Vuurwerk al volop te koop, consument is verbaasd

Het gaat er niet zozeer om of je drank nodig acht om goed te kunnen netwerken. Het is meer dat een bezoek aan de sociëteit inherent is aan alcoholgebruik. Wij schenken geen koffie of jus d'orange.

Ah, jij bent daar zelf bij betrokken (afgaande op bovenstaande quote). Dat verklaart jouw standpunt. Aanvankelijk poneerde jij namelijk wel de stelling (op basis van jouw standpunt) "Je stufi maak je op aan drank om te kunnen netwerken, dus een zinvolle investering".

En als de essentie van jouw post is om aan te tonen dat het bezoeken van een sociëteit inherent is aan alcohol gebruik dan is dat een complete off-topic discussie wanneer we het in dit topic hebben over klachten over categorie F1 vuurwerk.
In essentie zijn alcohol en vuurwerk beide vermaakartikelen en zijn beide net zo discutabel wanneer het om gelduitgaven gaat.

Het gaat er niet zozeer om of je drank nodig acht om goed te kunnen netwerken. Het is meer dat een bezoek aan de sociëteit inherent is aan alcoholgebruik. Wij schenken geen koffie of jus d'orange.

Omg, Ja, want Je moet er natuurlijk wel bij horen. En een knetterlint afsteken kan dan natuurlijk al helemaal niet meer. Nee, bier moet er gedronken worden en als je het niet doet bent je een pussy en hoor je er niet bij. Gelukkig is er een opkomende (gezondere) manier van uitgaan-netwerken in opkomst. Het je klem zuipen en op die manier bij de dames hoopt te scoren is aan het verdwijnen. (Gelukkig).

Omg, Ja, want Je moet er natuurlijk wel bij horen. En een knetterlint afsteken kan dan natuurlijk al helemaal niet meer. Nee, bier moet er gedronken worden en als je het niet doet bent je een pussy en hoor je er niet bij. Gelukkig is er een opkomende (gezondere) manier van uitgaan-netwerken in opkomst. Het je klem zuipen en op die manier bij de dames hoopt te scoren is aan het verdwijnen. (Gelukkig).

Tja je moet wat hé als je economie studeert :bonk:

OT: dat mensen niet het verschil weten tussen legaal toegestaan afsteken en illegaal afsteken en legaal en illegaal vuurwerk, is nadelig in onderzoeken. Aangezien mensen schijnen te denken dat het vroegtijdig knallen en het zware illegale vuurwerk gestopt zal worden door een totaal vuurwerk verbod. En dan komt er zo een zielige vrouw het plezier van kinderen proberen ontnemen terwijl ze legaal bezig zijn hahaha

Ah, jij bent daar zelf bij betrokken (afgaande op bovenstaande quote). Dat verklaart jouw standpunt. Aanvankelijk poneerde jij namelijk wel de stelling (op basis van jouw standpunt) "Je stufi maak je op aan drank om te kunnen netwerken, dus een zinvolle investering".

En als de essentie van jouw post is om aan te tonen dat het bezoeken van een sociëteit inherent is aan alcohol gebruik dan is dat een complete off-topic discussie wanneer we het in dit topic hebben over klachten over categorie F1 vuurwerk.
In essentie zijn alcohol en vuurwerk beide vermaakartikelen en zijn beide net zo discutabel wanneer het om gelduitgaven gaat.

Hmm, de essentie van mijn post was niet om aan te tonen dat alcohol is verbonden met een sociëteit. Dat is een gegeven; een vanzelfsprekendheid. Het punt wat ik daarmee vervolgens wilde maken is dat studenten hun biertje niet als verspilling zien, omdat ze daar aan het netwerken zijn. Zie het als de biefstuk op je bord tijdens het diner met je zakenpartner. Het kost wel geld, maar uiteindelijk wordt je er beter van.

Hmm, de essentie van mijn post was niet om aan te tonen dat alcohol is verbonden met een sociëteit. Dat is een gegeven; een vanzelfsprekendheid. Het punt wat ik daarmee vervolgens wilde maken is dat studenten hun biertje niet als verspilling zien, omdat ze daar aan het netwerken zijn. Zie het als de biefstuk op je bord tijdens het diner met je zakenpartner. Het kost wel geld, maar uiteindelijk wordt je er beter van.

Oke. Nu pas is jouw argument duidelijk. Mij dunkt inderdaad ook dat alcoholgebruik inderdaad inherent is aan een sociëteit - hoewel niet elke sociëteit alleen alcohol schenkt.
Of je er na de hand beter van wordt is uiteraard weer discutabel en dan spelen voornamelijk persoonlijke intenties een rol. Het merendeel wat daar zit is daar om (tijdelijk) een goede tijd te hebben.

Geld uitgeven aan alcohol is dus voor vele studenten van tijdelijke aard, net zoals het geld uitgeven aan vuurwerk (samen kijken naar een vuurwerkpot van meer dan 30 euro kan overigens ook helpen om nieuwe contacten op te doen).
Daarbij komt dat alcohol direct schadelijk is voor het brein en gezondheid én verslavend kan zijn - iets wat vuurwerk in mindere mate is (ik zeg niet dat het niet schadelijk is).

Feit blijft dat het nuttigen van alcohol voornamelijk jouw vermeende "netwerkmoment", dus het moment in de sociëteit op zich zelf, gezelliger maakt. Eventuele overlast na het (teveel) nuttigen van alcohol wordt in dat geval buiten beschouwing gelaten.

Laatst bewerkt:

Pff zoek een vrouw tis overduidelijk dat je verveelt.

Belachelijk voor woorden hoe de media hier weer opduikt alsof er cobra6 bij de action verkocht wordt

Jeetje wat een gezellig forum is dit aan het worden zeg. Mannen, de leukste tijd van het jaar is aangebroken, een tijd waar iedereen hier een heel jaar naar toe leeft en dan zitten jullie hier te ouwehoeren om de meeste irrelevante dingen!

Alles wat maar een beetje leuk is word op deze manier de nek om gedraaid .
volgens mij is dat mens zelf zo overgevoelig als de pest met haar knallen .
Ik zal haar eens een knal laten horen na een bord bruinebonen .

Concluderend: overlast is relatief. De mate waarin overlast wordt ervaren is subjectief.
De één ervaart het door het afsteken van Categorie 1 vuurwerk door kinderen, de ander door dronken studenten uit de sociëteit (hoewel dat laatste wel meevalt wanneer ik namens mijzelf spreek).
Vraag de kinderen en de studenten waarom zij van deze plezierartikelen gebruikmaken en beiden zullen antwoorden dat het voor hen de vreugde op het moment vergroot en dat het zijn geld waard was.

Kortom: geven en nemen - daar ontbreekt het de personen in het nieuwsitem (startpost voor dit topic) aan. :)

Kunnen ze dat woord "overlast" niet schrappen uit de dikke van dale. Het meest gebruikte woord in NL tegenwoordig. Bah

Waarom moet er zo veel gezeur zijn op het forum jongens? Kunnen we het niet gewoon normaal en netjes houden hier? Ik snap het echt niet, het is de mooiste tijd van het jaar en er wordt telkens gepresteerd om de sfeer te vergallen. De volgende krijgt een officiële waarschuwing.

Ja ik wordt er niet goed van pff... gaan ze nu om alles zeuren? Die ene dag per jaar waarvan de tijden al ingekort zijn. Juist alleen hierdoor gaat er in een korter tijdsbestek meer de lucht in en werkt het averechts. Maja dan moeten ze zoveeel andere dingen gaan verbieden zeurt tog ook niemand over. Nederland arm land aan worden.

En ik schrik me nooit dood als ik heerlijk in mijn eigen wereld aan de waterkant zit te vissen en mensen nog steeds niet weten hoe ze een hond moeten aanlijnen.. in 1 keer zo'n grote kop voor je neus..
Ik heb een trauma van een hondenaanval jaren terug.. daar kom ik maar niet overheen.. echt mijn hart slaat gewoon over omdat je niet weet hoe zo'n beest is opgevoed.. Maar vuurwerk is veel erger natuurlijk

Waarom moet er zo veel gezeur zijn op het forum jongens? Kunnen we het niet gewoon normaal en netjes houden hier? Ik snap het echt niet, het is de mooiste tijd van het jaar en er wordt telkens gepresteerd om de sfeer te vergallen. De volgende krijgt een officiële waarschuwing.

Gewoon kappen met dit soort nieuwsberichten te plaatsen of meteen op slot gooien. De reactie zijn toch altijd hetzelfde en het lezen niet waard.

En ik schrik me nooit dood als ik heerlijk in mijn eigen wereld aan de waterkant zit te vissen en mensen nog steeds niet weten hoe ze een hond moeten aanlijnen.. in 1 keer zo'n grote kop voor je neus..
Ik heb een trauma van een hondenaanval jaren terug.. daar kom ik maar niet overheen.. echt mijn hart slaat gewoon over omdat je niet weet hoe zo'n beest is opgevoed.. Maar vuurwerk is veel erger natuurlijk

Oh of al meerdere malen je rodpod om gelopen.
Of je emmer openlaten en een hond die eruit eet.
Of een hamburgertje bakken en hamburger weg.
Weet er alles van zwaar hinderlijk zeker de kakkers en hotemetoten sorry ken er nooit vanaf.
1 keer wel gelachen me neefje mee ff vaste stok mooi deeg balletje lekker veel maden.
Ik loop weg om de hengel in orde te maken en ik hoor ineens foei foei die kleine lache ik kijken emmer leeg.
Grote hond alles op haha
Zal lekker gekriebelt hebben

Back
Bovenaan