Vroegtijdig afsteken!?

PyroEmmen

VWC lid
Zit met deze gedachte..

Ik ga natuurlijk niet wachten tot het 18:00 uur is tijdens O&N en wil dus graag ook overdag afsteken.
Nu vraag ik me af, als ik vroegtijdig afsteek wat is dan mijn maximale straf (16jaar)?
Alleen een boete of ook nog huiszoeking etc.?
Ik weet dit namelijk niet precies en wil het graag weten.

Zit met deze gedachte..

Ik ga natuurlijk niet wachten tot het 18:00 uur is tijdens O&N en wil dus graag ook overdag afsteken.
Nu vraag ik me af, als ik vroegtijdig afsteek wat is dan mijn maximale straf (16jaar)?
Alleen een boete of ook nog huiszoeking etc.?
Ik weet dit namelijk niet precies en wil het graag weten.

Je mag vuurwerk bij je hebben, maar niet afsteken. Dus ervoor zorgen dat jij niet gespot wordt op moment dat jij afsteekt. Niet bang zijn als ze jou benaderen. Altijd in het achterhoofd houden dat zij met hun ogen gezien moeten hebben dat jij vuurwerk hebt afgestoken.

Huiszoeking zit er niet in.

Het is toch ook niet te handhaven, vreemde regel. ik zag ook dat men met een leeftijdsgrens bezig is, vanaf 12 jaar vuurwerk van bepaalde klasse mag afsteken, daarna 14 en 16 jaar.

Tot en met je 15de levensjaar worden de boetes gehalveerd, vanaf je 16de is afsteken van vuurwerk buiten toegestane tijden (nu nog 10:00 uur) €100,-. En normaal gesproken word je vuurwerk in beslag genomen wat je op dat moment bij je hebt.

Mocht je illegaal vuurwerk afsteken en dat wordt aangetroffen in jouw zak met vuurwerk. Mocht je onder de 16 zijn worden je ouders ingelicht en wordt een bezoekje thuis gebracht met de mededeling dat uw zoon of dochter vuurwerk afstak.

Je mag vuurwerk bij je hebben, maar niet afsteken. Dus ervoor zorgen dat jij niet gespot wordt op moment dat jij afsteekt. Niet bang zijn als ze jou benaderen. Altijd in het achterhoofd houden dat zij met hun ogen gezien moeten hebben dat jij vuurwerk hebt afgestoken.

Huiszoeking zit er niet in.

Als jij zwaar spul loopt te stoken komen ze ook thuis wel even kijken hoor.

Ik zou zeggen ga lekker werken de 31e...geen gedoe en het levert nog wat op ook... ;-)

heb zelf al jaren alleen siervuurwerk, en begin meestal pas met flink stoken na het eten, rond uurtje of 18:00...
gelukkig voor mij zal er weinig veranderen...

maar is altijd je eigen risico als toch wilt afsteken voor 18:00 uur.

Back
Bovenaan