Vuurwerk in slowmotion ontleed.

RedBaron

Pyroworld
ik kwam toevallig op Youtube dr straks een interessante reportage tegen van de Duitse televisie. Gemaakt bij Weco. dit gaat over hoe de ontbranding en dergelijke ontstaat bij vuurwerk. Dit hebben ze heel mooi weergegeven door daar slowmotion cameras voor te gebruiken:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Een hele interessante , leerzame reportage!

hoe die vuurpijl in elkaar zit he, je mag van geluk spreken dat we nu in deze tijd leven
vroeger heel heel heel vroeger gingen ze met pannen op elkaar rammen geluid maken om de geesten weg te jagen whaha

Ik dacht altijd dat heel de pijl ontplofte XD.
het komt er dus gewoon aan de bovenkant uit.

bedankt voor het leerzame filmpje.

meestasl zitten er in pijlen waar een mooie boeket uitkomt gewoon een shell hoor van bv 2inch in verstopt. Vuurpijlen die in het bovenbeschreven filmpje hun lading eruit smijnten. Dat herken je meestal in de lucht door een waterval achtige vorm. Of niet mooi rond.

je hebt meerde soorten pijlen zoals de sterren uitwerpende pijlen en de pijlen met een burst. in een burstpijl zit een shell verstopt die niet door een liftcharge ophoog wordt gelanceert maar door een raket. om de pijl indrukwekkender te maken geven ze de burst pijlen een grootte "Kop"

hiereen mooi plaatje van de vuurpijl met shell
targa3.jpg

het is trouwens een Targa Pijl

:bye: Pyro Power

Dat jullie dat durven om de kop van een vuurpijl af te halen.
Ik vind het een beetje zonde.
Of stoppen jullie er kruit en dergelijke bij?

Dop zit er los op kan je zo los halen bij die duitse pijlen. En die shell ligt er ook los in. Was alleen om te laten zien hoe het eruit ziet daarna is ie gewoon weer dicht gemaakt en afgeschoten afegelopen oud en nieuw :)

Nee in nederlandse pijlen heb je het alleen zoals in het filmpje in de topicstart. Zit dus geen shell oid in!

Back
Bovenaan