Vuurwerk kopen en afsteken tijdens Fallas 2019

Juist... op youtube zijn verschillende stook videos te vinden die een goed beeld geven hoe er op verschillende locaties en tijdstippen wordt afgestoken

Denk dat als het zo doorgaat elk jaar met zelfmaak en echt harde klappen ( hoe leuk die ook zijn ) het er niet leuk uit ziet in de toekomst. Zou zonde zijn als het een keer helemaal afgesloten word door dit. Als ik die mensen was zou ik dat niet of niet veel doen...
Genoeg leuk stookvoer en dikke shows toch.

Omdat ik wat over vuurwerk afsteken vraag betekend toch niet dat daar heel 'mijn' Fallas om draait? Als je de hele tekst leest dan zie je ook dat ik letterlijk zeg dat ik voor de shows kom. Maar ook vuurwerk afsteken is onderdeel van Fallas en laat ik nou net een vuurwerkfreak zijn..

En juist als freak wil ik in het land waar ik te gast ben juist netjes met de regels omgaan. Dat maakt bijvoorbeeld ook het verschil tussen ons en de aso's die het met oud en nieuw bij ons verpesten. Ik ben blij dat ik dit topic heb geopend want ik weet nu al veel meer dingen die ik daarvoor nergens kon vinden. Thanks iedereen!

Zo heb ik vorig jaar het feest ervaren, als 1e keer toch een beetje willen stoken maar mij wel 'gedragen'.

Vooral de Mascleta's etc. is hetgeen waar je voor gaat, en de geweldige sfeer die hier hangt. Maar stoken hoort er zeker bij, check even mijn video rond 19 minuten.

Ik stook aan de andere kan van Palau, dus je kan het gekkenwerk wel zien maar ook je eigen ding doen zonder overlast (op een gegeven moment kwamen er locals bij ons bij staan die ook pijltjes hadden enzo :) ).

Ik ging meestal laat eten (20.00) en daarna even na het parkje want dan was je enigzins in de buurt van waar de Castillo's plaats vinden, heb je toch een paar uurtjes wat gedaan. Overdag stookte ik amper i.v.m. de vele Mascleta's.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Heerlijke F3 salute cake met felle crackling mines. Deze wordt ook veel gebruikt in straatmascletas!

Hier een foto na dat ie is gebruikt in een Mascleta:
IMG-20190319-WA0042.jpg

En hier door mijzelf afgestoken op een pleintje. Met nog een applaus van locals die met de niños zaten toe te kijken :D

was mijn eerste keer Fallas dit jaar, maar het verbaasde me hoe veel vuurwerk er wordt afgestoken.
vooral in het Turia Park gaat het er stevig aan toe met shells en andere flinke dreunen :shocked:

Ook voor mij was het de 1e keer Fallas en heb er intens van genoten het leek wel 4 dagen lang oud en nieuw ik was er met m’n broer en neefje en zelf uiteraard ook nog het een en ander afgestoken wij zaten ook in een hotel vlakbij het park en heb prachtig vuurwerk voorbij zien komen en toch wel heel veel vuurwerk wat uiteraard bij ons niet legaal te koop was en waar het hier gewoon volop verkrijgbaar was het werd gewoon gedoogd en idd wat ging er hier gigantisch veel vuurwerk de lucht in in het park maar vond het prachtig heb volop genoten en volgend jaar zeker weer aanwezig....

Ook voor mij was het de 1e keer Fallas en heb er intens van genoten het leek wel 4 dagen lang oud en nieuw ik was er met m’n broer en neefje en zelf uiteraard ook nog het een en ander afgestoken wij zaten ook in een hotel vlakbij het park en heb prachtig vuurwerk voorbij zien komen en toch wel heel veel vuurwerk wat uiteraard bij ons niet legaal te koop was en waar het hier gewoon volop verkrijgbaar was het werd gewoon gedoogd en idd wat ging er hier gigantisch veel vuurwerk de lucht in in het park maar vond het prachtig heb volop genoten en volgend jaar zeker weer aanwezig....

kwam nog wat jongens tegen die ook beneden in de bedding wat hebben afgestoken, en wat ik begreep was dat niet al het vuurwerk dat ze hadden afgestoken in Spanje legaal was hahaha :bonk:

kwam nog wat jongens tegen die ook beneden in de bedding wat hebben afgestoken, en wat ik begreep was dat niet al het vuurwerk dat ze hadden afgestoken in Spanje legaal was hahaha :bonk:

Ha ha ja dat klopt het was zaterdagavond toen we ook in park waren op dat moment werd er door een aantal jongens ook iets niet echt legaals afgeschoten wat er zeer spectaculair uitzag 3 sec later een aantal agenten op de motor in het park en een ieder was z’n vuurwerk kwijt. Geen 1 opgepakt en had het nog gefilmd, maar uurtje later werd er gewoon doorgeknald hoor alsof er niets aan de hand was haha... Zo kon het dus ook gaan, snapte die actie ook niet was gewoon ff machtsvertoon beetje jammer...Maar goed op en top genoten daar!!

Dit jaar 1 x kennis gemaakt met de 'stillen' maar ze doen niet zo moeilijk. Je levert het in en klaar. Had nog 4 stuks cherrokee no 3 in m'n zak die was ik kwijt. Gewoon de pech dat ze net even langsliepen op het moment dat ik er 1 afstak. De kleine F2 dingetjes mocht in verder gewoon houden.
Dus gewoon niet teveel bij je hebben en ook niet moeilijk doen als ze het afpakken. Het is wat dat betreft een beetje een kat-en-muis spelletje als ik het zo bekijk.

Hele prima knalcake dit! Sonora 25sh 20mm, valt onder categorie 2. En voor F2 knalt ie echt heerlijk, ik denk een beetje het maximale wat mogelijk is in die categorie. Dus gevoelsmatig even hard als de oude Silver Salute enzo. Maar Terremoto van El Gato knalt wel overduidelijk harder, vollere klap en hetzelfde kaliber. Ook evenduur, Terremoto is €30,- voor 50sh en Sonora €15,- voor 25sh dus dan is de keuze al snel gemaakt.

Edit, heb even de video gedraaid.

Laatst bewerkt:
Hele prima knalcake dit! Sonora 25sh 20mm, valt onder categorie 2. En voor F2 knalt ie echt heerlijk, ik denk een beetje het maximale wat mogelijk is in die categorie. Dus gevoelsmatig even hard als de oude Silver Salute enzo. Maar Terremoto van El Gato knalt wel overduidelijk harder, vollere klap en hetzelfde kaliber. Ook evenduur, Terremoto is €30,- voor 50sh en Sonora €15,- voor 25sh dus dan is de keuze al snel gemaakt.

Edit, heb even de video gedraaid.

En nu importeren naar Nederland toe. Lekkere cake maat. Beetje te vergelijken met dextrin?

Die 50 schots Terremoto is ook te koop als all at once. Er is ook een 100 schots Terremoto all at once, maar dan worden twintig tubes gebruikt voor fluiters dan wel een crackling mine.

Volador trueno rockets. Wat een dikke pijlen zijn dit! Op een magische wijze is deze F2 gekeurd? Maar ze knallen echt een stuk harder dan elke F2 rocket die ik gehad op. Ondanks de stijghoogte, want ze vliegen ook 2 keer zo hoog dan andere pijlen. Dikke salute slagen jonguh!

Er is een pijl die nog een stuk harder gaat, die zien jullie morgen.

Back
Bovenaan