Vuurwerk blijft voorlopig

moontan

VWC lid
Weer eens een blog over het burgerinitiatief:

Vuurwerk blijft voorlopig

Helaas is het de initiatiefnemers van het burgerinitiatief 'Meer plezier met minder vuurwerk' niet gelukt. De Tweede Kamer heeft nog geen twee jaar geleden namelijk nog gedebatteerd over het onderwerp. Bovendien zou bij de steekproef kunnen zijn gebleken dat ook niet-stemgerechtigden elektronisch hebben getekend. Daar zou het gegeven dat meer dan 20.000 handtekeningen meer verzameld zijn dan vereist was, niets aan hebben afgedaan. Het elektronisch systeem van de actie was onvoldoende waterdicht. Maar meer nog lijkt me dat onze overheid er gewoon niet aan wil, omdat ze te bang is voor andere overlast van de asocialen onder ons. Een slechte keus, om je door angst te laten leiden. Ook dit jaar dus rond de jaarwisseling weer enkele maanden lang geluidsoverlast en vlak rond de jaarwisseling ziekmakende luchtverontreiniging en een in mijn ogen te groot risico om je op straat te kunnen begeven. Heel jammer!

http://www.vkblog.nl/bericht/270607/Vuurwerk_blijft_voorlopig

Al kijk je naar alle andere berichten van deze man zie je minstens nog 6 andere negatieve berichten over vuurwerk. Duidelijk een of andere vuurwerk hater... :(

Krijg ik toch bijna de behoefte om juist bij hem/haar voor deur te gaan stoken.

maar mooi dat het er niet komt, ze vergeten dat vuurwerk ook aardig wat centjes oplevert, door middel van btw.... en nu schrijven ze maar dat ze bang zijn...

Mooi dat dit er dus zeker niet door gaat komen.
Toen het burgerinitiatief werd ingeleverd bij de 2e kamer, had ik ze een e-mail gestuurd over dat een deel van de stemmen geplaatst kan zijn door mensen zonder stemrecht (minderjarigen), mensen met meedere email accounts die vaker stemmen etc.
Dit soort berichten sturen blijken dus toch te helpen, want ze doen er zeker wat mee:).

Ik vind het trouwens appart dat ze de overheid "bang" noemen voor de gevolgen.
Ze zijn vrij om die mening te hebben uiteraard, maar zo lang ze geen motieven hebben vind ik het niet erg netjes om op zo'n manier te schrijven over de overheid.
Ik betwijfel ook of ze zich door angst zouden laten leiden, maar ook al was het zo dan vind ik nog steeds, dat zolang je geen zekerheden hebt je gewoon neutraal moet blijven over de motivatie van een beslissing.
Niet mee eens zijn mag, maar verdraai de boel niet om de tegenpartij "minderwaardig" te laten lijken:).

Laatst bewerkt:
Mooi dat dit er dus zeker niet door gaat komen.
Toen het burgerinitiatief werd ingeleverd bij de 2e kamer, had ik ze een e-mail gestuurd over dat een deel van de stemmen geplaatst kan zijn door mensen zonder stemrecht (minderjarigen), mensen met meedere email accounts die vaker stemmen etc.
Dit soort berichten sturen blijken dus toch te helpen, want ze doen er zeker wat mee:).

betwijfel dit hoor,, ze weten zelf echter ook wel dat de digitale burgerinitatief niet 100% waterdicht is dat minderjarigen stemmen, mensen met meerdere accounts etc :wink:

betwijfel dit hoor,, ze weten zelf echter ook wel dat de digitale burgerinitatief niet 100% waterdicht is dat minderjarigen stemmen, mensen met meerdere accounts etc :wink:

Ja uiteraard, ik ga er ook niet van uit dat ze dat bijvoorbeeld door mij bedachten.
Maar ik bedoelde te zeggen dat ze er echt wel serieus naar kijken of iets klopt, terwijl wij misschien soms het gevoel kunnen krijgen dat er niet serieus mee om word gegaan:).

Wat een huilies, ik neem aan dat ze nóóit een gat in de muur boren om iets op te hangen, nooit per ongeluk een deur dicht laten klappen etc., want tjah, dat geeft allemaal geluidsoverlast (volgens hun definitie van overlast), veel meer dan een weekje wat het met oud en nieuw is (enkele maanden geluidsoverlast is bullshit, af en toe een knalletje is geen geluidsoverlast).
En ik neem aan dat ze zelf ook niet meedoen met het veroorzaken van die "ziekmakende luchtverontreiniging" door auto te rijden, stroom te gebruiken etc.

En:
"Een slechte keus, om je door angst te laten leiden."
Ehh..., ja, en wat doen ze zelf?, bang zijn om op straat te komen... hoezo hypocriet. Dat heeft niks met vuurwerk te maken, maar dat heet straatvrees (of geen hobbies hebben, en dan maar gaan zeiken op anderen).

De overheid is niet bang voor "de overlast van de associalen onder ons", anders hadden ze juist wel aan die overlastveroorzakende asocialen gehoor gegeven die vuurwerk willen verbieden. Ze kunnen gewoon niet tegen hun "verlies", en gaan dan maar janken, doe eens iets nuttigs, steun een goed doel, doe aan vrijwilligershulp, maar ga niet andermans lol verpesten (met bullshit"argumenten", complete onwaarheden/leugens en zwartmaken van de "tegenstanders" (wij dus), gewoon illegale lasterpraktijken) omdat je niks beters te doen hebt.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan