60 begon Jan Benninga in Utrecht (J.B.U.), een Joodse handelaar met de import van vuurwerk. Deze afkorting zijn we heel vaak tegengekomen op het vuurwerk. Nadat het bedrijf van dhr. Benninga in korte tijd snel groeide, werd het samen gevoegd onder de naam Gebroeders Broekhoff (G.B.), kort daarna verdween de naam Benninga uit het vuurwerk(rond 1980).
De gebroeders Broekhoff bouwden het bedrijf verder uit en gingen in de jaren 80 bouwen in de polder, nl in Dronten. Daarnaast werd de naam veranderd in Broekhoff vuurwerk Dronten (B.V.D.)
Het bedrijf bestaat vandaag de dag nog steeds.

(Bron: Vuurwerkmuseum)

Back
Bovenaan