Vuurwerk blaast gat in dak in Opheusden

Denk niet dat justitie deze man hoeft te vervolgen.
Je armen moeten missen lijkt me wel zwaar genoeg.

Toen ik het van de week hoorde zei ik het al meteen.
"dan ben je een l*l, de zoveelste die niet normaal met vuurwerk om kan gaan."

Nu ik lees dat hij zijn beide onder-armen moet missen, denk ik er nog net zo over.
Klinkt misschien hard, maar Knutselen met vuurwerk is vragen om problemen.
AFBLIJVEN! En als je het toch zo nodig vindt om zwaar illegaal vuurwerk in bezit te willen hebben;
bv. cobra's, prof blokken of mortierbommen, Steek het dan op een veilige locatie af waar andere omstanders geen last van je hebben en niet gewond kunnen raken van jouw illegale knallers dan alleen je zelf. (En ja, het kan ook fout gaan met consumentenvuurwerk, maar jullie begrijpen wat ik bedoel)

'Zwaar professioneel vuurwerk' Link

" Vuurwerkdeskundigen zeggen op basis van informatie die op in de woning gevonden dozen staat, dat de man experimenteerde met zwaar professioneel vuurwerk. "

En als je zo nodig prof.spullen of ander illegale knallers in huis moet hebben,(wat al vragen om moeilijkheden is) Waarom, MOET de knal of het spektakel dan nog HARDER / groter zijn?
Ik snap dat niet. :frusty:

Waarom MOET er in godsnaam "geknutseld" worden met illegaal of Professioneel vuurwerk door amateurs? Je weet wat voor vuurwerk je koopt en er met je volle verstand voor betaalt, en dat vuurwerk zet je dan "stiekem" op je zolder, dan weet je toch donders goed wat de gevolgen kunnen zijn als je er mee gaat "knutselen"?

En de slogan
" Je bent een rund, als je met vuurwerk stunt!"
Kan niet vaak genoeg gezegd worden.
Sorry, maar ik moest dit even kwijt.

Laatst bewerkt:
en voel je je nu beter??? en denk je dat deze keeldiarree die je nu hier hebt uitgestort de vrouw en kinderen verder helpt? je mening uiten(zelfs kritisch)is ok maar om met je vingertje te wijzen en genietend vertellen dat je na het nieuws van verlies van armen er nog zo over denkt zakt mijn broek van af

Ben benieuwd of het in de toekomst bekend wordt gemaakt wat er precies heeft afgespeeld. "De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) vond in het huis materialen om vuurwerk te maken. Aan de hand van de dozen die zijn aangetroffen, concluderen 'vuurwerkdeskundigen'(lol, lees ambtenaartjes zijn geen deskundigen) dat hij experimenteerde met illegaal professioneel vuurwerk." Dat ze materialen vinden betekend niet dat hij vuurwerk aan het vervaardigen was. En iedereen weet dat onder het 'experimenteren' met vuurwerk volgens nederlandse regels o.a. doorlonten/quickmatch vastmaken/blokken opvoeren, ook vallen. Het zou ook zomaar zijn dat hij wat shells, waarbij blackmatch openlijk te zien was, aan het opruimen was wat een statische schok had gekregen, door bijv. het tapijt wat op zn zolder lag.

"Volgens Stichting Woningbeheer Betuwe moet het gezin van de man niet de dupe worden van het ongeluk. De schade aan het pand valt mee, zegt de corporatie"

O zij vonden het ook al meevallen. Maar wat erg dit. Natuurlijk kunnen we wel weer zeggen dat het dom is ect maar dit gun je niemand. Zeker de kinderen niet. Een vrouw kan nog scheiden en zal ze vast wel doen maar voor de kinderen blijft het toch hun vader.

Vervolgen doen ze hem niet. 2 onder armen eraf, daar kan geen gevangenisstraf tegen op. En hij zal het nu ook letterlijk nooit meer doen. Echt erg dit. Maar toch vraag ik me af wat die aan het maken was? Moet zwaar geweest zijn. Misschien een aantal kiloknaller of eigen shell. We zullen het denk ik nooit te weten komen. Maar diep triest dit. Hopelijk laten andere mensen het uit hun hoofd om te gaan knutselen

Toestand verdachte vuurwerkexplosie kritiek

OPHEUSDEN - De toestand van de 39-jarige man uit Opheusden die zondagavond een vuurwerkexplosie veroorzaakte is nog steeds kritiek.

De situatie is zo zorgwekkend dat de man nog nog niet verhoord kan worden. De politie heeft dus nog niet officieel vastgesteld dat de man verantwoordelijk is voor de explosie.

Een deel van de resten van het vuurwerk is dinsdagmiddag in Opheusden tot ontploffing gebracht door de Explosieven Opruimingsdienst.

De man uit Opheusden verloor door de explosie zijn beide onderarmen en raakte zwaargewond aan zijn onderlichaam en gezicht. Hij had vuurwerk en materiaal om zelf vuurwerk te maken opgeslagen op de zolder van zijn woning.

Bron: http://www.omroepgelderland.nl/web/...hte-vuurwerkexplosie-kritiek.htm#.UK0UtmW3OTk

het is misschien super schrijnend, maar dan heb je er zelf wel een beetje naar gemaakt .
vroeg of laat gaat dat een keertje fout .
ik zou er liever niet naast hebben willen wonen .
maar goed wie wel

Tsja het klinkt hard maar met deze man heb ik geen medelijden; met de kinderen en moeder echter wel. Hoe kan je zo ontzettend dom zijn!? Een gat in het dak van een huis komt er niet zomaar... het eerste beste knallertje gaat dat echt niet lukken.

Tsja het klinkt hard maar met deze man heb ik geen medelijden; met de kinderen en moeder echter wel. Hoe kan je zo ontzettend dom zijn!? Een gat in het dak van een huis komt er niet zomaar... het eerste beste knallertje gaat dat echt niet lukken.

Tsja, het klinkt soft, maar met deze man heb ik zeker medelijden; met de kinderen en moeder helemaal. Ongeacht de stupiditeit gun ik dit niemand, nooit.

Nou vind rechtse praat hoor. Hoeveel knutselaars zitten hier niet op het forum? Ze mogen er tegenwoordig niet meer vooruit komen maar ik denk dat er genoeg tussen zitten die ook allemaal knutselen. Ja, eens gaat het fout. Zo lusten er we ook nog een paar. Als je te hard rijd, eens gaat het fout. Als je teveel drink. Ja eens gaat het fout, en zo kunnen we er nog tientallen opnoemen.

Wij weten uiteindelijk helemaal niets. We hebben alleen wat uit de krant vernomen. Niemand was erbij en gelukkig maar anders hadden we 2 doden. Kijk, het klopt wel wat je zegt maar ik vind het niet echt respectvol. Die man heeft een fout gemaakt. Iedereen maakt fouten in zijn leven alleen dit loopt heel erg af

Zo´n iemand wil waarschijnlijk een grote knal als cobra 6 of net iets groter.
'Iets' groter zou een aardig understatement zijn denk ik.

Ach, al met al mogen we denk ik blij zijn het dat geen bekende betreft. En stiekem ben ik toch een beetje nieuwschierig wat de beste man van plan was.

En als je zo nodig prof.spullen of ander illegale knallers in huis moet hebben,(wat al vragen om moeilijkheden is) Waarom, MOET de knal of het spektakel dan nog HARDER / groter zijn?
Ik snap dat niet. :frusty:
Alles moet harder en zwaarder, daarom komen er elk jaar nieuwe knallers op de zwarte markt, die zeer gretig aftrek vinden in ons landje, jij snapt dat niet???
Big Boy, Cobra....het best verkopende vuurwerk van Nederland als ik zo de fora lees en bijna iedereen wil die hebben of heeft die al...(dit los van het feit of je ermee gaat knutselen)
De langste forum-onderelen zijn deze: wat is de hardste knaller...
En, hoeveel knutselaars (vuurwerkprojectjes!!)zitten wel niet op de fora, wel zullen die waarschijnlijk of veel geluk hebben of meer verstand van zaken hebben.:shocked:

OPHEUSDEN - De toestand van de 39-jarige man uit Opheusden die zondagavond een vuurwerkexplosie veroorzaakte is nog steeds kritiek.

De situatie is zo zorgwekkend dat de man nog nog niet verhoord kan worden. De politie heeft dus nog niet officieel vastgesteld dat de man verantwoordelijk is voor de explosie.

Een deel van de resten van het vuurwerk is dinsdagmiddag in Opheusden tot ontploffing gebracht door de Explosieven Opruimingsdienst.

De man uit Opheusden verloor door de explosie zijn beide onderarmen en raakte zwaargewond aan zijn onderlichaam en gezicht. Hij had vuurwerk en materiaal om zelf vuurwerk te maken opgeslagen op de zolder van zijn woning.

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws-1/1911241/Toestand-verdachte-vuurwerkexplosie-kritiek.htm

Zie post #29. :D

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws-1/1911241/Toestand-verdachte-vuurwerkexplosie-kritiek.htm

Back
Bovenaan