Vurige maandagen 2010 - Belgisch Kampioenschap Vuurwerk

RedBaron

Pyroworld
Ook in 2010 gaan de vurigemaandagen weer van start. Maar! Vanaf dit jaar heet het eigenlijk niet meer de Vurigemaandagen maar: Het Belgisch Kampioenschap Vuurwerk.

Hiermee wordt nog eens duidelijker onderstreept dat het een echte wedstrijd is. Ook hebben dit jaar de prijzen die men als bedrijf in de wacht kan slepen een kleine verandering onder gaan. En wel in positieve zin:

1e Prijs: Oudejaars vuurwerk Oostende 2010
2e Prijs: Nationale feestdag vuurwerk Oostende 2011 (voorheen 1e prijs)
3e Prijs: Moederkesdag vuurwerk in Mariakerke (voorheen 2e prijs)

Het betreffen hier allemaal vuurwerken met een veel groter budget natuurlijk dan het normale vuurwerk op Maandag. Wat ook een leuk budget is trouwens.

De indeling van de maandagen en de andere vuurwerken zien er dit jaar overigens als volgt uit:

• Maandag 12-7-2010: Arts of Fireworks
  • Maandag 19-7-2010: Laser Fireworks
  • Woensdag 21-7-2010: Alpeco Fireworks (Winnaar 2009) Vuurwerk voor de Nationale feestdag
  • Maandag 26-7-2010: CBF Pyrotechnics
  • Maandag 02-8-2010: T&T Fireworks
  • Maandag 09-8-2010: DBK Fireworks
  • Zondag 15-8-2010: Party fices Artifices (2e plaats 2009) vuurwerk voor moederkesdag locatie: strandplein mariakerke
  • Maandag 16-8-2010: Dewico

Het is nog niet bekend welke bedrijven meedoen aan de competitie dit jaar. op dit moment worden daar voor de uitnodigingen de deur uit gedaan door de Gemeente Oostende. Vuurwerken vinden plaats op het grootstrand van Oostende. Met uitzondering van het vuurwerk van de 15e augustus

Gelieve deze info niet over te nemen zonder toestemming én bron vermelding

Laatst bewerkt:
Dankje jack voor deze informatie, zal eens kijken welke ik mee pak dit jaar want het zijn altijd leuke shows:)

Jack, bedankt voor het melden, zal ook eens gaan kijken of ik een show mee kan pakken.
Zal niet alle show kunnen pakken, ben dan ook nog op vakantie, maar zal tegen die tijd eens kijken.

Zo jammer dat het zo ongelooflijk ver is (275km) anders had ik er zekere enkele meegepakt! Nu maar even iemand zo gek krijgen om sowieso 1 shotje mee te nemen.

Welke raden jullie aan? Alpeco heeft vorig jaar een wereldshow neergezet. Gaan ze dat dit jaar weer doen?

Zo jammer dat het zo ongelooflijk ver is (275km) anders had ik er zekere enkele meegepakt! Nu maar even iemand zo gek krijgen om sowieso 1 shotje mee te nemen.

Welke raden jullie aan? Alpeco heeft vorig jaar een wereldshow neergezet. Gaan ze dat dit jaar weer doen?

Wereld blokken show bedoel je....:cry:

Ook DBK Fireworks is dit jaar weer van de partij.:D

Ik heb Laser fireworks en DBK Fireworks toegevoegd in de lijst van deelnemers in de start post.. zodra er meer bedrijven bekend zijn zal ik deze toevoegen.

Bedankt voor de info Jack.
Leuk dat ze er in Belgie een kampioenschap van maken.
Waarom kan zo iets nu niet een keer in Nederland plaatsvinden he?

Bedankt voor de info Jack.
Leuk dat ze er in Belgie een kampioenschap van maken.
Waarom kan zo iets nu niet een keer in Nederland plaatsvinden he?

omdat ze in Scheveningen liever één bedrijf willen hebben.. En gans het volk compleet voor de gek houden alsof het een écht festival is. Nee ik zou het eerlijk gezegd niet weten. ik zou het wel leuk vinden.

Laatst bewerkt door een moderator:
zo juist heb ik de resterende bedrijven binnen gehad. Je kunt ze terug vinden in de start post. :)

een hele leuke, en sterke lijst dit jaar!

Dan kom je maar (eerder) terug hahaha. Ben je wel bij andere vuurwerken van de vurigemaandagen?

Enkel op 2 Aug, daarvoor krijg ik geen vrij en daarna zit ik dus in het buitenland.
Ik kom terug op 23 of 24 Aug, zodat ik de show in Budapest op 20 Aug nog kan meepakken. :D

Enkel op 2 Aug, daarvoor krijg ik geen vrij en daarna zit ik dus in het buitenland.
Ik kom terug op 23 of 24 Aug, zodat ik de show in Budapest op 20 Aug nog kan meepakken. :D

hahaha oke, in ieder geval nog vuurwerk in je Vakantie. Ga je wel nog naar Knokke-Heist er na?

Vurige Maandagen breiden weer uit
maandag 19 juli 2010

Oostende.OOSTENDE - Toenmalig toerismeschepen Dries Vermeersch kwam eind jarennegentig op het idee om wekelijks vuurwerk af te steken op de zeedijk. De formule sloeg meteen aan en lokte telkens duizendenOostendenaars en toeristen naar de Albert I-promenade en dat tot grote tevredenheid van de horecasector.

Vandaag zijn de Vurige Maandagen een begrip geworden in Oostende en daarbuiten. Vorige zomer voerde Toerisme Oostende voor het eerst sinds jaren enkele wijzigingen door. De Vurige Maandagen werden beperkt tot de maand juli, maar Oostende haalde wel het Belgisch Kampioenschap binnen met viervuurwerkmakers die strijden om de Belgische titel. De winnaar werd uiteindelijk Alpeco uit Kapellen.

Deze zomer staan opnieuw enkele veranderingen op het programma. Het concept van de Vurige Maandagen blijft - uiteraard - behouden, maar Toerisme Oostende ziet het weer groter. Deze zomer breidt zowel het aantal Vurige Maandagen als het Belgisch Kampioenschap uit.

'De Vurige Maandagen worden opnieuw verspreid over de maanden juli en augustus en dit jaar nemen maar liefst achtBelgische vuurwerkmakers deel aan het nationaal kampioenschap. De kandidaten zullen tussen 12juli en 16augustus op zesmaandagen en op 21juli en 15augustus strijden om de Belgische titel', zegt Peter Craeymeersche, algemeen directeur van Toerisme Oostende. Het startschot van Vurige Maandagen 2010 werd vorige week gegeven. Vanavond kan u ter hoogte van het Kursaal het tweedevuurspektakel bewonderen

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=UP2T079N

misschien heb ik eroverheen gelezen, maar ik heb een paar vragen.
- Waar vind het precies plaats?
- Waar kan je de auto het beste parkeren?
- Hoe laat beginnen de shows?
- Wat is het max. caliber?

bedankt:bye:

Back
Bovenaan