Vuurwerk kost man uit Meppel alsnog het leven

deksel van melkbus of illegaal vuurwerk.
iets anders kan gewoon niet.
maar wie schiet er tegenwoordig nog met deksels op de melkbussen :x

Toch zou het naar mijn mening wel zo eerlijk zijn dat het nieuws nog even zegt dat het geen vuurwerk was mocht het om carbid gaan.

Vervelend nieuws voor deze persoon+familie.
De titel is misselijkmakend. Carbid is onder geen beding vuurwerk. Het ad zou er recht aan doen voortaan goed te kijken of de titel wel juist is. (Waarschijnlijk willen ze vuurwerk gewoon in een kwaad daglicht stellen.. :angry: )

Een en al speculatie en insinuatie. Nergens kan je uit opmaken dat het carbid is, dus waarom zou het niet gewoon b.v. een cake zijn?

Ik heb echt alles afgezocht maar heb niets gevonden waar word gezegd waarmee het is gebeurd, het voorval met carbid is niet bij deze man maar met een 15 jarige jongen deze ligt nu nog in het ziekenhuis.
Het zou bij deze man wel om vuurwerk gaan en volgens politie heeft hij het correct aangestoken ?? dat is natuurlijk weer in twijfel te trekken want hoe kan hij dan verongelukken. Dan blijft nog de vraag legaal of illegaal? ik kan me niet voorstellen dat het met legaal is gebeurd gezien het letsel (schedelbasisfractuur) maar goed laten we afwachten of het nog gemeld word al heb ik daar mijn bedenkingen over het is de laatste jaren de bedoeling van de media om consumentenvuurwerk in een slecht daglicht te zetten dus hoe minder de mensen weten deste meer rodel krijg je.

Ik heb echt alles afgezocht maar heb niets gevonden waar word gezegd waarmee het is gebeurd, het voorval met carbid is niet bij deze man maar met een 15 jarige jongen deze ligt nu nog in het ziekenhuis.
Het zou bij deze man wel om vuurwerk gaan en volgens politie heeft hij het correct aangestoken ?? dat is natuurlijk weer in twijfel te trekken want hoe kan hij dan verongelukken. Dan blijft nog de vraag legaal of illegaal? ik kan me niet voorstellen dat het met legaal is gebeurd gezien het letsel (schedelbasisfractuur) maar goed laten we afwachten of het nog gemeld word al heb ik daar mijn bedenkingen over het is de laatste jaren de bedoeling van de media om consumentenvuurwerk in een slecht daglicht te zetten dus hoe minder de mensen weten deste meer rodel krijg je.

lees net dat er zou zijn geeoepen dat het mogelijk legaal is en de zaak ia gesloten. waarop groeneveld nu heeft geen eist dat
tot verder onderzoek omdat het hen vrij sterk lijkt.

lees net dat er zou zijn geeoepen dat het mogelijk legaal is en de zaak ia gesloten. waarop groeneveld nu heeft geen eist dat
tot verder onderzoek omdat het hen vrij sterk lijkt.

Ik heb het ook gehoord lekker makkelijk weer, zo krijg je de meeste rodel en dat is net de bedoeling. Hier maakt de politie geen vrinden mee.

Die buren die zeiden dat het met legaal gebeurde zijn zeker vuurwerkhaters die gewoon wat kletsen. Vind ik niet betrouwbaar..

Als je met je hoofd boven een puur hangt tijdens afsteken enn een bombette raakt je precies verkeerd zou het dan niet kunnen? Just asking..... volgens mij zou ik willen weten wat er precies is misgegaan.

Ik heb het ook gehoord lekker makkelijk weer, zo krijg je de meeste rodel en dat is net de bedoeling. Hier maakt de politie geen vrinden mee.

idd gelukkig zit de branche er boven op.
Men kan alles wel roepen maar zoals groeneveld zij bij de npo. we weten nog eens niet of het gaat om een pot pijl of rotje. we willen als het Nederlands is het product indien het niet vernietigd is. goed onderzoeken. maar zal wel illegaal zijn denk ik zelf. Men denkt zowat ook dat je een cobra bij de buurt super haalt.

Niet zo moeilijk hoor, aangezien velen onder 'correct aansteken' ook het met het hoofd boven het vuurwerk hangen verstaan. Heb zelf Strictly China gehad dit jaar en man man wat een klappen. Heerlijk, maar die wil je echt niet in je gezicht hebben.

Zo is het maar net. Ik zou mijn handen er niet voor in het vuur willen steken.
Feit blijft dat dit zeer triest is allemaal. Legaal of illegaal.

Ik heb begrepen uit een bron dat het vuurwerk uit belgie kwam en dat er meerdere lonten aan het vuurwerk vast zaten. dus dan ga je denken aan een doorlont cake. De cake ging na het afsteken direkt af vol in het gezicht.we weten allemaal dat de cake.s uit belgie bijna allemaal hier ook wel te koop zijn, of om label zijn. dus of het mee telt dat het uit belgie komt! Tenzij het wel een groter blok is uit het iligale circuit

Ik heb begrepen uit een bron dat het vuurwerk uit belgie kwam en dat er meerdere lonten aan het vuurwerk vast zaten. dus dan ga je denken aan een doorlont cake. De cake ging na het afsteken direkt af vol in het gezicht.we weten allemaal dat de cake.s uit belgie bijna allemaal hier ook wel te koop zijn, of om label zijn. dus of het mee telt dat het uit belgie komt! Tenzij het wel een groter blok is uit het iligale circuit

Dan blijft het een feit dat je een lont aansteekt..
Dan heb je nog zat tijd om weg te lopen..
Illegaal,Legaal of professional.. Overal zit een lont aan..

Behalve als de visco lont uit is gegaan en je de cake openscheurt en hem aansteekt bij de quickmatch lont.. en er dan ook nog met je hoofd er boven gaat staan.. :shocked:

Anyway.. ik ben benieuwd wat er uit het onderzoek naar boven komt..
Het is in iedergeval heel erg triest voor iedereen die er mee te maken heeft..

Back
Bovenaan