Vragen aan Brave & Wichers

moontan

VWC lid
Binnenkort gaan wij een bezoek brengen aan Brave & Wichers op het hoofdkantoor in Lelystad. De prettige samenwerking met B&W die in 2008 begonnen is zetten wij in 2009 op dezelfde wijze voort.
Doel van dit bezoek is het inwinnen van informatie over bestaande producten en collecties,evalueren van afgelopen jaarwisseling, maar ook de plannen van B&W voor het komende jaar.
In september zal er nog een bezoek plaats vinden.

Hebben jullie vragen aan B&W? Zo ja, plaats je vraag hier. Dan kunnen wij je vraag of opmerking meenemen in het overleg.

Gedurende het gehele jaar is het natuurlijk ook mogelijk om rechtstreeks je vraag te stellen aan Koen van Brave en Wichers in het speciaal daarvoor bestemde topic:
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=5886&page=11

wordt de collectie van B&W verder uitgebreid en/of wordt er een nieuwe collectie aan toegevoegd?:)

komen er bijvoorbeeld een soort van Tolle lola pijltjes?

komen er net zoals dit jaar weer forse prijsstijgingen?

dat was het wel:wink:

Groetjes,

Rutger:bye:

Héy Fred,

Ik heb nog een aantal vragen voor de mensen van Brave en Wichers. Ik hoop dat jij ze kan vragen in het volgende bezoek aan deze importeur.

1) Hoe heeft het bedrijf Brave en Wichers de jaarwisseling meegemaakt? Is de verkoop van het vuurwerk gegaan zoals het verwacht was?

2) Is er al een planning om dit jaar producten te schrappen en toe te voegen aan het huidige assortiment? Komt er nog een nieuw product in de Barely Legal serie?

3) Welk product is het meest over de toonbank gegaan tijdens de verkoopdagen?

Zelf dit jaar bij vuurwerkwinkel gewerkt, mijn vraag is dan ook:

Hoe kwam het dat jullie dit jaar al zo snel door jullie voorraad heen zaten? Op de eerste verkoopdag kregen wij al bijna niks meer geleverd wat wij bestelden (ging dan wel om populaire producten).
Hadden jullie die drukte niet zien aankomen? Of toch slecht ingekocht?

Alvast bedankt.

Goede vragen mensen.

Zelf heb ik ook nog een vraag:

Wat is de reactie van B&W op de negatieve berichtgeving over het consumentenvuurwerk, met name de actie van Groen Links om de verkoop van vuurwerk aan banden te willen leggen.

Ik heb ook nog wel een vraag, namelijk wanneer gaan jullie. Misschien is het mogelijk dat we van star-fire dan ook gaan om een kleine meet & greet te houden. Wellicht ook wel eens gezellig.

Dan heb ik ook een vraag:
Gaan jullie net als afgelopen jaar weer met een aantal nieuwe goedkopere cakes komen?
En hoe zijn deze cakes qua verkoop gelopen afgelopen jaar?

en nog eentje:
- Ik heb veel verhalen gelezen dat er cakes na twee schoten mee ophielden (is mezelf ook overkomen). Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

dat was hem.....
bastiaan

ik heb ook wat vragen

1) komen er dit jaar nieuwe producten bij de collectie barely lagal bijvoorbeeld: een waaiercake of een extreme salute box met alle series daar in??

2) en verwachten jullie weer prijsstijgingen dit jaar. zal vast wel weer:P

alvast bedankt.

3) Welk product is het meest over de toonbank gegaan tijdens de verkoopdagen?

Nou bedenk ik me net dat ik dan ook wel wil weten wat er het minst over de toonbank is gegaan....daar ben ik dan wel benieuwd naar....wat sprak de Nederlander nou het minst aan van de gehele collectie?

ik heb nog een vraag.

lidu collectie, star collectie , black label collectie en barely legal kan je nu bijna overal wel kopen wat ik jammer vind is dat space collectie , x-treme en de vuurwerkland collectie bijna niet ziet tewijl er erg goede cakes bij zitten. mijn vraag is daarom ook: gaan jullie komend jaar meer verkoop punten van deze collecties maken???

volgens mij beslist de dealer de collectie's (correct me i've wrong:D)

Maar je hebt gelijkt die collecties zou ik ook wel in de beurt willen hebben

ik heb nog een vraag.

lidu collectie, star collectie , black label collectie en barely legal kan je nu bijna overal wel kopen wat ik jammer vind is dat space collectie , x-treme en de vuurwerkland collectie bijna niet ziet tewijl er erg goede cakes bij zitten. mijn vraag is daarom ook: gaan jullie komend jaar meer verkoop punten van deze collecties maken???

Inderdaad de dealer beslist zelf, welke collecties hij/zij wil voeren. Daar heeft B&W geen tot erg weinig invloed op.

Ontopic: De verschillende collecties hebben allemaal erg leuke budgetpotjes erbij gekregen, denk aan de pyropalm, elements en de vergelijkbare potjes. Is het misschien een idee om net als in Duitsland in elk geval de kleinere potjes te voorzien van kartonnen uitklapbare voetjes, waardoor grondoppervlak net even groter wordt. Deze kleine potjes hadden erg veel kracht en zoals we allemaal weten zet de gemiddelde vuurwerkafsteker zijn potten niet vast....... Zou ook mooi zijn als dat in de nieuwe LIDUboxen en vuurwerkland pakketten wordt toegepast.

ik heb nog een vraag.

De Vuurwerkland Collectie word de komende jaren op steeds meer punten leverbaar. Het streven van Vuurwerkland is om zo veel mogelijk winkels om te bouwen naar een Vuurwerkland vestiging waar natuurlijk ook de collectie van Vuurwerkland bijhoort.

De Space collectie is nagenoeg geheel danwel geheel omgelabeld uit de Lidu en Star collectie. De nummers van de Space collectie komen dan ook overeen met de Lidu en Star nummers enkel hebben die cakes van de Space collectie een letter aan het productnummer toegevoegd.

De Xtreme collectie is een speciale lijn die gevoerd word welke ook als idee heeft dat deze exclusief moet blijven. Het is een collectie die niet door alle dealers mag worden gevoerd. Het is dan ook maar de vraag of deze meer verkooppunten zal krijgen komend jaar.

De Vuurwerkland Collectie word de komende jaren op steeds meer punten leverbaar. Het streven van Vuurwerkland is om zo veel mogelijk winkels om te bouwen naar een Vuurwerkland vestiging waar natuurlijk ook de collectie van Vuurwerkland bijhoort.

De Space collectie is nagenoeg geheel danwel geheel omgelabeld uit de Lidu en Star collectie. De nummers van de Space collectie komen dan ook overeen met de Lidu en Star nummers enkel hebben die cakes van de Space collectie een letter aan het productnummer toegevoegd.

De Xtreme collectie is een speciale lijn die gevoerd word welke ook als idee heeft dat deze exclusief moet blijven. Het is een collectie die niet door alle dealers mag worden gevoerd. Het is dan ook maar de vraag of deze meer verkooppunten zal krijgen komend jaar.[/QUOTE

bedank steV voor de uitleg.:bye:

Ik heb ook nog even een vraag:

Hoe staat het met de verkooppunten? Komen er dit jaar weer diverse verkooppunten bij? Zijn jullie al bezig met nieuwe dealers?

Verder ben ik ook benieuwd naar de nieuwe producten.

Groeten,

Ilvan :bye:

Laatst bewerkt:
Morgenochtend staat het bezoek aan Brave & Wichers op het programma.
Mike en ik reizen dan af naar het kantoor in Lelystad.
We kijken heel erg uit naar dit bezoek.
En van het bezoek maken wij weer een leuk verslag met foto,s.

Back
Bovenaan