Vroegâh, toen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vroegâh, toen de vuurwerkwinkel nog hier in de straat zat en ik om het uur terug moest om de voorraad aan te vullen.

Vroegâh, toen je op de grond bestellijsten invulde vanuit de folder en je op basis van een productomschrijving de cakes bestelde ''want die had mooie zwemmende sterren die uiteenklappen in grote gouden bouquetten''

Vroeger, toen je op je 14e gewoon nog vuurwerk bij de plaatselijke 3 winkels meekreeg omdat ze wel geloofden dat je 16 pas.

Vroegah, maakte ik m'n eigen "strijkers" door trektouwtjes op "stinkies" heen te draaien-(80s)

Vroegah, kon je nog vanuit België een lekke band verwisselen langs de snelweg met 5x 100k in de kofferbak -(90s)

Vroegah, lag ik om 24.00 in de bagger te kloten om de sloopauto te starten voor het vreugde vuur- (00s)

Heden, Kom ik tot de conclusie dat "Vroegah" waanzinnig was en dat alles in het leven veranderd is behalve het magische gevoel op 31dec.

Toen de voorkant van je jas volzat met tientallen gaatjes van de ontrafelde babyrotjes :D

Laatst bewerkt:
Vroegâh toe het nooit regende of stormde met O&N.
En als het dan wel zo was dan wist je het maar heel kort van te voren, omdat de weersvoorspellingen nog niet zo goed waren.
Als het dan wel regende baalde je een beetje, want dan zag je de volgende ochtend veel onafgegaan vuurwerk, maar had je weinig aan dat kletsnatte spul.
Vroegâh toen je bij regen leerde om het gooien van rotjes met grijslont te 'timen' (wachten tot er nog maar een stukje lont over was en met een boog gooien) zodat die explodeerden voordat ze de natte grond raakten.

Laatst bewerkt:
Vroegâh, toen je met Oud & Nieuw om het kwartier naar binnen moest om je op te warmen, omdat het buiten -12 was.

Vroegah, toen je in de losse verkoop nog vuurwerk kon kopen en niet alles in de voorverkoop al uitverkocht was!

Vroegah, toen je bij de opa en oma van de buurjongen terecht kwam en daar altijd "cirque du soleil" op televisie was op oudjaarsdag!

Vroegâh

Toen je nog "strijkerpijlen" had. Ofwel babypijltjes met flash. En terug ging om meer te halen en je iemand tegen kwam die zei"ze hebben ze niet meer!" (dus stop maar met fietsen)

Vroegâh

Toen ik eindelijk zelf een beetje vuurwerk mocht kopen en mijn moeder vroeg "heb je niet te veel"
Ik heb er nog steeds een trauma van.

Toen grondbloemen nog niet geleverd waren, we later terug moesten komen en een 1 voor de 2 hadden gezet en de directeur erbij kwam maar ik toch gewoon volhield en 12 pakken meekreeg. Kwajongensstreek :D

Toen de dagen voor verkoop wel heel dichtbij kwamen en maar bleef fantaseren over wat je er allemaal mee ging doen en de slaap maar niet kwam.

Vroegah toen je met je krantentas vol met sloffen shising crackers terug naar huis ging en je de dag erna gewoon weer bij ging halen omdat je bang was dat je te weinig hebt gekocht.

Ja hallo, hier ben ik weer. Die rotjes he. "ja". Doe mij er nog maar wat van. :D

Vroegah toen je met strijkers geen last van regen en wind had en anderhalve doos gepropt in je jaszakken net genoeg was om een rondje in de buurt te lopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan