Vroegâh, toen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Vroegâh, toen...

Het topic wat velen wel kennen. Een heerlijk sfeertopic waarin je de vroegâh vuurwerk ervaringen van vaak oudere mede-liefhebbers kunt proeven. De zin moet beginnen met: 'Vroegâh, toen' daarna kun je plaatsen wat jij vroeger anders, beter, sfeervoller o.i.d. vond.

Kom maar op met jullie Vroegâh verhalen.

Vroegâh, toen... je je hele duim kapot had van het draaien aan de aansteker de hele dag.

Vroegâh, toen...kon je binnen 5 minuten een 100.000 klapper regelen via de buurman, collega etc

Vroegáh toen je als klein mannetje je vuurwerk sorteerde voor in de ochtend/middag-avond-om 24uur.
Vroegáh toen je de gehele dag aan het struinen was met je vriendjes.
Vroegáh toen je nog geen idee had welk gezeur er nu zou zijn.
Vroegáh toen je de hele dag aan het zeulen was met je tasje rotjes.
Vroegáh toen babypijltjes nog mochten.
Vroegáh toen er meer gegund werd aan een ander.
Vroegáh toen je stipt om 10 uur in de ochtend klaar stond.
Vroegáh toen er nog echte grondbloemen waren.
Vroegáh toen je nog eerst een waarschuwing kreeg van oom agent.
Vroegáh toen er standaard een pak Romeinse kaarsen in je collectie had.
Vroegáh toen je blij was als je een klik aansteker had inplaats van een ijzer wieltje.
Vroegáh toen we nog niet aan het klote waren met thunderkings omdat ze zo duur waren.
Vroegáh toen we Bengaalse lucifers helemaal geweldig vonden.
Vroegáh toen je jas onder de brand gaatjes zat.
Vroegáh toen je je ogen uitkeek naar de buurman die zowat de gehele crown collectie afstak.
Vroegáh toen je nog oorlogje speelde met kanonslagen.
Vroegáh toen je zonder toestemming alvast even een astronautje probeerde in de tuin.
Vroegáh toen je vuurwerk probeerde na te tekenen.
Vroegáh toen je van je ouders nog een paar uur moest slapen voor 24uur maar dat niet kon en wilde.
Vroegáh toen je altijd wat 90 sh matjes in de collectie had.
Vroegáh toen ik in een vuurwerkfabriek wilde gaan werken.
Vroegáh toen ik op zoek ging naar rode tapijten of er nog klappertjes waren met lont.
Vroegáh toen mijn moeder alles in een emmer water gooide wat ik over had op 1jan.

Vroegáh toen je als klein mannetje je vuurwerk sorteerde voor in de ochtend/middag-avond-om 24uur.
Vroegáh toen je de gehele dag aan het struinen was met je vriendjes.
Vroegáh toen je nog geen idee had welk gezeur er nu zou zijn.
Vroegáh toen je de hele dag aan het zeulen was met je tasje rotjes.
Vroegáh toen babypijltjes nog mochten.
Vroegáh toen er meer gegund werd aan een ander.
Vroegáh toen je stipt om 10 uur in de ochtend klaar stond.
Vroegáh toen er nog echte grondbloemen waren.
Vroegáh toen je nog eerst een waarschuwing kreeg van oom agent.
Vroegáh toen er standaard een pak Romeinse kaarsen in je collectie had.
Vroegáh toen je blij was als je een klik aansteker had inplaats van een ijzer wieltje.
Vroegáh toen we nog niet aan het klote waren met thunderkings omdat ze zo duur waren.
Vroegáh toen we Bengaalse lucifers helemaal geweldig vonden.
Vroegáh toen je jas onder de brand gaatjes zat.
Vroegáh toen je je ogen uitkeek naar de buurman die zowat de gehele crown collectie afstak.
Vroegáh toen je nog oorlogje speelde met kanonslagen.
Vroegáh toen je zonder toestemming alvast even een astronautje probeerde in de tuin.
Vroegáh toen je vuurwerk probeerde na te tekenen.
Vroegáh toen je van je ouders nog een paar uur moest slapen voor 24uur maar dat niet kon en wilde.
Vroegáh toen je altijd wat 90 sh matjes in de collectie had.
Vroegáh toen ik in een vuurwerkfabriek wilde gaan werken.
Vroegáh toen ik op zoek ging naar rode tapijten of er nog klappertjes waren met lont.
Vroegáh toen mijn moeder alles in een emmer water gooide wat ik over had op 1jan.

Haha zo herkenbaar allemaal, behalve de laatste dan :p

Vroegâh, toen... je de ratelbanden uit elkaar haalde zodat je veel losse knallers had.

Vroegâh, toen... je met een karton astronauten echt de man in de buurt was.

Vroegah toen je met je krantentas vol met sloffen shising crackers terug naar huis ging en je de dag erna gewoon weer bij ging halen omdat je bang was dat je te weinig hebt gekocht.

Vroegah toen je uren bezig was met zo economomisch mogelijk invullen van bestellijsten, elke cent van het budget moest worden besteed.
Vroegah toen je Schuurmans dealer tijdens de losse verkoop alsnog stuntte met de echte Astronauten voor 20 cent per pakje, waardoor je last minute je hele budgetbepaling op de schop gooide.

Vroegah toen vuurwerk nog betaalbaar was.....

Vroegâh, toen... Je handen helemaal zwart van het kruit waren door alle rotjes die je doormidden brak voor de heksenkringen.

Laatst bewerkt:
Vroegâh, toen... je via de folders bestelde. In de huidige tijd niet meer te doen, maar het had zoveel meer charme om met je folder en dikke portemonnee naar de winkel te gaan. Je lijst in leveren, even een praatje maken en door de showroom je zelf vergapen aan al het moois. Uiteraard ook even bij de televisie staan kijken waar ze een demo laten afspelen. Uiteindelijk met je bonnetje de winkel weer verlaten. Wat een tijden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan