Palm Tree
VWC lid
was op zolder beetje aan het opruimen tot ik ineens een deel van een vuurwerk effect op een stuk papier zag liggen.
dat stuk papier bleek achteraf een boek te zijn.
ik heb een aantal jaren geleden het boek ''Vuurwerk door de eeuwen heen'' gekocht,
maar dat is door de verhuizing zoek geraakt, maar gelukkig ook weer terug gevonden.
het boek gaat over hoe vuurwerk is ontstaan en ook wat er verder met buskruit mogelijk is.
ook staat er duidelijk in hoe het eerste vuurwerk werd gebruikt, en dan vooral de vuurpijlen,
deze werden in eerste instantie gebruikt om vijandelijke doelen aan te vallen,
daar uit voort gevloeid is de hedendaagse vuurpijl.
het boek is geschreven door 'J. Lenselink' en is leuk om als liefhebber een keer gelezen te hebben
hieronder een aantal afbeeldingen:
weet niet of dit in het juiste gedeelte van het forum staat,
maar kon niet echt een andere plek vinden...
dat stuk papier bleek achteraf een boek te zijn.
ik heb een aantal jaren geleden het boek ''Vuurwerk door de eeuwen heen'' gekocht,
maar dat is door de verhuizing zoek geraakt, maar gelukkig ook weer terug gevonden.
het boek gaat over hoe vuurwerk is ontstaan en ook wat er verder met buskruit mogelijk is.
ook staat er duidelijk in hoe het eerste vuurwerk werd gebruikt, en dan vooral de vuurpijlen,
deze werden in eerste instantie gebruikt om vijandelijke doelen aan te vallen,
daar uit voort gevloeid is de hedendaagse vuurpijl.
het boek is geschreven door 'J. Lenselink' en is leuk om als liefhebber een keer gelezen te hebben

hieronder een aantal afbeeldingen:

weet niet of dit in het juiste gedeelte van het forum staat,
maar kon niet echt een andere plek vinden...