Vuurwerk afsteken op een iPad

FireDragon

VWC lid
Allerlei producten zijn verkrijgbaar om je iPad te beschermen. De SlickWraps is er hier één van. De SlickWraps is een stuk plastic dat je op de achterzijde van de iPad 2 plakt om deze te beschermen tegen krassen en beschadigingen. De makers van SlickWrap hebben nu een aparte demonstratie bedacht om aan te tonen hoe goed kun skin werkt.

De makers demonstreren in een YouTube-video dat de SlickWraps prima in staat is de iPad te beschermen tegen beschadigingen. In de demonstratie leggen de makers een stapel vuurwerk op de achterzijde van de iPad 2 en steken deze aan. Hierna verwijderen zij de SlickWrap om te laten zien dat er geen beschadigingen zijn opgetreden.

Een detail is overigens dat de SlickWraps een uitsparing bevat voor het Apple-logo, waardoor deze goed zichtbaar is. Dit heeft als nadeel dat het logo onbeschermd is. In de video zijn op het logo dan ook sporen van het vuurwerk te zien. De video kun je hieronder vinden.

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

BRON

En als anderen filmpjes posten waarbij vuurwerk "getest" wordt en materiaal het niet overleeft, dan krijgen de posters waarschuwing danwel een ban.

Bij dit topic heb ik zo mijn bedenkingen.

Dat ligt wel aan de context waarin dat dan getest word...
Kijken hoe goed een verkeersbord bijvoorbeeld opgewassen in tegen een bepaalde (vaak ook nog zelfbouw) bom o.i.d. wil ik niet vergelijken met dit filmpje.

Hier "offert" men zelf een ipad op, en niet een gemeenschappelijk eigendom of een beeld uit de buurman zijn tuin, of een autospiegel van een (on)bekende onwillende...lijkt mij wel een klein verschilletje.

Als jij je foon wil testen of die tegen een bepaalde nitraat kan ofzo...be my quest :p
Maar zodra er sprake is van vandalisme, óf puur onverantwoord gebruik van vuurwerk, tja lijkt mij duidelijk.

En je kan behoorlijk overdrijven met een ban hoor. Die krijg je echt niet zomaar.

Xtremerides teste zijn spullen uit op eigen materiaal. Die deed dat geheel vrijwillig om te laten zien wat vuurwerk kan doen.

Het leverde hem uiteindelijk waarschuwingen en bans op. Vandaar dat ik het opmerkelijk vind dat dit nu wel door de beugel kan.

Niets ten nadele van jou hoor, want het is wel een apart filmpje. Ik vraag mij dan alleen wel af waar de grens ligt voor wat acceptabel is en wat niet.

Hij zat dan ook echt over de grens met het toelaatbare, en gaf ook aanleiding tot onverantwoord gebruik in diverse filmpjes. Verder ga ik niet in op zijn ban. Hij heeft het er echt zelf naar gemaakt, we blijven niet waarschuwen.

Nogmaals, als iemand zijn foon of laptop wil testen, ok, maar als het dan onverantwoord gebeurt (denk aan plek van handelen, bijv. in een drukke straat, risico op letsel voor omstanders, de manier van afsteken, een vuurpijl dient omhoog de lucht in te gaan etc etc) dan kan dat niet nee, en word dus dan ook niet gewaardeerd.

Hier gebeurt niets meer dan een mat die over een ipad word gelegd. Niets meer, niets minder en geen direct gevaar voor de omgeving (tenminste zover ik kan zien en dus kan beoordelen) Als dit dus midden op de markt was gedaan, dan had ik het zeker niet geplaatst, aangezien ik niemand de aanleiding wil geven dezelfde handeling als copy-cat na te gaan doen. Als iemand bovenstaand experiment zou willen herhalen in veilige condities op zijn foon of laptop o.i.d. kan IK er geen bezwaar van inzien.

En daar kun je dan meteen je gevraagde grens in vinden.

Tot zover mijn persoonlijke uitleg, indien blijkt dat de andere moderatoren er ook anders over denken dan zal dit topic ook gesloten worden.

even voor de duidelijkheid....die xtremerides is herhaaldelijk gewaarschuwd voor het plaatsen van filmpjes met oneigenlijk gebruik van vuurwerk...dus shells op de grond, vuurpijlen op de grond etc...en als je dan daar niets mee doet, dan krijg je een ban...zo simpel ligt het gewoon.

heel iets anders als dit filmpje...maar ik begrijp je punt daarentegen wel..vandaar ook de uitleg van mijn kant.

Back
Bovenaan