Vuurwerk mag van mij verboden worden.....

Weer zo iemand die naar de theorie kijkt en niet de praktijk. Kansloos weer :S.

Huh, wat? Ik heb geen idee waar je over praat. Maar wanneer ik hier onafhankelijk naar kijk, dan kan ik deze meneer of mevrouw alleen maar gelijk geven.

Ik vind het namelijk ook niet normaal dat 12 jarige snotjochies met "vuurwerk" a la Cobra 6, Delova Rana of zelfs Succubus rondlopen. Naar mijn mening hoort niemand zich met dat spul bezig te houden. Dit spul wordt namelijk inderdaad in 99% procent van de gevallen gebruikt om vernielingen te plegen. En dan kan ik zo'n persoon alleen maar gelijk geven. Deze ziet namelijk vuurwerk, en maakt daarbij geen onderscheid tussen legaal Nederlands en illegaal Belgisch, Italiaans, Pools of weet ik veel wat voor vuurwerk.

Ik vraag me af of jullie ook zo reageren wanneer het jullie bezittingen zijn die vernield worden door dit soort figuren.

Huh, wat? Ik heb geen idee waar je over praat. Maar wanneer ik hier onafhankelijk naar kijk, dan kan ik deze meneer of mevrouw alleen maar gelijk geven.

Ik vind het namelijk ook niet normaal dat 12 jarige snotjochies met "vuurwerk" a la Cobra 6, Delova Rana of zelfs Succubus rondlopen. Naar mijn mening hoort niemand zich met dat spul bezig te houden. Dit spul wordt namelijk inderdaad in 99% procent van de gevallen gebruikt om vernielingen te plegen. En dan kan ik zo'n persoon alleen maar gelijk geven. Deze ziet namelijk vuurwerk, en maakt daarbij geen onderscheid tussen legaal Nederlands en illegaal Belgisch, Italiaans, Pools of weet ik veel wat voor vuurwerk.

Ik vraag me af of jullie ook zo reageren wanneer het jullie bezittingen zijn die vernield worden door dit soort figuren.

Hij scheert iedereen over een kam,dat is het verschil hoe je er over kan denken.Gewoon een trieste egoist vind ik het.

Was niet van plan meer om te reageren. Maar hier moet ik toch even op reageren

Sorry voor die thanked post wou je even qoute. 99% voor vernielingen vraag me af wat je bron hier van is?
Maar jij kan dus iemand begrijpen die in het wilde weg zonder enige onderbouwing een blog plaatst, wat niet eens berust is op feiten maar enkel uit frustratie geschreven is.
En jij kan ook begrijpen dat hij voor een verbod pleit en iedereen moet daar maar onder leiden omdat een stel anti-vuurwerk mensen een hekel heeft aan vuurwerk.

Ik heb ook een hekel aan die mensen die als een stel debielen aan norther walking doen. Moeten ze dat dan ook maar gaan verbieden? Nee want als hun dat leuk vinden moeten ze dat lekker blijven doen.

Nee sorry ik kan dit soort mensen echt niet begrijpen. Hij kan beter een blog schrijven hoe ze die ******s aan kunnen pakken die alles opblazen.
Maar nee de makkelijkste weg voor dit soort figuren is een totaal verbod.
Weer een typisch voorbeeld van vergrijzing en egoisme in dit land. BAH

Ik begrijp die persoon, ja.

Ik durf er mijn spaargeld om te verwedden dat jullie soortgelijke uitspraken doen. Bijvoorbeeld wanneer een persoon van een bepaalde bevolkingsgroep voor de zoveelste keer je fiets vernield, of wanneer er weer in het nieuws is dat iemand van een andere bevolkingsgroep weer eens een buschauffeur bespuugd en mishandelt. Jullie hebben in dat soort gevallen nooit geroepen dat ze die hele groep maar eens hun uitkering af moeten pakken, of uit moeten zetten? Als je nee zegt geloof ik je niet. Iedereen generaliseert als ie ergens over gefrustreerd is.

En die persoon uit het artikel dus inderdaad ook, omdat ie gefrustreerd is vanwege de knallen die nu al te horen zijn. De vernielingen en zelfs aanslagen. Ja, vuurwerk naar mensen en dieren gooien noem ik aanslagen, ja.

Die 99% heb ik inderdaad zo even uit mijn duim gezogen. Maar het is nou eenmaal zo dat er gewoon veel vernield wordt met het zware illegale vuurwerk.

Ik zou zeggen, verplaats je even in iemand die misschien niet zo'n liefhebber van vuurwerk is als jij.

Ik durf er mijn spaargeld om te verwedden dat jullie soortgelijke uitspraken doen. Bijvoorbeeld wanneer een persoon van een bepaalde bevolkingsgroep voor de zoveelste keer je fiets vernield, of wanneer er weer in het nieuws is dat iemand van een andere bevolkingsgroep weer eens een buschauffeur bespuugd en mishandelt. Jullie hebben in dat soort gevallen nooit geroepen dat ze die hele groep maar eens hun uitkering af moeten pakken, of uit moeten zetten? Als je nee zegt geloof ik je niet. Iedereen generaliseert als ie ergens over gefrustreerd is.

En die persoon uit het artikel dus inderdaad ook, omdat ie gefrustreerd is vanwege de knallen die nu al te horen zijn. De vernielingen en zelfs aanslagen. Ja, vuurwerk naar mensen en dieren gooien noem ik aanslagen, ja.

Die 99% heb ik inderdaad zo even uit mijn duim gezogen. Maar het is nou eenmaal zo dat er gewoon veel vernield wordt met het zware illegale vuurwerk.

Ik zou zeggen, verplaats je even in iemand die misschien niet zo'n liefhebber van vuurwerk is als jij.

nou wat jij nou zegt slaat nergens op,naar mijn mening heeft hij dat stukje van de vernielingen en ongelukken er tussen gegooid om zijn pleidooi te rechtvaardigen.over die mannetjes die lopen te gooien met cobra,s ben ik ook van mening dat dat niet moet ,maar het zijn de ouders die die kinderen moet opvoeden niet de vuurwerkwinkels.en dan over de ongelukken zelfde laken aant pak goed gebruik van vuurwerk kan dat voorkomen .en dan jou opmerking over het inleven in anderen,kan ik dit over zeggen als ik jullie gedachte zou toepassen zou niemand meer mogen barbecuen.al die keren dat ik in de tuin zit en gerookt word als een paling omdat ze 2 tuinen verder een barbecue proberen aan te steken,loop ik ook niet te blere dat dat verboden moet worden of dat alleen profs dat maar mogen doen op aangewezen plekken.je moet de criminelen aanpakken en verder leven en laten leven:angry::angry::angry:

Even in reactie op het nieuwsbericht;

Jongens, deze mensen zijn er nu eenmaal. Niet iedereen houd van vuurwerk. Net zoals niet iedereen van de Tour de France, het WK voetbal of het koningshuis houd. Maar is dat een reden om het af te schaffen? Natuurlijk niet! We delen deze aarde met z'n allen en we hebben respect te houden voor elkaars voorkeuren of passies. Zo denk ik erover.

Dit soort nieuwsberichten (of eigenlijk is het meer een hersenkronkel/column) zie je al zolang ik me kan heugen zo rond deze tijd in de media verschijnen. De bewuste persoon heeft een vervelende associatie met het onderwerp. Dat kan, is vervelend voor hem en mag ook best geventileerd worden. Echt oplossingsgericht is zijn bewoording niet. Het lijkt er eerder op dat hij even stoom afblaast.

Ik denk dat wij als liefhebbers ons niet zo snel aangesproken moeten voelen als iemand zich op deze manier uit. Da's lastiger gedaan dan gezegd, want ook ik merk dat dergelijke stukjes in de krant of op internet me behoorlijk irriteren.

Zelf begrijp ik heel goed waar deze meneer zich druk om maakt. Nieuw Vennep is hier om de hoek en ik ben er regelmatig (nee, ik heb dan geen stookwaren bij me :D ). Het gaat daar regelmatig behoorlijk los qua vuurwerk. En ik heb het dan niet over een nitraatje of een cake. Het zijn meer de aso-knallers die steeds meer vuurwerkhaters kweken. Bij iedere klap denk ik wel eens;"Weer 7 vuurwerkhaters erbij ... en bedankt jongens ... :mad:". Het is voor politie nog steeds erg lastig handhaven, dit soort overlast. Ze komen niet voor 1 of 2 knallen. Er moet structureel overlast zijn voor er een gerichte surveillance op uit gestuurd word en dat weten de herrieschoppers ook.

Goed, voor ik zelf een column ga schrijven hier, hou ik het verder kort met het advies aan jullie allen; probeer dergelijke krantberichten in een perspectief te plaatsen. Zo iemand ageert niet tegen liefhebbers, maar tegen aso-volk. De komende tijd zullen we geheid weer de nodige media-ellende over ons heen krijgen. Af en toe is het beter slikken, dan er vol op in te gaan. Al is een goed gevoerde discussie natuurlijk nooit weg. Maar die tref je maar zelden rond ons onderwerp.

Cameo

Dus als ik het goed begrijp dan willen de mensen in de bron dat al het vuurwerk verboden word, alleen maar omdat een stelletje kleuters niet weet dat het nog geen 31 december is en die denken dat vuurwerk uit België legaal is... :bonk:
Kunnen ze niet er voor gaan zorgen dat de mensen die te vroeg afsteken worden aangepakt, in plaats van vuurwerk te verbieden?
Naar mijn idee heeft vuurwerk verbieden helemaal geen zin, ik zou net zoals ieder ander vwc lid gewoon in het buitenland gaan halen! (vuurwerkverslaving kom je nooit meer van af! :))

Altijd makkelijk hè, andere bevolkingsgroepen erbij halen om een discussie te winnen:bonk:

ik zal wel heel wat over mij heen krijgen,maar ik vind het niet zo erg dat het "bestel je vuurwerk uit Polen" tij aan het keren is, als ik zo alle berichten lees overdat er strenger op pakketjes gecontroleerd wordt.
Natuurlijk erg vervelend voor de mensen die gepakt zijn, maar delova rana en dergelijke gaan echt te ver.

Mwah, vuurwerk mag van mij ook wel verboden worden hoor. Life goes on, gaan we 'n andere geldverslindende hobby zoeken...

(uh-oh...*duikt weg*)

Ik mag het niet zeggen of hier neerzetten.
Daarom probeer ik het een beetje "netjes"te houden.
Maar is het niet beter dat deze persoon (zonder hersens) niet gewoon spoorloos verdwijnt van de wereld.

tja er zijn nou eenmaal mensen die vuurwerk wat minder leuk vinden dan wij .
en die vuurwerk haat wordt alleen nog maar verder in de hand gewerkt door mensen die zich niet aan de regels houden of rotzooi met vuurwerk lopen te trappen .

kijk en dan barst er bij zo n eentje de bom en krijg je dit soort berichten .
je kunt er helaas weinig aan doen want wat de ene leuk vindt vind de ander van niet .
of halt nou een goede oplossing tegen de vroege stokers ? ik weet het niet
wat wel zou helpen is dat wij al onze feiten kennis met iedereen delen .
dan zal men al een heel ander plaatje voor ogen krijgen denk ik :)

Gaan we weer zeiken, dat kan ik ook!:wink:

ZEIKDORP - Honden, ik erger me er dood aan, en met mij nog veel meer mensen. Zeker als die strontmachines voor je deuren schijten, en het ook nog eens als het elke dag is.

De honden worden uitgelaten door egoistische baasjes, die niet het fatsoen hebben om de uitwerpselen op te ruimen. Wanneer huisdieren verboden worden, verban je het illegale geschijt zo de wereld uit.

Degenen die ze uitlaten, ouderen vaak, moeten de gevolgen van hun acties eens onder ogen gaan zien, en misschien het zelf eens meemaken, hoe erg het is, om je in de stront te trappen of voor de rest van je leven een de stank van stront te ruiken, omdat een groep ********jes van een jaar of 55 illegale stront zo maar laat liggen, en dan ook nog eens lachend wegloopt, als iemand zich de tering schrikt. Of als iemand zijn cobra 6 wil afsteken, een hond erop laat schijten, en het baasje zegt: "Moet je maar uitkijken."

Het zou eens tijd worden, dat we honden als huisdier gewoon gaan verbieden, en alleen laten uitlaten door profs, op speciaal daarvoor ingerichte plekken buiten de stad. Daar pleit ik voor, en dat meen ik uit de grond van mijn hart.
-------------------------------------------
Kan zo bij de telegraaf gaan werken:bonk:

ZEIKDORP - Honden, ik erger me er dood aan, en met mij nog veel meer mensen. Zeker als die strontmachines voor je deuren schijten, en het ook nog eens als het elke dag is.

De honden worden uitgelaten door egoistische baasjes, die niet het fatsoen hebben om de uitwerpselen op te ruimen. Wanneer huisdieren verboden worden, verban je het illegale geschijt zo de wereld uit.

Degenen die ze uitlaten, ouderen vaak, moeten de gevolgen van hun acties eens onder ogen gaan zien, en misschien het zelf eens meemaken, hoe erg het is, om je in de stront te trappen of voor de rest van je leven een de stank van stront te ruiken, omdat een groep ********jes van een jaar of 55 illegale stront zo maar laat liggen, en dan ook nog eens lachend wegloopt, als iemand zich de tering schrikt. Of als iemand zijn cobra 6 wil afsteken, een hond erop laat schijten, en het baasje zegt: "Moet je maar uitkijken."

Het zou eens tijd worden, dat we honden als huisdier gewoon gaan verbieden, en alleen laten uitlaten door profs, op speciaal daarvoor ingerichte plekken buiten de stad. Daar pleit ik voor, en dat meen ik uit de grond van mijn hart.
Baasje ;) echt respect!

Zo is het maar net wou een keer een blindganger opruimen,omdat ik dat gevaarlijk vond voor kleine kinderen.Stap ik verdomme in die tussenteid 4 keer in de hondenstront.Hebben echt geen fantsoen die oudjes.:angry:

Back
Bovenaan