Vragen van de buren/straat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij mij in de buurt begonnen mensen al over de rookontwikkeling van cat1 en het gegil van luchthuilers te klagen.. 1 persoon andere vinden het prachtig!

Toen maar lekker uitgeweken naar een straat daar de auto geparkeerd en volle bak gas!

Meest gehoorde vragen dit jaar:

- Je hebt toch wel vuurwerk dit jaar? Anders is het ook zo stil
- Waar heb je dit vandaan dan?

Heel wat mensen die gevraagd hebben of er niet toch weer wat te zien zou zijn. En op 1 januari kreeg ik deze van de buurjongen:
Bekijk bijlage 59664Bekijk bijlage 59665

Hij wil later ook vuurwerkmeneer worden :thumbsup:

Ik heb geen foto, maar ik heb ook een tekening van mijn buurjongetje gekregen omdat hij het vuurwerk, wat ik speciaal voor hun had afgestoken omdat ze vroeg naar bed moesten, zo mooi vonden. Buren willen volgend jaar dat ik het weer thuis vier en dan leggen ze maar al te graag geld bij om mooi vuurwerk te hebben met de jaarwisseling.

Ik heb in de afgelopen 10 jaar op 6 verschillende plekken oud en nieuw gevierd en iedereen vond het altijd prachtig en hoopte dat ik het jaar erop weer daar zou zijn. Zelfs in een buurt waarvan ik vooraf te horen kreeg dat ze anti vuurwerk waren, waren ze echt verbaasd hoe mooi vuurwerk kon zijn als het door een liefhebber werd afgestoken en daar hoopten ze zelfs dat ik het jaar erop er weer zou zijn. Toevallig was dat ook het geval en had ik dat jaar ineens 50 tot 60 man publiek in de straat staan.

Hier kwamen de buren 's-morgens vroeg al naar ons toe om te vragen of er dit jaar wel ''gewoon vuurwerk was te zien''. Kwamen met de kinderen ook nog even samen bij ons staan, gezellig samen afsteken, 's avonds de buren er gezellig bijgezeten met een drankje rondom de vuurkorf, gezelligheid ten top. Leek wel of juist dít jaar meer verbindt. Na 0:00 hebben alle buren ook genoten en 1 januari complimenten gehad tijdens het vegen. Kwamen zelfs nog rond met wat lekkers tijdens het opruimen. Top!

Dit jaar 1 cat 1. projectje gemaakt gelijk een vent op een driewielige step in de straat die begon over solidariteit en dergelijke. Misselijkmakend.

@mods: Voor hetzelfde topic van dit jaar wellicht een optie de titel te veranderen in ‘reacties van de buren/straat’?

En daar kan ik dan heel kort in zijn: iedereen in mijn straat heeft genoten van het vuurwerk dat was te zien. Iedereen in de straat vindt een vuurwerkverbod onzin. Iedereen in de straat vindt dat vuurwerk moet blijven!

Eind van de middag "vroeg" er iemand 'volgens mij mag dat niet', ja wel hoor is allemaal kindervuurwerk, fijne dag (was toen ook echt zo). Verder niet meer gezien. De rest van de straat was allemaal blij dat er nog wat te beleven viel 0:00.

Nou, apart verhaal dan maar. Ik ben op "stook" vakantie geweest in DE met een paar forum leden. Deze vakantie is echter in duigen gevallen in die zin. Vooraf werd al gevraagd of ik aanwezig zou zijn in de straat en met een smakelijke glimlach, vanwege de DE trip, kon ik daar nog "nee" op zeggen. Dit betrof de overburen, waarvan één van de zoons ook vuurwerkgek is. Deze jongen loopt de hele dag met de wat zwaardere knallers te gooien, aan de ene zijde vind het irritant en aan de andere kan heb ik zoiets van laat gaan. Nahja, ik was in ieder geval niet aanwezig. Van mijn vader heb ik vernomen dat weer de hele dag de zwaardere knallers te horen waren met als hoogtepunt om 00:00 een paar cobra's (wat ik zo kan opmaken uit de verhalen). klaarblijkelijk is hierbij een ruitje van één van de voordeuren van de buren gesneuveld, niet echt snugger zullen we maar zeggen. Welnu, ik kwam thuis met toch nog een aardige voorraad uit DE (ligt allemaal netjes en legaal opgeslagen ;)) en de overbuurvrouw, ja diezelfde als van haar vuurwerkgekke zoon, vernam dit. Ze sprak toch van een soort schande, want ja je hebt je buren er wel mee als dat spul af gaat natuurlijk...

Deze mevrouw staat elk jaar gezellig bij de show, ze weet hoe ik ermee om ga en ze staat na de show genietend te applaudisseren. Volgend jaar kan niemand meer genieten van de show, want dan sta ik gewoonweg 2 straten verderop. De hypocrisie.

Hier kreeg ik de vraag van een lichtelijk beschonken maar erg gezellige oudere man of het door de gemeente was georganiseerd. In zijn woorden was het een prachtig georkestreerd schouwspel. Hoewel het dan niet mocht had ie ervan genoten en wilde graag degene die ervoor gezorgd had bedanken. Deze man zowel savonds gesproken, toen we met een groepje buren buiten stonden als overdag toen ik samen met mijn vriendin de straat schoon stond te vegen. De buren zelf vroegen in de avond na elke compound 'heb je nog meer?', waarbij ik dan tot 8x toe kon zeggen nou nog eentje dan. Gaf een goed gevoel! En natuurlijk de vaste vraag hoeveel geld er nu doorheen gegaan was, heb het maar in wat algemene termen uitgedrukt haha.

Wat een prachtige reacties krijgen we allemaal op ons vuurwerk. Eigenlijk zouden we de reacties in dit topic en diverse andere topics moeten bundelen en op moeten sturen naar de linkse partijen. Hoezo willen Nederlanders geen vuurwerk meer?:p:D

Mijn buurman had ook vuurwerk en toen bleek dat zijn schoonzoon Boa is die ook daar ging afsteken en mij vertelde hoe de politie te werk ging was ik en mijn vriendin gerustgesteld..... veel achterom gestookt en rond 21 uur de eerste cake voor... politie is om 22:00 uur en 23:45 langsgerede maar toen was ik binnen. Om 00:00 flink gestookt kwamen ook meer mensen kijken... rond 00:30 klaar met de grotere dingen :) niemand die klaagde

Het is zo bizar dat zo ongeveer wij allemaal die positieve ervaringen hebben. Ik heb exact zulke geluiden ook vandaag van collega's gehoord. Mensen willen een 12u moment met vuurwerk in eigen straat. Mensen willen geen shows.

Wat mij betreft is dit alles het bewijs dat die zogenaamde publieke opinie van geen kanten klopt. De berichtgeving op Facebook en alle DPG media is geen weerspiegeling van wat er echt leeft. Het wordt gestuurd door eenzame huisvrouwen met hondjes en het anti-vuurwerk front (wat helaas erg sterk is en waar grootkapitaal achter zit, zie het Manifest.)

Het is zo bizar dat zo ongeveer wij allemaal die positieve ervaringen hebben. Ik heb exact zulke geluiden ook vandaag van collega's gehoord. Mensen willen een 12u moment met vuurwerk in eigen straat. Mensen willen geen shows.

Wat mij betreft is dit alles het bewijs dat die zogenaamde publieke opinie van geen kanten klopt. De berichtgeving op Facebook en alle DPG media is geen weerspiegeling van wat er echt leeft. Het wordt gestuurd door eenzame huisvrouwen met hondjes en het anti-vuurwerk front (wat helaas erg sterk is en waar grootkapitaal achter zit, zie het Manifest.)

Helemaal eens. Ik heb echt wel 10x na zitten denken of ik echt geen buurman of buurvrouw heb die vuurwerk niks vindt en een verbod wil. Want als ik de media moet geloven woont daar de hele straat vol mee. 10x tot de conclusie gekomen dat iedereen gewoon vuurwerk in de straat wil. Zelf afsteken of er alleen naar kijken, het zal en moet gewoon in de straat staan. Er zijn zelfs buren die niks afsteken maar al wel naar volgend jaar uitkijken. En volgens mij woon ik niet in een uitzonderlijke straat als ik de reacties zo lees en de wijk rondom mij zo bekijk. En als ik mijn collega’s zo hoor krijg ik dezelfde reacties.

De buren/buurt maakte dit keer me oud en nieuw alsnog goed :) al begin van de week "ben je er met oud en nieuw"van een paar huizen verderop en op de avond zelf (was later begonnen als normaal natuurlijk) meteen 3 buren heel blij naar buiten om aan me te vertelen hoe blij ze waren dat ik er toch was. Ze hadden dit jaar zelf geen vuurwerk maar miste het wel heel erg. En vanaf 0.00 tot 01.30 stond ik samen met 1 buurman heerlijk te knallen waarbij de buurt voldaan aan het meegenieten was. Gezellig kampvuurtje van de boxen, vuurwerkje, muziekje en een drankje en iedereen was tevrede. Zelfs van straaten verder kwamen ze even een kijkje nemen.. Vandaag nog een bloemetje ontvangen als bedankje :)

Overdag ben ik naar een maat gereden om daar weer eens ouderwets overdag te stoken, weliswaar alleen cat. 1. We waren nog niet een paar minuten bezig of er stond al demonstratief een buurvrouw iets verderop uit de straat met haar telefoon aan haar oor. Uitgelegd dat dat dit cat. 1 is, we alles netjes opruimen en dat dit mag (wel 365 dagen per jaar). Uiteindelijk zijn we 5 keer verplaatst en kwam 5 keer de vraag: "Willen jullie geen vuurwerk afsteken? Dit mag niet, er is een vuurwerkverbod. Willen jullie weggaan?". In een aantal gevallen werd nog bijgevoegd: mijn hond, kat of kinderen hebben er last van.

Kortom na 5 vragen en na 5 keer te zijn verplaatst was de lol er wel van af.

Eenmaal thuis gekomen was de sfeer bij mij in de straat beter. Een buurman was al bezig met wat cat. 1 fonteinen met zijn kinderen en hij vroeg dan ook meteen: "Heb je ook nog vuurwerk gehaald?". Rond een uur of 22:15 uur ben ik in de straat begonnen met het afsteken van cat. 1 vuurwerk. Meteen kwamen er al wat buren kijken en na een paar 3" Colour Conics van Original en meerdere Luftheulers van Funke, kwam de eerste vraag al: "Dat is zeker geen cat. 1?". Meteen de verpakking laten zien, waar het duidelijk op stond. De bedoeling was niet verkeerd en ook zeker niet om mij op mijn vingers te tikken. "Oh, ik dacht dat het alleen om sterretjes en grondbloemen ging". "Die fonteinen zijn behoorlijk heftig, dat had ik niet verwacht". Toch mooi zulke reacties.

Na 00:00 uur nog een aantal Bengalfeuer Mix met meerdere tegelijk afgestoken en dat konden de buren erg waarderen. Ze waren erg onder de indruk van de super felle kleuren. Na een minuut of 10 gevuld met Bengalfeuer Mix en diverse cat. 1 fonteinen, kwam de vraag: "Heb je niet iets dat wat meer spektakel geef?". Helaas moest ik toegeven dat dit het klapstuk van de avond was. Toch jammer, maar wel goed om te weten dat een groot aantal buren in de straat het siervuurwerk kunnen waarderen.

Dat de kinderen er last van hebben, daar geloof ik dus echt nooit wat van als mensen dat als argument hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan