Vuurwerk afsteken moet vanaf weer vanaf 10 uur kunnen

Voor ouders met kinderen zal het mooi zijn als de vuurwerk tijden weer naar 10.00-02.00 gaan, vanwege het snel donker worden.
Wat had ik vroeger een leuke kindertijd met mijn vader. Lekker sterretjes aansteken, blossom flowers en de welbekende astronauten. Rond 19.30 gingen we naar binnen daar het al donker werd.
Het 00.00u moment als kind zijnde bestond uit reuze sterretjes van 1 meter :)

Hoe kan het dat dit topic meer dan 500 keer bekeken is, maar er zijn lang niet zoveel ondertekeningen?
Ik ben bang dat vuurwerk in Nederland al ten dode opgeschreven is, zelfs onder elkaar lopen we nog op elkaar te klagen.

Er zijn nu twee kampen onder de vuurwerkfreaks, we hebben nu een anti illegaal vuurwerk kamp en een kamp wat vind dat we in NL over ons heen laten lopen met alle regeltjes.

Kom op mensen ze hebben al onze heilige tijd gehalveerd, en twee stukken vuurwerk verboden waar we allemaal lol mee hebben gehad toen we jong waren. De volgende stap is het verkorten van de afsteektijden naar 22:00 - 01:00 en/of het verbieden van single shots, en daarna is het helemaal over.

We moeten allemaal één front vormen. We kunnen wel allemaal met onze vingertjes wijzen naar de mensen die nog cobra's afsteken als alles straks verboden word, maar als er zoveel van ons niet eens de moeite willen nemen om een fucking petitie te ondertekenen dan is het ieders schuld als het straks verboden word. We moeten wat meer tegengeluid geven als we onze passie legaal willen houden.

Ik ben dit niet helemaal met je eens. Niet elk tegengeluid draagt bij aan het doel. De wijze waarop deze petitie is opgezet is amateuristisch, hoe goedbedoeld het ook is. Er zijn al een paar (sterkere) initiatieven, en deze kunnen we beter promoten. Daar zijn we het wel over eens: 1 front vormen lijkt het enige dat we kunnen doen, dus laten we dan ook niet gek doen met allemaal kleine initiatieven.

Om heel eerlijk te zijn, vind ik 18:00 uur een prima tijd,
Werk zelf overdag, en vind het als het donker is, veel leuker om vuurwerk af te steken.
Tuurlijk heb ik zelf vroeger ook overdag uren lopen stoken, maar ik snap dat ''niet freak Nederland'' zich daar aan kan storen...

Ik ben dit niet helemaal met je eens. Niet elk tegengeluid draagt bij aan het doel. De wijze waarop deze petitie is opgezet is amateuristisch, hoe goedbedoeld het ook is. Er zijn al een paar (sterkere) initiatieven, en deze kunnen we beter promoten. Daar zijn we het wel over eens: 1 front vormen lijkt het enige dat we kunnen doen, dus laten we dan ook niet gek doen met allemaal kleine initiatieven.

Ik citeer je even om aan te geven hoe goed dit klopt. Ik sluit me geheel bij jouw mening aan :wink:

Jwtjuh :bye:

Wij dachten met het opzetten van de werkgroep Behoud Consumentenvuurwerk Nederland ook een sterk initiatief in huis te hebben (eerlijk gezegd denken we dat nog steeds hoor.) Maar puur afgaand op de steun die we via social media ontvangen (pagina likes op facebook) zou je haast concluderen dat vuurwerkfreak-nederland bestaat uit hoogstens 1500 leden. Het zijn er ongetwijfeld een hoop meer, en wellicht steunen die overige mensen wat wij doen ook wel, maar we zien het niet.

Onze insteek was, gezien het enorme aantal accounts op de fora, binnen no-time een enorm aantal vind-ik-leuks op die pagina te hebben, waarmee we konden laten zien hoe springlevend en levensvatbaar de traditie nog is. Maar als de massale steun vanuit "de achterban" voor degenen die "het afsteken van consumentenvuurwerk voor de viering van het oud en nieuw." Op de erfgoedlijst hebben weten te krijgen zelfs al uitblijft, hoe verwacht je dan dat alle liefhebbers ooit een front zullen vormen?

We draaien nu op de pagina een share, like & win actie, en pas nu er gratis iets te winnen valt neemt die steun een vlucht. Waar steunen die mensen ons voor? Voor zichzelf, of voor de traditie?

Helaas weinig kans dat dit echt binnenkomt bij het grote publiek. Toch is het t proberen waard!

Wij dachten met het opzetten van de werkgroep Behoud Consumentenvuurwerk Nederland ook een sterk initiatief in huis te hebben (eerlijk gezegd denken we dat nog steeds hoor.) Maar puur afgaand op de steun die we via social media ontvangen (pagina likes op facebook) zou je haast concluderen dat vuurwerkfreak-nederland bestaat uit hoogstens 1500 leden. Het zijn er ongetwijfeld een hoop meer, en wellicht steunen die overige mensen wat wij doen ook wel, maar we zien het niet.

Onze insteek was, gezien het enorme aantal accounts op de fora, binnen no-time een enorm aantal vind-ik-leuks op die pagina te hebben, waarmee we konden laten zien hoe springlevend en levensvatbaar de traditie nog is. Maar als de massale steun vanuit "de achterban" voor degenen die "het afsteken van consumentenvuurwerk voor de viering van het oud en nieuw." Op de erfgoedlijst hebben weten te krijgen zelfs al uitblijft, hoe verwacht je dan dat alle liefhebbers ooit een front zullen vormen?

We draaien nu op de pagina een share, like & win actie, en pas nu er gratis iets te winnen valt neemt die steun een vlucht. Waar steunen die mensen ons voor? Voor zichzelf, of voor de traditie?

Geliked van het eerste uur.....maar voormij persoonlijk mag het best 16.00 t/m 02.00 uur worden. Ik heb dan ook al mijn wilde haren verloren en overdag stoken doe ik al jaren niet meer. Mijn bloed kruipt pas als de cakes naar buiten mogen.

Ga allemaal nou eens reclame maken bij je stookvrienden om BCN te steunen/liken.
Zorg er eerst voor dat je houd wat je nu hebt.

Mijn voorkeur gaat niet uit naar terugschroeven van de afsteektijd maar naar een tweede afsteekdatum
Koningsdag, Bevrijdingsdag, Suikerfeest, diwali en er zijn zelfs nieuwe te verzinnen.
Op deze wijze haal je de druk eraf dat ALLES op 1 moment verschoten moet worden, het spreidt de druk.
En bij slecht weer op de ene dag heb je nog een afsteekgelegenheid op de tweede dag.

Laten de tegenstanders zich daar maar in vastbijten want als ze daar tegen in het verweer moeten komen hebben ze geen tijd om de O&N vuurwerktraditie om zeep te helpen

Een tweede afsteek dag zal er nooit komen, denk ook zeker niet dat je dat als doel moet stellen. Denk persoonlijk dat je er voor moet gaan om het terug te draaien naar 10:00. Met een 2de stookdag ga je de problemen echt niet verhelpen, de kosten van eventuele schade zal juist alleen maar meer worden, evenals de overlast. Je hebt dan 2 keer een aanloop toe naar een stookdag. Leuk om van te dromen om te kunnnen stoken in de zomer, maar het zal ook bij die droom blijven.

Ik heb getekend, hoop voor de jeugd dat de tijden veranderd worden, mij als freak hebben ze er niet mee omdat ik meestal alleen siervuurwerk heb, maar zie het afgelopen jaar aan mijn neefjes, zitten heel de dag der eigen te vervelen tot ik binnen kwam en wat cat 1 vuurwerk aan ze heb gegeven mochten ze toch nog afsteken, tot er weer iemand ging klagen.

Ik heb getekend, hoop voor de jeugd dat de tijden veranderd worden, mij als freak hebben ze er niet mee omdat ik meestal alleen siervuurwerk heb, maar zie het afgelopen jaar aan mijn neefjes, zitten heel de dag der eigen te vervelen tot ik binnen kwam en wat cat 1 vuurwerk aan ze heb gegeven mochten ze toch nog afsteken, tot er weer iemand ging klagen.

Zeikerds. Meteen uitleggen dat het mag, en ze 1 dag in het jaar misschien eens niet zo moeten zeiken.

Back
Bovenaan