Vuurwerk aangetroffen op zolder woning

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
Den Haag - De politie heeft dinsdagmiddag 21november bijna 75 kilo vuurwerk in een woning aan de Carry van Bruggenhof aangetroffen en in beslaggenomen.

De politie had een anonieme tip binnen gekregen over de vermoedelijke aanwezigheid van vuurwerk in de woning. Agenten troffen na een zoeking inderdaad 74,5 kilo vuurwerk, ondermeer nitraten, aan op zolder in dozen. Twee bewoners van 28 en 56 jaar zijn aangehouden.

Illegaal vuurwerk? Levensgevaarlijk!
Aan vuurwerk zijn strikte regels verbonden. Niet voor niks, want illegaal vuurwerk is meestal veel zwaarder dan toegestaan en kan zelfs spontaan ontbranden. Ken je iemand die handelt in zwaar vuurwerk? Of die illegaal vuurwerk heeft opgeslagen? Meld dit! Bel 0900-8844 of meld anoniem 0800-7000.

Bron

Lang leven die anonieme verraadlijnen.....

Kunnen we met zijn alleen nog vervelende gevolgen van hebben tijdens de verkoopdagen als je buren hebt die de 25-kg regel kennen..... :angry:

Kunnen we met zijn alleen nog vervelende gevolgen van hebben tijdens de verkoopdagen als je buren hebt die de 25-kg regel kennen..... :angry:

Nee hoor ik verdeel het in de buurt.:p

Maar idd erg vervelend. Vind dat zo laf.

En spontaan ontbranden hahahaha.

Ze hoeven die regel geeneens te kennen, onwetendheid wat betreft vuurwerk is ook voldoende. Hier een vrouw met katten een huis of 5 verderop, houd niet van vuurwerk en heeft al meerdere keren de politie gebeld omdat ik (illegaal vuurwerk zou hebben) Laatste keer was 2 jaar terug, hadden toen gelukkig met 3 a 4 man gehaald en al het eigen bestelde spul verdeeld. Maar de politie komt dus wel gewoon je huis binnen. Heb je dan geen illegaal vuurwerk maar wel meer dan 25 kg legaal ben je alsnog de pineut:mad:

Ze hoeven die regel geeneens te kennen, onwetendheid wat betreft vuurwerk is ook voldoende. Hier een vrouw met katten een huis of 5 verderop, houd niet van vuurwerk en heeft al meerdere keren de politie gebeld omdat ik (illegaal vuurwerk zou hebben) Laatste keer was 2 jaar terug, hadden toen gelukkig met 3 a 4 man gehaald en al het eigen bestelde spul verdeeld. Maar de politie komt dus wel gewoon je huis binnen. Heb je dan geen illegaal vuurwerk maar wel meer dan 25 kg legaal ben je alsnog de pineut:mad:

Hebben ze daar geen huiszoekingsbevel voor nodig?

Dan bof ik toch maar met de buurt:) wat een zeuren leven er toch in dit land

Weet wel dat verdenking wat betreft vuurwerk genoeg is, maar ze hebben me geen huiszoeking of iets laten zien destijds. Ze hadden meerdere meldingen (weet zeker dat ze allemaal van dezelfde persoon zijn) Ze wouden binnen kijken dus heb ze binnen gelaten, heb niks te verbergen namelijk. Maar nu je het zegt vraag ik me dat wel af.

Dan bof ik toch maar met de buurt:) wat een zeuren leven er toch in dit land

Echt he, kan zo de sfeer verpesten. Die vrouw doet dit ook bij alle jeugd die vuurwerk afsteken, gevolg dat die nu van alles daar in de tuin gooien( vind ik wel te ver gaan) maar stiekem heeft ze het wel een beetje verdiend. (gaat overigens gewoon om rotjes en knetterballen etc)

Weet wel dat verdenking wat betreft vuurwerk genoeg is, maar ze hebben me geen huiszoeking of iets laten zien destijds. Ze hadden meerdere meldingen (weet zeker dat ze allemaal van dezelfde persoon zijn) Ze wouden binnen kijken dus heb ze binnen gelaten, heb niks te verbergen namelijk. Maar nu je het zegt vraag ik me dat wel af.

Echt he, kan zo de sfeer verpesten. Die vrouw doet dit ook bij alle jeugd die vuurwerk afsteken, gevolg dat die nu van alles daar in de tuin gooien( vind ik wel te ver gaan) maar stiekem heeft ze het wel een beetje verdiend. (gaat overigens gewoon om rotjes en knetterballen etc)

Waarom gaan die mensen rond die tijd dan niet ergens achteraf in een huisje zitten ipv zich dood te ergeren? :idea:

en kan zelfs spontaan ontbranden.

bffa470a5b88487677ec76a5ccce3319.gif

Dat hebben ze binnen no-time geregeld helaas....

Klinkt erg spannend zo'n papiertje, maar als ze (zeker op het gebied van vuurwerk) ook maar heel lichtvaardig iets vermoeden krijgen de zo'n huiszoekingsbevel echt wel van een commissaris of officier van justitie.

En dan mag je gewoon open doen of ze beuken je deur eruit. Is meerdere bekende forum/YouTube mensen uit de vuurwerkwereld al overkomen en geloof me, dat wil je echt niet.....

En dan mag je gewoon open doen of ze beuken je deur eruit. Is meerdere bekende forum/YouTube mensen uit de vuurwerkwereld al overkomen en geloof me, dat wil je echt niet.....

Snap die lui sowieso niet die filmpjes op youtube zetten en het spul dan gewoon thuis hebben liggen.
Zelf gelukkig al jaren geen illegaal vuurwerk meer, knal geef ik weinig om en sinds het siervuurwerk in Nederland zo vooruit is gegaan zie ik ook geen heil meer in bijv 100 shots triplex blokken. Wil dat risico ook niet lopen, al loop je dat nu toch met die 25 kilo regel. Blijft Absurd:bonk:

Back
Bovenaan