Wij hebben het verslag met o.a. de antwoorden op jullie vragen reeds online staan, deze is
*hier* te vinden. Niet iedereen leest dat, dus hier ook even alle vragen en antwoorden op een rijtje.
Vragen van de leden
Na deze uitgebreide uitleg was het tijd voor enkele vragen van de leden;
Ik zou graag willen weten hoe zij de extreem hoge prijzen van de producten verantwoorden.
Deze vraag is hierboven uitgebreid beantwoord, een duidelijke verantwoording van deze prijzen.
ik zou willen weten waarom ze zeer weinig low buget artiklen hebben, veel producten die ze hebben vallen daar buiten en dan heb ik het over cake's onder de 12,50 ongeveer.
Bij deze vraag kwam direct een folder tevoorschijn en duidelijk was dat ze wel degelijk een aantal mooie goedkope cakes aanbieden, maar ze vinden zelf ook dat er wat meer aandacht aan besteed mag worden, dit staat dan ook in de planning voor 2009.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ze nog iets met Axcent van plan zijn.
Dit jaar zal axCent dus geen veranderingen doormaken, maar ze willen in de toekomst zeker nog een keer wat toevoegen aan deze lijn.
Ik heb persoonlijk ook een vraag en dat is wat er nu fout is gegaan met het aanbieden van de gratis dvd via hun website.
Ik heb nog maar weinig mensen gesproken die deze dvd ook werkelijk ontvangen hebben.
De vraag naar deze DVD heeft hen overspoeld met reacties, het was niet meer te doen om iedereen te beantwoorden, per dag gingen er zo ontzettend veel doorheen dat het niet meer kon. Naast dat vuurwerksites ermee promoten kwam het ook op sites te staan welke links plaatsen naar gratis te verkrijgen artikelen, hiermee is het totaal uit de hand gelopen, het versturen van DVD's werd een dagtaak.
Mijn vraag luidt: Hoe luisteren jullie naar de consument; hoe proberen jullie ervoor te zorgen dat de klant krijgt wat hij wil?
Ze kijken dus naar de markt, wat verkoopt het beste en hoe moet je dat verkopen. Ze bieden kwaliteit aan, ze staan bekend om de goede burst en prahctige kleuren natuurlijk, maar de vormgeving e.d. van de cakes ook vooral ook afgestemd op de markt. Het antwoord is eerder in het verslag al verduidelijkt, hopelijk is je vraag zo beantwoord.
Ik zou wel willen weten hoe De Kruiterij van hun suffe imago af wil komen. Dit klinkt een beetje vaag, maar als ik "Breeschoten" hoor denk ik aan een kleine collectie, duf Halfords, hoge prijzen en lage kwaliteit. En daarin ben ik volgens mij niet de enige.
Dus: wat willen ze doen om de vuurwerkliefhebbers weer enthousiaster te krijgen over dit merk?
Of zeggen ze: we maken een goede omzet, dus een suf imago zal wel meevallen?
Het krantje van Halfords maken zij niet, die wordt gemaakt door Halfords zelf en het minder grote assortiment komt voornamelijk door de opslagcapaciteit. Dat er daar een "suf" assortiment te vinden is, dat ligt dus niet bij BKV, maar bij Halfords zelf. Het imago van BKV moet je bekijken op bijv.
DEvuurwerkwinkel.nl, daar staat wat ze allemaal aanbieden en daar draait het om, dat is was zij willen uitstralen. De eerste importeur met een webwinkel, een uniek concept met de
VuurwerkBon, radioreclame op 538, Veronica, Q-music, SLAM FM! en promotieacties van de VuurwerkBon met diverse grote multinationals zoals Goodyear, SAP software enz.
Ik verwacht wel dat in het antwoord komt dat Breeschoten gebruik maakt van 'hoogwaardig kruit', dat natuurlijk veel duurder is dan het 'conventionele' kruit. (Geef toe, die cake van 160 euro is speciaal.)
Dit hebben ze namelijk vorig jaar bij de campagne naar buiten gegooid. Het kwam toen als excuus naar buiten om hoge prijzen te verantwoorden. Ben erg benieuwd wat Breeschoten er nu over zegt.
Bij SSP (Special Space Powder) is het soortelijk gewicht lichter dan van normaal kruit. Hierdoor gaat er per tube in verhouding meer kruit in, waardoor het effect groter, harder en de kleuren helderder zijn, dit gepatenteerde kruit wordt alleen toegepast in de producten van BKV. Het verschil in prijs is voor BKV minmaal, maar hierdoor is de kwaliteit van het product beter als van vergelijkbare producten.
breeschoten had naar mijn weten ook pyrotorches in het assortiment, waar zijn deze gebleven of was dit niet meer toegestaan om wettechnische redenen?
ik zou ze graag weer terugzien in het assortiment.
Goed nieuws, deze komen dit jaar weer in het assortiment, pakjes van 2 stuks.
Gaat breeschoten misschien nog iets aan candles doen, ook al mag er niet zoveel kruit inzitten volgens de NL wet?
In 2008 dus niet.