Vuurwerk mag van mij verboden worden.....

killerdome

VWC lid
NIEUW-VENNEP - Vuurwerk, ik erger me er dood aan, en met mij nog veel meer mensen. Zeker als het veel te vroeg wordt afgestoken, en het ook nog eens veel te hard en illegaal is.

Het vuurwerk komt uit België, en mag daar het hele jaar verkocht worden, en als de regering en de Europese gemeenschap het er nou eens over worden dat dat dus echt niet meer mag, verban je het illegale vuurwerk zo de wereld uit.

Degenen die het afsteken, jongeren vaak, moeten de gevolgen van hun acties eens onder ogen gaan zien, en misschien het zelf eens meemaken, hoe erg het is, om je hand te verliezen of voor de rest van je leven invalide te raken, omdat een groep ********jes van een jaar of 16 illegale zooi staat af te steken, en dan ook nog eens lachend wegloopt, als iemand zich de tering schrikt. Of als iemand met zijn hond loopt, een nitraatbom naar de hond gooit, en zegt: "Moet je maar uitkijken."

Het zou eens tijd worden, dat we het vuurwerk gewoon gaan verbieden, en alleen laten afsteken door profs, op speciaal daarvoor ingerichte plekken buiten de stad. Daar pleit ik voor, en dat meen ik uit de grond van mijn hart.

Bron

ach dit is geplaatst om een discussie los te maken omdat er nu eenmaal veel normale vuurwerkliefhebbers zijn die met oud en nieuw een leuk feest willen vieren,wat door de meneer in de startpost ons niet wordt gegund

pfff.... Ik wens de auteur en de gene die zo reageren op de website ook het beste toe. Misschien moeten ze zijn vingers er af knippen zodat ie niet meer kan typen want dat gezeur tegenwoordig kan echt niet meer :rolleyes:

Deze persoon is behoorlijk kansloos... Verder zal die ook zeuren omdat kinderen op straat spelen en geluid maken, er een brommertje langs rijd, de buren of iemand in de omgeving aan het klussen is.
Dat het regent, nou noem maar op... Dit soort mensen kunnen beter een ander leven zoeken want dit komt mij ook bekend voor.
Vaak zijn deze mensen zelf werkeloos en trekken lekker een uitkering. Maar evengoed lekker zeuren.
Tsja, als je geen leven hebt verpest het dan niet voor een ander die dat wel heeft...

Als ik even als mens reageer, en niet als freak dan kan ik deze persoon best gelijk geven. Er gebeuren dingen die écht niet door de beugel kunnen, en waardoor de reputatie van vuurwerk enorm naar beneden wordt gehaald, en dan krijg je dit soort reacties. Neem nou dit bericht; als ik zulke berichten lees snap ik de reactie van deze meneer/mevrouw die dit heeft geschreven. Maar daarentegen vind ik wel dat deze man of vrouw het veelste oppervlakking bekijkt, en alle jongeren en al het soort vuurwerk over 1 kam scheert! Hij/zij heeft het over illegaal vuurwerk uit Belgie, en wil al het vuurwerk afschaffen, dus ook consumentenvuurwerk uit Nederland... Daarbij komt nog dat deze persoon het niet heeft over de politie, die dit probleem aan moeten pakken. Elk weekend gaan mensen uit naar een café of club, en die veroorzaken dan vaak overlast 's nachts. Maar moet het café sluiten, of moeten die mensen aangepakt worden die het doen? Precies!

Ik maak me er niet eens meer druk om. Door blijven stoken doen we toch wel. Een verbod gaat er never nooit inzitten zeker niet in deze tijd. De belasting centen die ze opstrijken aan het consumenten vuurwerk, en de boetes die ze kunnen uitschrijven aan het illegale vuurwerk spekken de staatskas veel te goed.

Ik zou zeggen laat je humeur door deze zuurpruim niet verpesten, lekker laten zeiken zijn gewenste verbod komt er nooit doorheen.

Stoken tot we er bij neer vallen!!:D

Inderdaad Dennis, ik kan me er ook niet echt druk meer om maken.
Het heeft geen enkele zin, want dit zoort berichten blijven komen.

Back
Bovenaan