Vuurwerk in Duitsland halen

dingodile

VWC lid
Hi guys,

Snelle vraag; ik wil misschien mijn vuurwerk in Duitsland gaan halen. Nu hoorde ik altijd om me heen dat je daar erg vroeg moet zijn wil je wat meepakken.

Dat gaat voor mij helaas niet lukken, aangezien ik m'n dochtertje weg moet brengen 's ochtends. Is het een probleem als ik er rond 11 pas ben? En welke adressen raden jullie aan? En welke winkels?

Bedankt alvast!

Oke bedankt. En wat betreft het tijdstip van aankomst? En hoe zat t precies met de lading die je in de auto mag hebben? Of wordt daar niet op gelet?

Rij niet naar plaatsen dicht aan de grens zoals emmerich daar lopen al die gierige inhalige tokkies rij een stukje verder 10 min daar ligt om 11 uur nog zat. Je mag max 25 kg bruto mee nemen

Maakt niet veel uit hoe laat je heen gaat, alle winkels in de boven genoemde reactie worden contact bijgevuld:wink: zolang je maar niet op de 31ste heen gaat dan heb je wel de kans dat er weinig over is. Je mag net als in Nederland maar 25kg meenemen. En rij gewoon ff naar het volgende dorpje wat meestal maar 15min verderop ligt daar is het sowieso wat rustiger.

Rij niet naar plaatsen dicht aan de grens zoals emmerich daar lopen al die gierige inhalige tokkies rij een stukje verder 10 min daar ligt om 11 uur nog zat. Je mag max 25 kg bruto mee nemen

Als specifieke aanvulling raad ik Goch of Kalkar aan!

Nederlandse gebruiksaanwijzing toch verplicht? En de max 25 kg regel.
Diegenen die vuurwerk in Duitsland hebben gekocht: zit er op alle producten een Nederlandse gebruiksaanwijzing?

Nederlandse gebruiksaanwijzing toch verplicht? En de max 25 kg regel.
Diegenen die vuurwerk in Duitsland hebben gekocht: zit er op alle producten een Nederlandse gebruiksaanwijzing?

Ook al heb ik het er niet gekocht (veel te druk met de verkoop): enkele winkels hebben artikelen waar het in meerdere talen opstaat. Maar dat is vooral in de grensstreek. Zowieso staat het niet in NL op alle artikelen van de meeste discounters zoals Aldi, Lidl, enz.

Back
Bovenaan