Vragen aan Breeschoten "Kruiterij"

moontan

VWC lid
Binnenkort gaan wij van Vuurwerkcrew een bezoek brengen aan Breeschoten "de Kruiterij"
Wij willen van jullie weten of er specifieke vragen zijn waar jullie een antwoord op willen weten. Dan kunnen wij deze vragen in het overleg meenemen.
Dus als je bijvoorbeeld iets over de Ferro collectie wilt weten, of vragen over Breeschoten " de Kruiterij" zelf , stel je vraag gerust.
Omdat er meer bezoeken aan Breeschoten " de Kruiterij" zullen volgen zal dit topic ten alle tijde actueel blijven en voor jullie vragen geopend blijven.

De antwoorden op jullie vragen zullen in deze thread of in het verslag van het bezoek geplaatst worden.

Groetjes

Fred
 
Ik zou graag willen weten hoe zij de extreem hoge prijzen van de producten verantwoorden. En dan praat ik over de volgende cakes:

FERRO SELECT 5153 - 40 SCHOTS a € 115,00


FERRO SELECT 5154 - 115 SCHOTS a € 119,00

FERRO SELECT 5151 - 48 SCHOTS € 129,00


en als klap op de vuurpijl


FERRO SELECT 5155 - 198 SCHOTS a € 159,00


dat gaat toch veel en veel te ver? Een normale prijs voor een 500 grammer is gewoon rond de 50 euro, is het een hele speciale constructie dan begrijp ik dat de prijs wat hoger is maar 159,- euro voor een cake met 500 gram?
 
ik zou willen weten waarom ze zeer weinig low buget artiklen hebben, veel producten die ze hebben vallen daar buiten en dan heb ik het over cake's onder de 12,50 ongeveer.

tevens zou ik graag zien dat er net zoals jaren terug voorgemonteerde mortieren waren deze waren naar mijn mening toen gewoon goed.

ik ga nog wat goede vragen bedenken als me iets te binnen schiet laat ik het gelijk weten.
 
Goede vragen allemaal, dank voor jullie meedenken.
Ik heb persoonlijk ook een vraag en dat is wat er nu fout is gegaan met het aanbieden van de gratis dvd via hun website.
Ik heb nog maar weinig mensen gesproken die deze dvd ook werkelijk ontvangen hebben.
 
Goede vraag Fred. Ik was al bijna het fiasco rondom de dvd vergeten.
Mijn vraag luidt: Hoe luisteren jullie naar de consument; hoe proberen jullie ervoor te zorgen dat de klant krijgt wat hij wil?
 
Ik zou graag willen weten hoe zij de extreem hoge prijzen van de producten verantwoorden. En dan praat ik over de volgende cakes:

FERRO SELECT 5153 - 40 SCHOTS a € 115,00


FERRO SELECT 5154 - 115 SCHOTS a € 119,00

FERRO SELECT 5151 - 48 SCHOTS € 129,00


en als klap op de vuurpijl


FERRO SELECT 5155 - 198 SCHOTS a € 159,00


dat gaat toch veel en veel te ver? Een normale prijs voor een 500 grammer is gewoon rond de 50 euro, is het een hele speciale constructie dan begrijp ik dat de prijs wat hoger is maar 159,- euro voor een cake met 500 gram?



naar die hele hoge prijzen ben ik toch ook wel heel erg benieuwd , als je dat zou willen vragen zou dat top zijn:thumbup:
 
Ik verwacht wel dat in het antwoord komt dat Breeschoten gebruik maakt van 'hoogwaardig kruit', dat natuurlijk veel duurder is dan het 'conventionele' kruit. (Geef toe, die cake van 160 euro is speciaal.)
Dit hebben ze namelijk vorig jaar bij de campagne naar buiten gegooid. Het kwam toen als excuus naar buiten om hoge prijzen te verantwoorden. Ben erg benieuwd wat Breeschoten er nu over zegt.:)
 
Ik verwacht wel dat in het antwoord komt dat Breeschoten gebruik maakt van 'hoogwaardig kruit', dat natuurlijk veel duurder is dan het 'conventionele' kruit. (Geef toe, die cake van 160 euro is speciaal.)
Dit hebben ze namelijk vorig jaar bij de campagne naar buiten gegooid. Het kwam toen als excuus naar buiten om hoge prijzen te verantwoorden. Ben erg benieuwd wat Breeschoten er nu over zegt.:)

Ja maar kom op zeg, dan heb ik liever gewoon kruit en een wat goedkopere prijs. Trouwens ik merk geen verschil tussen het kruit :bonk:

Maarja Ontopic:

Gaat breeschoten misschien nog iets aan candles doen, ook al mag er niet zoveel kruit inzitten volgens de NL wet?
 
Ik zou wel willen weten hoe De Kruiterij van hun suffe imago af wil komen. Dit klinkt een beetje vaag, maar als ik "Breeschoten" hoor denk ik aan een kleine collectie, duf Halfords, hoge prijzen en lage kwaliteit. En daarin ben ik volgens mij niet de enige.
Dus: wat willen ze doen om de vuurwerkliefhebbers weer enthousiaster te krijgen over dit merk?
Of zeggen ze: we maken een goede omzet, dus een suf imago zal wel meevallen?
 
Mannen, morgen gaan we naar Veenendaal.
Het is ons eerste bezoek daar.
We zijn reuze benieuwd.
Het lijstje met jullie vragen gaat mee.
Wordt vervolgd.
 
ik heb nog een vraag als deze nog meegenomen kan worden morgen,

breeschoten had naar mijn weten ook pyrotorches in het assortiment, waar zijn deze gebleven of was dit niet meer toegestaan om wettechnische redenen?
ik zou ze graag weer terugzien in het assortiment.
 
Nou en of! We hebben een topdag gehad met de mannen van Breeschoten, begin volgende week zal het verslag te lezen zijn, de vragen beantwoord ik daarvoor nog, want alle vragen zijn beantwoord! :D
 
Dat van dat speciale kruit dat klopt. Zowel de Ferro en de Professional Art bevat special space powder.
Geciteerd van een vuurwerksite die breeschoten artikelen verkoopt:

Het professionele vuurwerk uit de Ferro Select collectie laat op indrukwekkende wijze de effecten zien die door geen enkele andere collectie te evenaren zijn. Het samenspel van kleuren en de diversiteit aan effecten spreekt iedereen tot zijn of haar verbeelding. Een complete serie multishots die maximaal gevuld zijn met 500 gram Special Powder die een ieder zal doen verbazen

De geheel nieuwe Professional Art serie is een ware sensatie in professioneel evenementenland. Deze siervuurwerk cakes zijn voorzien van de nieuwste effecten en mooiste kleuren. Natuurlijk zijn ze maximaal gevuld met Special Space Powder zodat de spreidwijdte en kleuren van de effecten tot de verbeelding spreken.
 
We zijn net terug uit Veenendaal. En we hebben daar een topdag beleefd.
Breeschoten heeft er alles aan gedaan om het ons naar de zin te maken.
We zijn met veel informatie thuisgekomen en alle vragen zijn beantwoord.
We gaan nu aan het verslag werken. Zoals Mike al aangaf, verslag+ informatie+ foto,s zullen na het weekeinde online staan.
:bye:
 
Wij hebben het verslag met o.a. de antwoorden op jullie vragen reeds online staan, deze is *hier* te vinden. Niet iedereen leest dat, dus hier ook even alle vragen en antwoorden op een rijtje. :)


Vragen van de leden

Na deze uitgebreide uitleg was het tijd voor enkele vragen van de leden;

Ik zou graag willen weten hoe zij de extreem hoge prijzen van de producten verantwoorden.

Deze vraag is hierboven uitgebreid beantwoord, een duidelijke verantwoording van deze prijzen.

ik zou willen weten waarom ze zeer weinig low buget artiklen hebben, veel producten die ze hebben vallen daar buiten en dan heb ik het over cake's onder de 12,50 ongeveer.

Bij deze vraag kwam direct een folder tevoorschijn en duidelijk was dat ze wel degelijk een aantal mooie goedkope cakes aanbieden, maar ze vinden zelf ook dat er wat meer aandacht aan besteed mag worden, dit staat dan ook in de planning voor 2009.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ze nog iets met Axcent van plan zijn.

Dit jaar zal axCent dus geen veranderingen doormaken, maar ze willen in de toekomst zeker nog een keer wat toevoegen aan deze lijn.

Ik heb persoonlijk ook een vraag en dat is wat er nu fout is gegaan met het aanbieden van de gratis dvd via hun website.
Ik heb nog maar weinig mensen gesproken die deze dvd ook werkelijk ontvangen hebben.

De vraag naar deze DVD heeft hen overspoeld met reacties, het was niet meer te doen om iedereen te beantwoorden, per dag gingen er zo ontzettend veel doorheen dat het niet meer kon. Naast dat vuurwerksites ermee promoten kwam het ook op sites te staan welke links plaatsen naar gratis te verkrijgen artikelen, hiermee is het totaal uit de hand gelopen, het versturen van DVD's werd een dagtaak.

Mijn vraag luidt: Hoe luisteren jullie naar de consument; hoe proberen jullie ervoor te zorgen dat de klant krijgt wat hij wil?

Ze kijken dus naar de markt, wat verkoopt het beste en hoe moet je dat verkopen. Ze bieden kwaliteit aan, ze staan bekend om de goede burst en prahctige kleuren natuurlijk, maar de vormgeving e.d. van de cakes ook vooral ook afgestemd op de markt. Het antwoord is eerder in het verslag al verduidelijkt, hopelijk is je vraag zo beantwoord.

Ik zou wel willen weten hoe De Kruiterij van hun suffe imago af wil komen. Dit klinkt een beetje vaag, maar als ik "Breeschoten" hoor denk ik aan een kleine collectie, duf Halfords, hoge prijzen en lage kwaliteit. En daarin ben ik volgens mij niet de enige.
Dus: wat willen ze doen om de vuurwerkliefhebbers weer enthousiaster te krijgen over dit merk?
Of zeggen ze: we maken een goede omzet, dus een suf imago zal wel meevallen?

Het krantje van Halfords maken zij niet, die wordt gemaakt door Halfords zelf en het minder grote assortiment komt voornamelijk door de opslagcapaciteit. Dat er daar een "suf" assortiment te vinden is, dat ligt dus niet bij BKV, maar bij Halfords zelf. Het imago van BKV moet je bekijken op bijv. DEvuurwerkwinkel.nl, daar staat wat ze allemaal aanbieden en daar draait het om, dat is was zij willen uitstralen. De eerste importeur met een webwinkel, een uniek concept met de VuurwerkBon, radioreclame op 538, Veronica, Q-music, SLAM FM! en promotieacties van de VuurwerkBon met diverse grote multinationals zoals Goodyear, SAP software enz. :wink:

Ik verwacht wel dat in het antwoord komt dat Breeschoten gebruik maakt van 'hoogwaardig kruit', dat natuurlijk veel duurder is dan het 'conventionele' kruit. (Geef toe, die cake van 160 euro is speciaal.)
Dit hebben ze namelijk vorig jaar bij de campagne naar buiten gegooid. Het kwam toen als excuus naar buiten om hoge prijzen te verantwoorden. Ben erg benieuwd wat Breeschoten er nu over zegt.

Bij SSP (Special Space Powder) is het soortelijk gewicht lichter dan van normaal kruit. Hierdoor gaat er per tube in verhouding meer kruit in, waardoor het effect groter, harder en de kleuren helderder zijn, dit gepatenteerde kruit wordt alleen toegepast in de producten van BKV. Het verschil in prijs is voor BKV minmaal, maar hierdoor is de kwaliteit van het product beter als van vergelijkbare producten.

breeschoten had naar mijn weten ook pyrotorches in het assortiment, waar zijn deze gebleven of was dit niet meer toegestaan om wettechnische redenen?
ik zou ze graag weer terugzien in het assortiment.

Goed nieuws, deze komen dit jaar weer in het assortiment, pakjes van 2 stuks.

Gaat breeschoten misschien nog iets aan candles doen, ook al mag er niet zoveel kruit inzitten volgens de NL wet?

In 2008 dus niet. :wink:
 
Ik verwacht wel dat in het antwoord komt dat Breeschoten gebruik maakt van 'hoogwaardig kruit', dat natuurlijk veel duurder is dan het 'conventionele' kruit. (Geef toe, die cake van 160 euro is speciaal.)
Dit hebben ze namelijk vorig jaar bij de campagne naar buiten gegooid. Het kwam toen als excuus naar buiten om hoge prijzen te verantwoorden. Ben erg benieuwd wat Breeschoten er nu over zegt.

Bij SSP (Special Space Powder) is het soortelijk gewicht lichter dan van normaal kruit. Hierdoor gaat er per tube in verhouding meer kruit in, waardoor het effect groter, harder en de kleuren helderder zijn, dit gepatenteerde kruit wordt alleen toegepast in de producten van BKV. Het verschil in prijs is voor BKV minmaal, maar hierdoor is de kwaliteit van het product beter als van vergelijkbare producten.

Deze vraag en het antwoord daarop roepen bij mij nog een vraag op.
Misschien kunnen jullie deze vraag stellen bij een eventueel volgend bezoek aan Breeschoten?

Er wordt gezegd dat SSP (Special Space Powder) een lager soortelijk gewicht heeft dan conventioneel kruit.
Omdat in Nederland naar het kruitgewicht gekeken wordt en niet naar het kruitvolume levert dit Breeschoten voordeel op.
Door SSP kan Breeschoten dus een groter volume aan kruit in het vuurwerk verwerken dan wanneer gebruik wordt gemaakt van conventioneel kruit.
Nu vroeg ik mij af hoe groot het voordeel nu werkelijk is.
Hoeveel procent groter kan het kruitvolume zijn, ten opzichte van het kruitvolume bij conventioneel kruit, als er gebruik wordt gemaakt van SSP?

Even te verduidelijking.
Stel dat Breeschoten een cake maakt waarin gebruik is gemaakt van conventioneel kruit.
Hoeveel neemt het kruitvolume procentueel gezien af als Breeschoten diezelfde cake zou maken met SSP?

Waarschijnlijk zal dit per soort effect dat in de cakes verwerkt zit wel wat verschillen, maar kunnen ze een globaal getal noemen?
Moet ik denken aan een volume afname van 10%, 30% of misschien zelfs 50%?
 
Laatst bewerkt:
Deze vraag en het antwoord daarop roepen bij mij nog een vraag op.
Misschien kunnen jullie deze vraag stellen bij een eventueel volgend bezoek aan Breeschoten?

Er wordt gezegd dat SSP (Special Space Powder) een lager soortelijk gewicht heeft dan conventioneel kruit.
Omdat in Nederland naar het kruitgewicht gekeken wordt en niet naar het kruitvolume levert dit Breeschoten voordeel op.
Door SSP kan Breeschoten dus een groter volume aan kruit in het vuurwerk verwerken dan wanneer gebruik wordt gemaakt van conventioneel kruit.
Nu vroeg ik mij af hoe groot het voordeel nu werkelijk is.
Hoeveel procent groter kan het kruitvolume zijn, ten opzichte van het kruitvolume bij conventioneel kruit, als er gebruik wordt gemaakt van SSP?

Even te verduidelijking.
Stel dat Breeschoten een cake maakt waarin gebruik is gemaakt van conventioneel kruit.
Hoeveel neemt het kruitvolume procentueel gezien af als Breeschoten diezelfde cake zou maken met SSP?

Waarschijnlijk zal dit per soort effect dat in de cakes verwerkt zit wel wat verschillen, maar kunnen ze een globaal getal noemen?
Moet ik denken aan een volume afname van 10%, 30% of misschien zelfs 50%?


Ik wil bkv niet afkraken ofzo maar volgens mij is dat special spacer powder gewoon een marketing truc! Mocht het echt significant schelen dan zou ik ook graag wat meer ervan af willen weten.
 
Back
Bovenaan