Patroontje
VWC lid
Geef ze een mooie Z-shape mee en ze komen geheid terug.Ik heb wel duidelijke verschillen gemerkt tussen de aankopen van vrouwen en mannen, nu ik twee dagen heb gewerkt in een VW-winkel. Mannen weten vaak al beter wat ze (ongeveer) willen hebben. Vrouwen hebben vaak geen flauw benul, en zeggen alleen dat ze "sier" willen hebben. Het begrip "vuurpijl" kennen ze nog wel, maar "cake" wordt al lastig. Vervolgens moet je vaak ook nog door veel vragen erachter zien te komen wat hun budget is, en of ze wat grotere potten willen, of juist veel klein grut.
Daarnaast nemen vrouwen minder knalvuurwerk. En áls een meisje van 12 dan aan pappie vraag of ze er een pakje Binkies bij mag, antwoordt pappie "Dat knalt te hard." Terwijl zoonlief wél de Stoere Knallers mag. Ook had ik een vrouw die een cake van ca. 20-25 euro wilde, maar die niet te hard mocht knallen. Nou, dan vallen er veel goede cakes af.
Vrouwen vertrouwen de verkoper ook vrij snel. Als ik zeg dat die cake mooi is, dan vertrouwen ze daarop. Technische verhalen over de uitwerkingen maken dan niet uit. Dan trek je de vrouw eerder over de streep door te zeggen dat deze cake erg lang duurt.

Uit eigen ervaring!