Vuurwerk LUMC midden in broedseizoen

@ vincer Ten eerste is het niet mijn bedoeling om jou te beledigen.

Dit vind ik inderdaad een vreemde manier om je mening te geven: Dan verlaten die vogels toch lekker hun nest, ik word iedere dag om half 6 wakker gemaakt door die k*tbeesten en dan verlaat ik ook mijn nest.
Dit vind ik persoonlijk een manier van stoer doen inderdaad. En als je het misschien zo bekijkt:dat iemand anders dit typt zou je misschien wel het zelfde kunnen denken… Ik snap overigens niet wat je bedoeld met doe gewoon even normaal anders is het zo over.

En niet met je in discussie gaan is puur gericht op het gedeelte van het claxonneren en de vergelijking met vuurwerk. Dit omdat de intentie van vuurwerk vermaak is en de intentie bij claxonneren een waarschuwing geven is. En wanneer dit niet voor waarschuwen gebruikt wordt volgt er ook een boete..

En ik beweer niet dat je dom bent maar ik vind die uitspraak nogal dom over komen aangezien ik mij niet kan indenken dat vogels hun eieren en of jongen moeten verlaten voor vuurwerk en aangezien mijn mening daar in niet gaat veranderen en de jouwe blijkbaar ook niet heeft het geen nut om daarover te discussiëren. En daar is inderdaad niets mis mee.

En ik ben het absoluut eens met het feit dat die partij iedere keer met nieuwe onzin komt op het gebied van vuurwerk net zoals vele andere partijen. En ik snap ook heus wel wat je bedoeld met dat je niet overal rekening mee kan houden maar ik vind dat je met een broedseizoen wel rekening kan houden en al helemaal nu het al zo slecht gaat met de vogelstand in Nederland.

Precies het zelfde voor sport vissers. Die mogen ook niet heel het jaar door vissen om de visstand in orde te houden.

@dikkeeric ik eet genoeg vlees maar dat is 100% vrije uitloopt. Ik ga vier tot vijf keer per week naar de sportschool en eet hierbij denk ik zeker 5x zo veel vlees als een gemiddeld persoon. En ik betaal daarom ook ontiegelijk veel voor mijn vlees maar dat heb ik er absoluut voor over

@knalvuurwerkfreak ben ik het mee eens. Op het gebied van die rituele slachtingen ben ik het 100% eens met de partij van de dieren. En ook de PVV. Walgelijk dat het nog zo mogelijk is.

Ik kan ook wel even verduidelijken waarom ik hier erg op tegen ben. Een kleine drie jaar geleden heb ik voor mijn eigen ogen mee mogen maken dat er nogal jonge varkentjes uit een vrachtwagen ontsnapte op een parkeerterrein. Snik en snik heet dat het was. Deze chauffeur vond het nogal nodig om deze varkentjes werkelijk kreupel te schoppen voordat ze terug de vrachtwagen in geslingerd werden. Sinds dien kijk ik HEEL erg anders naar dieren en let ik op wat ik koop. En er zijn nu vele die denken wat een "waus" wat kan mij die dieren nou schelen. Maar ik denk op het moment dat je het zelf zou zien dat je er ook ander over na zou gaan denken.

Ik zelf zie nogal eens in Scheveningen ook jongens van een jaartje of 16 die meeuwen schoppen of zonder geintje de poten bij een duif der afknippen en deze dan in het water gooien. Moet je beide niet doen en zeker niet als ik in de buurt ben.

En het punt is gewoon dat wij steeds beestachtiger omgaan met dieren. (goede woordspeling) En daar bedoel ik nu niet zo zeer meer deze vuurwerkshow maar wel het feit dat dat een keertje fout gaat.

En ik geef aan dat ik niet links stem omdat er mij gevraagd werd waar ik op ga stemmen.

Laatst bewerkt:
@ Sharky boy , en offtopic.
QUOUTE : ik eet genoeg vlees maar dat is 100% vrij uitloopt. Ik ga vier tot vijf keer per week naar de sportschool en eet hierbij denk ik zeker 5x zo veel vlees als een gemiddeld persoon. En ik betaal daarom ook ontiegelijk veel voor mijn vlees maar dat heb ik er absoluut voor over :

Vrije uitloop is nog steeds niet goed voor het dier een kip loopt op 2 4tjes ipv1.
Het is een grote scam. Ik train ook in de sportschool en koop alles biologisch. Het kost wat maar geloof me je , je voelt je fitter en beter dan ooit ! En de smaakt is zoveel beter.
Biologische Gulpener is ook geweldig lekker :P Als je van biertjes houd. Vlees is ook goed te vervangen, bijv zilvervliesrijst en bonen met wat walnoten en biologische vis. Je kunt veel lekkere salades en gerechten maken. Maar de eiwitten en voedingstoffen uit ( niet-vlees ) producten worden minder goed opgenomen door je lichaam dan die uit vleesproducten. Dus moet je veel graanproducten erbij eten en ook zoveel mogelijk volkoren om die stoffen goed op te nemen.
Maar los van dat , ze kunnen zich beter richten op echte problemen dan op 15 minuten vuurwerk en een paar broedvogels. En veel biologische vleeswaren bevatten nog natriumnitriet , wat echt niet goed is voor je lichaam. Zoals veel dingen tegenwoordig :( Ik laat de eiwitshakes met smaak ook lekker staan en koop smaakloze shakes. 98 % eiwit.

Oké maar op die verpakking staat toch wel degelijk ook dat biologische logo met dat Vtje er door heen.. vreemd ik ga mij daar zeker in verdiepen want mocht dat niet goed wezen ga ik er zeker op over. En bier drink ik vrijwel niet meer. Alcohol he :P. En de smaak is inderdaad heel erg anders. Ook de structuur...

En waar koop jij die smaakloze eiwit shakes? Want uiteindelijk maakt het toch niet veel uit want je lichaam kan niet meer dan 4.4-6.6x je eigen lichaamsgewicht in grammen eiwitten verwerken...

@ vincer Ten eerste is het niet mijn bedoeling om jou te beledigen.Gelukkig heb ik het dan verkeerd opgevat.

Ik snap overigens niet wat je bedoeld met doe gewoon even normaal anders is het zo over.Met deze uitspraak doelde ik op uitspraken die op mij neerbuigend over kwamen. Wat ik ermee bedoelde is dat ik niet meer het gesprek wilde voortzetten als het zo door ging.

En niet met je in discussie gaan is puur gericht op het gedeelte van het claxonneren en de vergelijking met vuurwerk. Dit omdat de intentie van vuurwerk vermaak is en de intentie bij claxonneren een waarschuwing geven is. En wanneer dit niet voor waarschuwen gebruikt wordt volgt er ook een boete..De vergelijking over het claxonneren was misschien niet de beste, dat klopt. Wat ik dus jammer vind is dat je je waarschijnlijk wel in de andere twee kan vinden, maar daar hoor ik dan niks over. Vandaar dat ik me aangevallen voelde en hierdoor zag ik waarschijnlijk andere uitspraken iets te negatief.

Het is mij nu duidelijk waardoor je zo tegen dit onderwerp aankijkt. Na zo een ervaring wat je heb gezien met die varkens kan dat best iets los maken bij iemand. Zelf heb ik inmiddels geleerd dat je zeker rekening moet houden met je omgeving, maar dat dit zeker te ver kan gaan.Daar kom mijn opgekropte irritatie bij van die vrolijke vogels in de dakgoot iedere ochtend en dit heeft ervoor gezorgd dat ik dus niet zo begaan ben met de vogels. Al stoppen ze voor mij 1000 kippen op een vierkante meter, als mijn kip maar te betalen is en verder gezond is. Nu ik in de cut zit is het allemaal wel te doen, maar als het tijd is om te bulken dan is ieder dubbeltje er 1!

oké, dan is dat ook de wereld uit :)

Wel leuk dat er zo veel lui hier op het forum aan BB doen. Terwijl ik denk dat als je een gemiddelde Nederlander vraagt om een vwfan/freak te beschrijven ze ons allemaal als kleine mannetjes die de hele dag achter de computer zitten. Haha

Ik ben nu zelf aan het bulken en weet dat het extra centjes kost maar ik heb het er voor over. Net terug van een blessure aan me schouders dus er weer vol tegenaan.

Het is trouwens inderdaad Biologisch wat ik haal dikkeeric en het zijn vrije uitloop eieren.

Back
Bovenaan