Vuurwerk afsteken moet vanaf weer vanaf 10 uur kunnen

ylke

VWC lid
iedereen die graag om 10 uur al vuurwerk wil afsteken, dit moet gewoon kunnen.

constateren
Het is maar één dag per jaar en moet gewoon kunnen, dit is altijd al zo geweest. Het is jammer dat er mensen klagen, die heb je in een maatschappij als Nederland helaas altijd. Hou het afsteken leuk, maar wel vanaf 10 uur.

Verzoeken
de vuurwerktijd weer als vroeger zodat je gewoon om 10 uur de straat op kan om vuurwerk af te steken.

Vuurwerk petitie

Ik vraag me af wie deze petitie gestart heeft. Blijkbaar kan iedereen in Nederland een petitie starten, echter lijkt me gedegen voorwerk in deze wel handig. Dit komt op mij erg amateuristisch over waar het doel van deze petitie wel goed is.

Ik vraag me af wie deze petitie gestart heeft. Blijkbaar kan iedereen in Nederland een petitie starten, echter lijkt me gedegen voorwerk in deze wel handig. Dit komt op mij erg amateuristisch over waar het doel van deze petitie wel goed is.

Juist als je dit initiatief neem zorg iig dat het een btje klopt. Een paar koppen bij elkaar. Ff overleggen met elkaar. Zorg dat de petitie 100% is.

12:00 tot 02:00. Nette tijden waar we wel mee kunnen leven. Kan iedereen 's ochtends in alle rust nog boodschappen doen en de mensen uit de nachtdienst kunnen ook nog een paar uurtjes slapen.

Geboren in Nederland en moe geslagen door de realiteit van de overheid in dit land zie geen kans dat ze de regel terug draaien..................Helaas. :cry:

Ik kan ff het document niet vinden maar dat stoken vanaf 10uur was al een vergissing in de wetgeving.

Zou wel wat beter aangepakt kunnen worden, maar goed, met de stelling ben ik het meer dan eens.

Ik kan ff het document niet vinden maar dat stoken vanaf 10uur was al een vergissing in de wetgeving.

Toch mocht je in zwijndrecht jaren geleden al op een paar momenten voor oud jaar al wat stoken.dat kon je door een verordening in de krant lezen.2 uurtjes op de dag ervoor etc ze dachten denk ik(eigen gevoel)dat ze het vroegstoken in de hand konden houden.

Wat een gezeur weer naar de initiatiefnemer toe over de opzet etc. Waarschijnlijk gedaan door een jeugdige vuurwerkliefhebber. Dit moeten we gewoon koesteren en tekenen en niet zo zeuren. Amen :cool:

Hoe kan het dat dit topic meer dan 500 keer bekeken is, maar er zijn lang niet zoveel ondertekeningen?
Ik ben bang dat vuurwerk in Nederland al ten dode opgeschreven is, zelfs onder elkaar lopen we nog op elkaar te klagen.

Er zijn nu twee kampen onder de vuurwerkfreaks, we hebben nu een anti illegaal vuurwerk kamp en een kamp wat vind dat we in NL over ons heen laten lopen met alle regeltjes.

Kom op mensen ze hebben al onze heilige tijd gehalveerd, en twee stukken vuurwerk verboden waar we allemaal lol mee hebben gehad toen we jong waren. De volgende stap is het verkorten van de afsteektijden naar 22:00 - 01:00 en/of het verbieden van single shots, en daarna is het helemaal over.

We moeten allemaal één front vormen. We kunnen wel allemaal met onze vingertjes wijzen naar de mensen die nog cobra's afsteken als alles straks verboden word, maar als er zoveel van ons niet eens de moeite willen nemen om een fucking petitie te ondertekenen dan is het ieders schuld als het straks verboden word. We moeten wat meer tegengeluid geven als we onze passie legaal willen houden.

Hoe kan het dat dit topic meer dan 500 keer bekeken is, maar er zijn lang niet zoveel ondertekeningen?
Ik ben bang dat vuurwerk in Nederland al ten dode opgeschreven is, zelfs onder elkaar lopen we nog op elkaar te klagen.

Er zijn nu twee kampen onder de vuurwerkfreaks, we hebben nu een anti illegaal vuurwerk kamp en een kamp wat vind dat we in NL over ons heen laten lopen met alle regeltjes.

Kom op mensen ze hebben al onze heilige tijd gehalveerd, en twee stukken vuurwerk verboden waar we allemaal lol mee hebben gehad toen we jong waren. De volgende stap is het verkorten van de afsteektijden naar 22:00 - 01:00 en/of het verbieden van single shots, en daarna is het helemaal over.

We moeten allemaal één front vormen. We kunnen wel allemaal met onze vingertjes wijzen naar de mensen die nog cobra's afsteken als alles straks verboden word, maar als er zoveel van ons niet eens de moeite willen nemen om een fucking petitie te ondertekenen dan is het ieders schuld als het straks verboden word. We moeten wat meer tegengeluid geven als we onze passie legaal willen houden.

Ja ik ben het met je eens, samen staan we sterk en elk tegengeluid is meegenomen. De tegenpartij laat er geen gras over groeien die zijn al jaren zichtbaar en hoorbaar bezig met het afschaffen van onze hobby, kom op freaks ondertekenen die petitie...

Wat een gezeur weer naar de initiatiefnemer toe over de opzet etc. Waarschijnlijk gedaan door een jeugdige vuurwerkliefhebber. Dit moeten we gewoon koesteren en tekenen en niet zo zeuren. Amen :cool:

Initiatief is goed. Het uiteindelijke resultaat niet. Dus we kunnen gezellig met zijn allen een handtekening zetten voor jan l*l, maar ik kan je nu al vertellen dat je niet serieus genomen gaat worden :no:

Jwtjuh

Initiatief is goed. Het uiteindelijke resultaat niet. Dus we kunnen gezellig met zijn allen een handtekening zetten voor jan l*l, maar ik kan je nu al vertellen dat je niet serieus genomen gaat worden :no:

Jwtjuh

Ik deel je mening maar uit ervaring weet ik dat stil zitten en niets doen helemaal niet opschiet, dus als er eens wat meer verweer komt van de voorstanders ( van de belangenvereniging heb ik namelijk geen hoge pet op ) dan komen er misschien eindelijk eens 1 of meerdere signalen naar voren.
Oftewel : nooit geschoten is altijd mis en als er "bijna" niemand iets doet is het gevoelsmatig sowieso binnen tien jaar afgelopen met onze hobby.
Dus dit soort acties hebben mijn zegen ook al hebben ze nauwelijks of geen nut maar er is tenminste actie.

Back
Bovenaan