Vuurwerk in de binnenstad – de gebruiker spreekt Dordrecht.

ylke

VWC lid
Vuurwerk in de binnenstad – de gebruiker spreekt Dordrecht.

Dinsdag plaatste ik een blog Wel of geen vuurwerk in de binnenstad? ( Dordrecht ).over vuurwerk in de binnenstad: de gemeente overweegt een verbod op onze vuurpijlen en verhuist misschien de boel naar Groothoofd. Veel reacties en veel discussie waren het gevolg. Gelukkig was een van onze trouwe gebruikers zo bijdehand om in de huid van Groothoofdspoort te kruipen en hun reactie te veinzen. Deze was zo vermakelijk dat we hem graag met jullie delen.

“Hierbij willen wij als ‘Groothoofdspoort’ en ”T Zeepaert’ namens vrijwel de gehele Historische Binnenstad van Dordrecht reageren op bovenstaande.
Wat een lariekoek zeg een verbod op donderslagen op de laatste dag van het jaar.

Wij als monumenten en historische panden in den binnenstad hebben zelden of nooit last gehad van dit heidensche vuurwerkritueel. Ja 1 keer, rond 1980 herinner ik mij een melding van het Stadhuis over een rondvliegende pijl die in de richting van de burgemeester vloog, en 1 keer een melding van een pand op de Wijnstraat dat verder anoniem wenst te blijven, over een zogenaamde mat die in een brievenbus is geworpen, maar verder geen klachten over deze gezellige Hollandsche oud en nieuw gewoonte.

waar wij en anderen in onze omgeving wel hartverzakkingen, scheefgroei, roetvlekken en scheurbuik van krijgen zijn die grote vuurwerkshows vanaf het water op Koninginnedag en eind van de zomer, hier zou verdorie een verbod op moeten komen in ons welzijn ja!

En wat te denken van ”Dordt in Stoom”! Desastreus voor ons, dagenlang afzien;
het aantal decibellen van het satanische stoomfluitgejengel overstijgt vele malen het lawaai van die paar rotjes, over die gore roetvorming, en het fijnstofdelirium van al die fossiele brandstoffen nog maar niet te spreken. Weken na Dordt in Stoom stinken we nog naar de Hel.

En nu we het er toch over hebben, speciaal namens de Grote Kerk wil ik een verbod op de jaarlijkse Kerstmarkt uitroepen. Uit betrouwbare bron weet ik dat De Grote Kerk elk jaar ernstig lijdt onder dit dagendurende massaevenement, met zijn overdosis aan misselijkmakende vervuilende frituurwalmen, kraampjes met synthetische made in taiwan prullaria, oubollige hoempapamuziek waar je spontaan van gaat instorten, en natuurlijk die belachelijke Kerststal met al zijn verzurende dierenuitstoot.

Hierbij het verzoek aan de gemeente en citymanagers om al die massale lawaai feestjes en grote vuurwerkshows in de toekomst ergens buitenaf, in de Merwelanden of zo te houden, misbuik ons niet langer als decor, en goede sier om de populaire bink uit te hangen; laat ons met rust, we zijn erg kwetsbaar. Dank u.”

Bron

Geweldig nieuwsbericht. Geeft echt goed weer hoe raar alles in Nederland geregeld wordt. Mensen moeten maar eens wat minder gaan zeuren en gewoon dingen laten zoals het is. Dus gewoon vuurwerk in Dordrecht!

Back
Bovenaan