Vurige maandagen 2011 - Belgische Kampioenschap Vuurwerk

RedBaron

Pyroworld
Ook dit jaar vind traditie getrouw in Oostende weer het Belgisch Kampioenschap vuurwerk (voorheen de Vurige Maandagen) plaats op het strand van Oostende. De datums dit jaar zijn als volgt:

• Maandag 11 Juli: Deelnemer nog niet bekend
  • Maandag 18 Juli: Deelnemer nog niet bekend
  • Donderdag 21 Juli: Party-Fices (winnaar 2010)
  • Maandag 25 Juli: Deelnemer nog niet bekend
  • Maandag 1 augustus: Deelnemer nog niet bekend
  • Maandag 8 augustus: DBK Fireworks
  • Maandag 15 Augustus: Dewico (2e plaats 2010)

De andere deelnemers worden nog bekend gemaakt. :)

Laatst bewerkt:
21 Juli (nationale feestdag) en 15 Augustus (Moederkesdag?) zijn buiten competitie neem ik aan?
T&T schiet sowieso weer omdat ze 3e zijn geworden?

Correctie: Is ook gewoon competitie natuurlijk, want sinds vorig jaar zijn de regels verandert.

Nog even wat films van vorig jaar:
1e plek:
23-Aug-2010, Party-Fices
Fragment:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Met dank aan: Drogezwemmer

3e plek:
02-Aug-2010, T&T fireworks
Fragment:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

4e plek:
26-Jul-2010, CBF Pyrotechnics
Fragment:
+ YouTube Video

Met dank aan: flouppy

5e plek:
19-Juli-2010, Laser fireworks:
Deel 1:
+ YouTube Video

Deel 2:
+ YouTube Video

Met dank aan: Pyroworldwebsite
Korte opname:
+ YouTube Video

6e plek:
09-Aug-2010, DBK:
+ YouTube Video

Met dank aan: Pyroworldwebsite

8e plek:
21-Juli-2010, Alpeco Fireworks:
Fragment:
+ YouTube Video

met dank aan: The Giovanni 1976

Laatst bewerkt:
Als je de show van DBK bekijkt kan je enkel concluderen dat de jury houdt van spektakel en niet van mooie bommen.

DBk én Alpeco onderaan.
Welnu Jack, lag dat ook allemaal aan die Turken?

Waar slaat dit in godsnaam op??????

ja het moge duidelijk zijn dat men in Oostende de kwantiteit boven de kwaliteit kennelijk verkiest. Getuige de maar matige show van Party-fices .. die alleen maar zorgde voor een continu gevulde lucht zonder enig scenario van betekenis. Ja zelfs als je toevallig slecht weer treft (Dewico 2e) dan is dat opeens een rede om je hoog te laten eindigen (slaat echt werkelijk waar nergens op)

Ja bedrijven zoals een CBF (prachtige show, mooie producten, mooi scenario) en wij die een leuk scenario ingedachte hebben met kwaliteits producten die belanden onderaan. CBF die leuke stepper dingetjes had en die zelfs een heel thema in elkaar had gezet met spullen van het portugeese Luso, en zelfs Igual bommen in zn finale stak die valt zelfs nog buiten de prijzen.. Snappen jullie het nog?? Nou wij in ieder geval niet meer.

dus wij gaan 8 augustus maar zorgen voor windkracht 10, hagel en regen.. en schieten maar wat lukraak weg!? Dan winnen we vast wel ??? Of laten we ons niet kennen en gaan we toch maar weer proberen met kwalitieits producten, een mooi scenario en wat leuke technische (stepper) dingetjes...In de hoop dat de jury nu wel een moderne thema show kan waarderen??..we gaan het meemaken op 8 augustus.

ik zal proberen erbij te zijn op 8 augustus :-) leuk om te weten dat jij o.a de show schiet jack :-)

Laatst bewerkt:
Jack we zullen je laten zien dat we zelf met goed weer hoger als de 2de plaats kunnen komen.

ik zal proberen erbij te zijn op 8 augustus :-) leuk om te weten dat jij o.a de show schiet jack :-)

ik schiet niet zelf de show, ik draag wel scenario ideeën aan bij DBK Fireworks. En help mee met de voorbereidingen en het opbouwen ter plekke op het strand

ik zou inderdaad proberen er bij te zijn, we hebben wel wat leuks in gedachte.. vraag is dus wederom gaat de jury dat ook zien.

Jack we zullen je laten zien dat we zelf met goed weer hoger als de 2de plaats kunnen komen.

Daar twijfel ik ook niet aan Dieter, en ik richt me ook niet tot Dewico hier boven, want ook dat was een prima show. Maar iemand hoog laten eindigen en in je Jury babbeltje vermelden dat het mede komt door dat het slecht weer was.. sorry hoor. Men moet kijken naar de show, en niet naar de buienradar.

Vurige Maandagen 2011
Belgisch Kampioenschap Vuurwerk

Op volgende data kan je komen genieten van een spectaculair vuurwerk!

11/07 Must Fireworks
Groot Strand
23.00 uur

18/07 A&T Magic Shop
Groot Strand
23.00 uur

21/07 Party-Fices
Groot Strand
23.00 uur

25/07 CBF Pyrotechnics
Groot Strand
23.00 uur

01/08 T & T Fireworks
Groot Strand
22.30 uur

08/08 1000 Bommen en Kometen
Groot Strand
22.30 uur

15/08 Dewico
Strandplein Mariakerke
22.30 uur

Nieuwsbericht

Nieuwsbericht

OOSTENDE - Zeven Belgische vuurwerkmakers strijden deze zomer om de titel van Belgisch Kampioen tijdens Vurige Maandagen.

Een 16-koppioge jury beoordeelt de vuurwerken op maandag en zag gisteren het eerste vuurwerk van de zomer. Must Fireworks (Marchienne au Pont) schoot het eerste vuurwerk af. Dat was, gelet op de Vlaamse feestdag, vrij sober. Het duurde wel 22 minuten maar regelmatige bezoekers van vuurwerken bestempelden het als middelmatig.

Het volgende vuurwerk vindt plaats op 18 juli om 23 uur (Groot Strand). Dan mag A&T Magic Shop zijn kans wagen.

vuurwerk.jpg.h380.jpg.568.jpg

BRON

Zo die show van CBF was wel een van de betere van de afgelopen aantal jaar! Had wel een wow gevoel achteraf en dat gebeurd niet snel!! Zeker kanshebber op de 1e plek!

Vanavond even de trip naar Oostende maken. Snel even heen en weer om Eric Thielemans (T&T) aan het werk te zien!
Ik ben benieuwd :)

Back
Bovenaan