Vrolijk Vuurwerk : Geen gratis vuurwerk in 2014

Sh0ck

VWC lid
UPDATE
Dit jaar deelt Vrolijk Vuurwerk geen gratis vuurwerk uit.

Zoals aangegeven waren de mensen achter Stichting Kinderen van de Voedselbank in eerste instantie erg enthousiast over de actie. Maar zoals we allemaal weten roept vuurwerk ook negatieve reacties op bij bepaalde mensen.

Omdat ik dat vorig jaar geleerd heb (De voedselbank in Amersfoort trok zich 1 uur voor het uitdelen van de bonnen terug, om later toch maar weer wel mee te doen), hadden de stichting en ik in goed overleg besloten dat zij een poll zouden houden om te kijken hoe hun volgers er tegenover stonden.

Helaas staan zij er minder positief tegenover en gaf zelfs 5% van de stemmers aan te stoppen met doneren aan Kinderen van de Voedselbank als zij meewerken aan het project Vrolijk Vuurwerk. Daarom hebben zij besloten niet mee te werken.

Dit is voor mij de druppel geweest. Het is erg moeilijk een partij te vinden die er voor kan zorgen dat het daadwerkelijk bij de juiste personen terecht komt en het kost mij enorm veel energie. Energie die ik vorig jaar terugkreeg door het succes, maar dit jaar helaas niet. Gezien alles wat er dit jaar ook in mijn privé situatie is gebeurd heb ik daarom besloten meer tijd aan mijn vrouw te besteden en mij dus niet te focussen op het uitdelen van gratis vuurwerk aan minderbedeelde gezinnen. Spijtig, maar het is niet anders.

Ik hoop dat iedereen mijn beslissing respecteert en mogelijk komt de actie in 2015 terug!

Deel jij straks vuurwerk uit namens Vrolijk Vuurwerk? Help Mee!

Zoals jullie in een ander topic van mij hebben kunnen lezen was er een grote kans dat ik om privé redenen wilde stoppen met Vrolijk Vuurwerk. Maar ik kan het toch niet laten en wil daarom proberen om ook dit jaar vuurwerk uit te delen aan kinderen van gezinnen die het zelf niet kunnen betalen. Daarom heb ik vandaag contact gehad met Stichting Kinderen van de Voedselbank. Zij zijn een op zichzelf staande vrijwilligersorganisatie die zich inzet voor kinderen waarvan de ouders bij de voedselbank lopen.

Ik ga het echter wel anders doen dan vorig jaar. Hieronder de belangrijkste wijzigingen die ik door wil voeren:

[table="width: 500, class: grid, align: center"]
[tr]
[td]
2013​
[/td]
[td]
2014​
[/td]
[/tr]
[tr]
[td]2 plaatsen, 400 gezinnen voorzien van vuurwerk. Dit legde teveel druk op mijzelf en de winkelier.[/td]
[td]Meerdere plaatsen en maximaal 50 pakketjes per plaats / winkelier om de druk te verlagen.[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Bijna alles zelf gedaan, van logistiek tot marketing tot inpakken van de pakketten. Dit is was vorig jaar al veel werk, maar ik dit jaar zeker niet haalbaar.[/td]
[td]Freaks zoals wij allemaal vragen om mee te helpen in de eigen woonplaats[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Samenwerking Voedselbank[/td]
[td]Mogelijk samenwerking Stichting Kinderen van de Voedselbank[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Ieder gezin van de voedselbank kreeg een pakket, waardoor er ook gezinnen kwamen puur omdat het gratis was.[/td]
[td]Kinderen moeten zich aanmelden, zo krijgen alleen de gezinnen die er een beetje moeite voor willen doen wat vuurwerk[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Ik accepteerde alle aanbiedingen van vuurwerk van leveranciers, waardoor ik veel halve kartonnen en losse producten had, wat het verdelen erg moeilijk maakte[/td]
[td]Alleen volle kartonnen. Dit maakt het verdelen heel veel makkelijker.[/td]
[/tr]
[/table]

En met name voor de eerste twee punten heb ik jullie hulp nodig. Het neemt mij aardig wat werk uit handen, waardoor ik mij kan richten op de marketing en het aantrekken van sponsoren.

Wie zoek ik?
• Gemotiveerde vrijwilligers die zich in willen zetten voor Vrolijk Vuurwerk in hun eigen woonplaats. Ik verwacht dat je er in totaal 10 a 20 uur mee bezig bent, tussen nu en Oud & Nieuw.

Wat ga je doen?
• Werven van een winkelier in je woonplaats
• Gezinnen per e-mail informeren of ze geselecteerd zijn
• Verzenden van door mij opgestelde persberichten aan lokale media (kan ik bij helpen)
• Helpen met inpakken en uitdelen van de pakketten bij de winkelier als de winkelier alleen met ingepakte pakketten wil werken.

Wat doe ik?
• Coördinatie van de hele actie, voor consistent beeld naar buiten toe
• Onderhouden van de contacten met sponsoren
• Marketing om Vrolijk Vuurwerk bekender te maken
• Schrijven van persberichten inclusief vermelding van sponsoren
• Verdelen van het vuurwerk per woonplaats

Wat staat er tegenover?
• Geen financiële vergoeding, maar wel vaak een mooie samenwerking met de winkelier en lachende gezichten van de kinderen.

Lijkt dit je wat? Stuur me dan een PM. Mocht je nog vragen hebben? Stel ze dan onder dit bericht, dan kan iedereen meteen het antwoord lezen.

PS. omdat ik er zeker van wil zijn dat we op een lijn zitten heb ik graag persoonlijk contact voordat we definitief ja zeggen.

BELANGRIJK:
Volgende week heeft Kinderen van de Voedselbank een vergadering met haar bestuur. In die vergadering zal de beslissing vallen of ze mee willen doen. Daarnaast houden ze op Facebook een poll om hun volgers te vragen of die het een goed idee vinden dat ze ook wat leuk vuurwerk uitdelen. Mijn vraag aan jullie is om NIET mee te doen aan de poll. Ze willen namelijk een beeld krijgen hoe hun huidige volgers er over denken. Als die het niet zien zitten doen ze niet mee en met een goede reden! Want we willen natuurlijk niet dat donateurs en sponsoren bij hen weg lopen omdat ze vuurwerk uitdelen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Sh0ck,

Wat een geweldig initiatief heb jij dit jaar wederom genomen. Ik was vorig jaar lichtelijk sceptisch over je ideeën. Sinds ik gezien heb wat het resultaat is ben ik trots op wat jij bereikt hebt samen met iedereen.

Ik zou me graag willen aanmelden om jou te helpen. Ik heb alleen 1 vraag:

Komen er ook persoonlijke meetings (meetings tussen, jou en ons of andere bedrijven buiten de winkels die je gaat werven) ergens op een plek in Nederland? of gaat alles via telefoon, mail etc?
Mocht het zo zijn dat er meetings komen, hoe zit het dan met reiskosten?

Beste Sh0ck,

Wat een geweldig initiatief heb jij dit jaar wederom genomen. Ik was vorig jaar lichtelijk sceptisch over je ideeën. Sinds ik gezien heb wat het resultaat is ben ik trots op wat jij bereikt hebt samen met iedereen.

Ik zou me graag willen aanmelden om jou te helpen. Ik heb alleen 1 vraag:

Komen er ook persoonlijke meetings (meetings tussen, jou en ons of andere bedrijven buiten de winkels die je gaat werven) ergens op een plek in Nederland? of gaat alles via telefoon, mail etc?
Mocht het zo zijn dat er meetings komen, hoe zit het dan met reiskosten?

Hoi Davinstyle,

Top dat je waarschijnlijk mee wilt doen. Ik zal meteen even je vraag beantwoorden.

Op zich kan alles per telefoon en per e-mail, persoonlijk contact is niet nodig. Zelf ben ik wel altijd van persoonlijk contact, maar dat is meer omdat ik de coördinerende rol heb. Dat schakelt namelijk vaak toch net iets makkelijker. Als je binnen een uur van Amersfoort woont vind ik het niet erg om 'even' op en neer te rijden om elkaar te leren kennen. Maar we kunnen elkaar natuurlijk ook vlak voor een demo ergens treffen.

Reiskosten kan ik helaas niet vergoeden, omdat ik nog steeds alles wat ik niet gesponsord kan krijgen uit eigen zak betaal. Maar ik verwacht dat de meeste reiskosten die ik zelf moet betalen zitten in het vervoeren van het vuurwerk naar de verschillende winkeliers. Ik zal niet van de vrijwilligers vragen om per se ergens langs te komen.

Nog even een aanvulling: Als Stichting Kinderen van de Voedselbank ja zegt ga ik alles in gang zetten.

Tot die tijd wacht ik nog even af. Mochten zij niet meedoen, dan is de kans klein dat Vrolijk Vuurwerk in de huidige vorm doorgaat. Dit omdat ik de sponsoren wel wil garanderen dat het vuurwerk op de juiste plek terecht komt, en daar heb je een instantie voor nodig die controleert of de gezinnen daadwerkelijk weinig te besteden hebben.

UPDATE
Dit jaar deelt Vrolijk Vuurwerk geen gratis vuurwerk uit.

Zoals aangegeven waren de mensen achter Stichting Kinderen van de Voedselbank in eerste instantie erg enthousiast over de actie. Maar zoals we allemaal weten roept vuurwerk ook negatieve reacties op bij bepaalde mensen.

Omdat ik dat vorig jaar geleerd heb (De voedselbank in Amersfoort trok zich 1 uur voor het uitdelen van de bonnen terug, om later toch maar weer wel mee te doen), hadden de stichting en ik in goed overleg besloten dat zij een poll zouden houden om te kijken hoe hun volgers er tegenover stonden.

Helaas staan zij er minder positief tegenover en gaf zelfs 5% van de stemmers aan te stoppen met doneren aan Kinderen van de Voedselbank als zij meewerken aan het project Vrolijk Vuurwerk. Daarom hebben zij besloten niet mee te werken.

Dit is voor mij de druppel geweest. Het is erg moeilijk een partij te vinden die er voor kan zorgen dat het daadwerkelijk bij de juiste personen terecht komt en het kost mij enorm veel energie. Energie die ik vorig jaar terugkreeg door het succes, maar dit jaar helaas niet. Gezien alles wat er dit jaar ook in mijn privé situatie is gebeurd heb ik daarom besloten meer tijd aan mijn vrouw te besteden en mij dus niet te focussen op het uitdelen van gratis vuurwerk aan minderbedeelde gezinnen. Spijtig, maar het is niet anders.

Ik hoop dat iedereen mijn beslissing respecteert en mogelijk komt de actie in 2015 terug!

Mods: Willen jullie de topic aanpassen naar: Vrolijk Vuurwerk - geen gratis vuurwerk in 2014

Lig dat aan mij of snap ik dat gewoon niet. :bonk: Vrolijk vuurwerk wilt gratis vuurwerk uitdelen aan mensen die iets minder te besteden hebben, krijg Vrolijk vuurwerk allemaal ´haat´ reactie. En dan snap ik de haat reactie van mensen die niet naar de voedselbank gaan, maar de haat reactie van mensen waar het voor bestemd is... Triest.... En Sh0ck, goed dat je het heb geprobeerd! :thumbsup:

Ongekend, die mensen op de facebook kunnen ook echt niet lezen....

b8xcgXu.png

Vooral die laatste is te triest voor woorden.

Tjonge wat een ..... volk zit hier toch in Nederland.

Als al die klagers nu hun internet opzeggen, kunnen ze niet meer op facebook en drukt da ze elke maand behoorlijk veel kosten. Dit kunnen ze dan doneren aan het iets extra's voor de feestdagen waar ze het over hebben.

Sorry hoor, maar wat een hypocrieten zijn dat zeg. Alsof ze zelf zo goed en perfect zijn, ik vind het gewoon wen stel klagers wat niets anders te doen heeft op afgeven op een anders om zo vooral maar niet naar hun zelf hoeven te kijken.

is wel net zo makkelijk dat klagen he? er zelf iets aan doen is vaak te moeilijk of veel regelwerk...en goed lezen inderdaad ook :D

Back
Bovenaan