Vrolijk Vuurwerk voorlichtingvideo's - Graag jullie mening

Sh0ck

VWC lid
Zoals eerder gemeld zijn er meerdere redenen waarom het dit jaar niet lukt om gratis vuurwerk uit te delen aan mensen die het een stuk minder hebben dan wij. Omdat ik wel wat met Vrolijk Vuurwerk wil blijven doen richt ik mij dit jaar meer op voorlichting aan kinderen. Daarom heb ik de website al iets aangepast, maar van de week bedacht ik mij dat ik ook voorlichtingsfilmpjes op kan nemen. De filmpjes deel ik dan op de website en via social media.

Vandaag heb ik de eerste video gemaakt en ik hoor graag wat jullie er van vinden. Zien jullie het als toegevoegde waarde? Of is het zonde van mijn tijd? Wat kan er beter? enz.

Als de reacties positief zijn wil ik in ieder geval nog de volgende onderwerpen behandelen:
  • Niet over het vuurwerk hangen
  • Draag een vuurwerkbril
  • Gebruik geen aansteker om het aan te steken
  • Zet groter vuurwerk altijd vast, zodat het niet omvalt
  • Steek niet afgegaan vuurwerk niet opnieuw aan (en wat moet je dan doen?)

Meer onderwerpen zijn altijd welkom!

Oké, een eerlijke reactie waar je hopelijk wat mee kunt:

Het is nog niet erg overtuigend, ik zie dit soort filmpjes wel eens op jeugdjournaal oid en deze zijn leuker en overtuigender om naar te kijken. Ik zou ook niet laten zien wat je fout doet, gewoon meteen hoe het wel moet en wellicht met verschillende camera posities en shots. Nu kom je een beetje over als een chagrijnige schoolmeester ipv vrolijk vuurwerk :) het is opbouwend bedoeld en ik vind het een leuk initiatief !!! Hopelijk kan je er wat mee.

Goed en leuk idee in ieder geval, hopelijk leren de kinderen hier wat van. Op welke leeftijdsgroep kinderen is het gericht, kinderen vanaf 12 jaar zullen dit denk ik kinderachtig vinden. En zoals Steef ook zegt het is nog niet echt overtuigend, misschien iets enthousiaster presenteren oid?

Als veel kinderen/jongeren het bekijken en hier wat van leren zou ik er sowieso mee doorgaan.

Ik zou ook daadwerkelijk wat afsteken in de vorm van cat 1 grondbloemen o.i.d. maakt het wat dynamischer
neem een jas of broek van de kringloop, hang ze ergens aan op en stop er wat cat 1 in... en stop per ongeluk de aansteeklont, of sigaret erbij

Laat ik beginnen met nogmaals te zeggen dat alle feedback welkom is. Ik vraag er zelf om, dus het zou gek zijn als ik er vervolgens niet tegen zou kunnen. Van de opmerkingen hierboven krijg ik juist energie, omdat we samen verder komen.

Het idee van de jas vind ik bijvoorbeeld erg leuk net als het schieten vanuit meerdere posities. En het daadwerkelijk vuurwerk afsteken zit zeker ook in de planning. Dat komt in eventuele volgende filmpjes, als ik ergens op locatie kan schieten.

Het nadeel is dus dat ik zelf de ruimte, de camera's en de bewerkingsprogramma's niet heb om er een professionele productie van te maken. Deze film heb ik bijvoorbeeld opgenomen op een klein kamertje hier in huis met een fotocamera en vervolgens bewerkt met Windows Live Movie Maker :shocked: Al met al een paar uurtjes werk.

Maar misschien is er wel iemand met meerdere camera's en ruimte die mij wil helpen. Ik zal ook eens contact opnemen met Morris en/of de mannen van Vuurwerkbieb. Misschien willen die wel een dag helpen en dan kunnen we in een dag alle filmpjes schieten. En heel misschien krijg ik een importeur wel zo gek (Marchel? :wink:) dat hij/zij nog een locatie weet waar we eventueel meer kunnen afsteken dan Cat. 1. Ik wil er best een keer voor naar Duitsland rijden.

Dus bedankt voor de feedback!

Back
Bovenaan