'Vuurwerk in Dordrecht op veel plekken in de ban'.

ylke

VWC lid
Rond de Dordtse ziekenhuizen, vier verpleeghuizen en tien ouderencomplexen geldt rond de jaarwisseling een vuurwerkverbod. Ook alle schoolpleinen en parken worden vuurwerkvrij.

Het Dordtse college wilde in eerste instantie geen vuurwerkvrije zones instellen, met name om het zogenaamde 'waterbed-effect' in buurgemeenten tegen te gaan. Maar de gemeenteraad dwong het college via een motie om toch vuurwerk in bepaalde gebieden in de ban te doen. In Dordrecht werd vorig jaar tijdens oud en nieuw voor ongeveer vijftigduizend euro schade aangericht aan onder meer straatmeubilair.

Het verzoek om een vuurwerkverbod in het historische centrum in te voeren, wordt niet ingewilligd. Volgens het college is het handhaven van zo'n verbod niet uitvoerbaar.

Schade
Vooral prullenbakken in parken en op schoolpleinen moesten het ontgelden. Dat is de reden dat deze gebieden door het college zijn aangewezen als vuurwerkvrije zones.

Eigen straat
Dordtenaren krijgen ook de mogelijkheid om hun eigen straat of wijk vuurwerkvrij te laten verklaren. Dat zullen zij dan wel moeten doen via een burgerinitiatief dat door een meerderheid zal moeten worden gesteund

Bron

Vuurwerk vrije zone's in dordt laat me niet lachen we hebben buiten oud en nieuw nog geen eens vrije zone's , niet als ik de laatste weken zo af en toe hoor.:D

Vuurwerk vrije zones op plaatsen zoals hierboven beschreven ben ik nooit tegen geweest.

Begrijp sowieso niet waarom je zou willen stoken op de stoep van een verpleegtehuis oid.

Als zo de irritatie te verlagen is lijkt 't me geen slecht plan.

Het is gewoon iets wat ik niet zie gebeuren als het om regels en vuurwerk gaat is dordt nou niet het beste jongetje van de klas.

Nee en daarom moet er veel beter opgetreden worden. De ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Ik vind wel dat in die probleem gebieden wat strenger opgetreden mag worden.

Zoals je zegt: vervelend jongetje uit de klas.. die het voor de hele klas verziekt.

Maar een straat verbod is inderdaad niet haalbaar.. Je hebt altijd 'grensoverschrijdende vuurpijlen'.. en geluid.

Vuurwerk vrije zones op plaatsen zoals hierboven beschreven ben ik nooit tegen geweest.

Begrijp sowieso niet waarom je zou willen stoken op de stoep van een verpleegtehuis oid.

Als zo de irritatie te verlagen is lijkt 't me geen slecht plan.

Rond bejaardenhuizen niet helemaal mee eens, ik woon redelijk dichtbij een bejaardenhuis, deze kopen zelf vuurwerk om voor de op leeftijd zijnde medemens af te steken. Zij genieten ook gewoon van siervuurwerk. Ik vraag me ook af als ze nu een onderzoek zouden doen in de desbetreffende bejaardenhuizen of zei ook werkelijk willen dat er geen vuurwerk afgestoken mag worden bij hen in de buurt. En ik ga er wel even vanuit dat het dan gebeurt met legaal vuurwerk en niet met die asociale dreunen.

Back
Bovenaan