Vuurwerk: geen straf meer

Lunig

VWC lid
ik las dit bericht in De Pers, maandag 14 december, en ik dacht dat het wel interessant zou zijn. het plaatje is gephotoshopt zodat jullie het wat beter kunnen lezen.

dus, de 29ste gewoon je neefje, broertje of buurjongen meenemen tijdens het vroegtijdig stoken, en als je gepakt wordt hem de schuld geven!

Heel apart bericht dit. Bedankt voor het delen.
Mag ik je scan overnemen op het Museum?

Groet,
Cameo

Vindt dit ook inderdaad een heel erg apart verhaal, dus eigenlijk wordt het vroegtijdig afsteken gewoon weer gedoogd net als vroeger. Ik neem wel aan dat ze toch wel komen kijken en het vuurwerk in beslag nemen als ze worden betrapt ?

Zo, mijn neefje maar eens even ophalen dan. :D
Maf bericht hoor, kan ook alleen maar hier haha.

Ik neem aan dat dit geldt voor de 29e en 30e? Regio gebonden en als je 13 bent heb je pech? Hoe geloofwaardig is dit bericht. Als je wordt gepakt als 12-minner kan je moeilijk naar dit bericht of bron terug verwijzen. Ik denk dat je er slechts met een waarschuwing vanaf komt. Overlast en vandalisme wordt van zelfsprekend bestraft.

Een boete is toch wel mogelijk en terecht lijkt mij?

Onder 12 jaar of 14 meen ik kunnen kinderen niet gestraft worden. Het feit dat Halt een project had om kinderen jonger dan 12 jaar tot in keer te laten komen. Dat is puur gebaseerd op vrijwilligheid en toestemming van de ouders.

Als de ouders of het kind niet zou willen om naar zo een project te komen dan kunnen ze daar niks aan doen.

hehe ik heb nog een zusje van 11 ergens in de kelder liggen, zo zie je dat ze toch nog van pas komt xD

Back
Bovenaan