Vraagtekens bij 'vuurwerkactie' politie

MEt een busje, maar wel met de vergunningen. Dat hij een mening heeft die vrijwel niemand ondersteunt is misschien zo. Ik kan wel wat vinden in zijn argumenten.
Verder zal vuurwerk niet zo snel afgaan als je een botsing krijgt, maar als het maar erg genoeg is kan er wel van alles gebeuren.
Het is misschien wel zo dat hier wat wederzijds respect mag zijn voor de meningen. De een is het nu eenmaal eens met hoe de regels zijn(of voor een groot deel) en dat ander doet er liever heel erg weinig mee, omdat hij anders zelf niet meer het illegale spul in de straat heeft staan.
Overtuigen gebeurt hier in dit topic toch niet echt snel, dus dan kun je maar beter zeggen wat de voors en tegens zijn zodat mensen die hier eens komen om mee te lezen zelf een beslissing kunnen maken.

greetzzz

Niet om eigenwijs te zijn, degene die bij mij post of pakketten leveren zijn polen. Voor hun is dat allemaal legaal en dus niks bijzonders(denk hierbij aan lichtere knallen geen cobra's etc). Maar de kopers worden als slecht persoon gezien, de oost-landen sturen dit op, zij nemen het risico. Dus laat hun dan opdraaien ipv de koper een boete te geven voor wat simpelweg te bestellen is via internet.

Dit is natuurlijk bullshit, als ergens een show word gehouden hoe denk je dat dit vervoerd word?
Jij hebt een mening die vrijwel niemand ondersteunt, oke de chauffeur weet niet wat hij vervoert maar dat noem ik privacy. Waarom zou vuurwerk afgaan als je het vervoerd of een botsing krijgt.

Dit is wel erg kortzichtig. Stel jij krijgt een ongeluk met een bestelbus, waar illegaal vuurwerk in vervoerd wordt. Bij deze botsing vat de bestelbus vlam. Bij dit ongeluk kom jij klem te zitten in je auto, de brandweerlieden die jou willen bevrijden worden opeens verrast door 100 cobra's die afgaan door de vlammenzee van de bestelbus... lijkt mij geen pretje persoonlijk...
Vuurwerk wat voor shows vervoerd wordt gaat meestal via transport wat daar voor bedoeld is. De brandweerlieden weten dan dat dit spul aanwezig is en kunnen met dit gevaar rekening houden en de situatie anders aanpakken.

Dit is wel erg kortzichtig. Stel jij krijgt een ongeluk met een bestelbus, waar illegaal vuurwerk in vervoerd wordt. Bij deze botsing vat de bestelbus vlam. Bij dit ongeluk kom jij klem te zitten in je auto, de brandweerlieden die jou willen bevrijden worden opeens verrast door 100 cobra's die afgaan door de vlammenzee van de bestelbus... lijkt mij geen pretje persoonlijk...
Vuurwerk wat voor shows vervoerd wordt gaat meestal via transport wat daar voor bedoeld is. De brandweerlieden weten dan dat dit spul aanwezig is en kunnen met dit gevaar rekening houden en de situatie anders aanpakken.

De vlam kan hem ook in de tank springen en dan heb je een wat groter probleem. Maar ik ben het aan de ene kant met rene eens, 1.1 hoort niet verzonden te worden zonder dat de chauffeur ervan weet vooral ook omdat dit niet zomaar kan. 1.4 is hier ook toegestaan dus waarom zou dit niet via de chauffeur kunnen? Maar ik vind dat shells cobra's of andere knallen die echt schade kunnen maken te ver gaan en ook niet zomaar met jan en alleman mee kan met de bestelbus.

Kijk de volgende keer ff op de busjes...Die hebben een speciaal oranje-Adr bord...
Wat dacht je van brand en 1.1 is toch best gevaarlijk als je er maar genoeg van in de autobus/vrachtwagen hebt.

Dat is vaak het probleem bij mensen inzicht..
Elke morgen staat er file en vaak door ongelukken.

Er moet ergens een grens zijn.

De grens ligt bij mij bij het door de staat zaaien van angst door het verspreiden van onjuistheden om hun eigen hypocriete markt te beschermen,het uitmelken van hollandse vuurwerk particulieren door het afschilderen van alle vuurwerklanden om ons heen als zijnde een bommen en granaten markt voor het leger.het sponseren van hollandse bunkerbouwers door het afschilderen dat de rest van europa niet weet hoe ze dat moeten doen daar ligt bij mij de grens

Zeuren over t vervoeren van wat vuurwerk via een postorder bedrijf. Net alsof een voertuig + bestuurder die aan de ADR normeringen/certificeringen voldoet alles kan voorkomen/oplossen?! Niet dus, die gaat ook lopen wanneer een wagen in de brand vliegt en de brandweer laat em gewoon uitbranden. Risico op ongeluken? Ja heb je met brandstof tankwagens, chemisch transport etc ook.

Dat geneuzel dat door het illegale vuurwerk er ieder jaar meer en meer slachtoffers vallen in korte tijd is ook kul. In het verkeer vallen veel meer slachtoffers, tijdens het schaatsen vielen er vorig jaar in korte tijd 13.000 en ieder jaar met wintersport gebeurd dit ook weer. Dat gezeik in dit *** land omtrent het verbieden van alles wat leuk is wordt steeds erger. Vroeger kon men nog wat van elkaar verdragen, tegenwoordig irriteert iedereen zich aan elkaar en als t ff kan verlinken we elkaar bij de vleugt

Veel van het illegale siervuurwerk ik in andere landen om ons heen gewoon legaal voor de consument te koop. Daarnaast zal hier vaak minder mee mis gaan dan met menig potje uit Nederland, simpelweg omdat dit niet KAN omvallen (grondoppervlak is groter dan hoogte) Illegale knallers (wat is illegaal, een vlindertje of nitraatje uit Belgie doet ook niets meer tegenwoordig) hoeven ook niet tot overlast te zijn, mits ze veilig worden afgestoken en niet gebruikt worden om spullen mee te vernielen (dat ligt dan ook niet aan het vuurwerk, maar aan de mentaliteit van diegene die het afsteekt)

Laatst bewerkt door een moderator:
Zeuren over t vervoeren van wat vuurwerk via een postorder bedrijf. Net alsof een voertuig + bestuurder die aan de ADR normeringen/certificeringen voldoet alles kan voorkomen/oplossen?! Niet dus, die gaat ook lopen wanneer een wagen in de brand vliegt en de brandweer laat em gewoon uitbranden. Risico op ongeluken? Ja heb je met brandstof tankwagens, chemisch transport etc ook.

Dat geneuzel dat door het illegale vuurwerk er ieder jaar meer en meer slachtoffers vallen in korte tijd is ook kul. In het verkeer vallen veel meer slachtoffers, tijdens het schaatsen vielen er vorig jaar in korte tijd 13.000 en ieder jaar met wintersport gebeurd dit ook weer. Dat gezeik in dit *** land omtrent het verbieden van alles wat leuk is wordt steeds erger. Vroeger kon men nog wat van elkaar verdragen, tegenwoordig irriteert iedereen zich aan elkaar en als t ff kan verlinken we elkaar bij de vleugt.

Veel van het illegale siervuurwerk ik in andere landen om ons heen gewoon legaal voor de consument te koop. Daarnaast zal hier vaak minder mee mis gaan dan met menig potje uit Nederland, simpelweg omdat dit niet KAN omvallen (grondoppervlak is groter dan hoogte) Illegale knallers (wat is illegaal, een vlindertje of nitraatje uit Belgie doet ook niets meer tegenwoordig) hoeven ook niet tot overlast te zijn, mits ze veilig worden afgestoken en niet gebruikt worden om spullen mee te vernielen (dat ligt dan ook niet aan het vuurwerk, maar aan de mentaliteit van diegene die het afsteekt)

Elk jaar hebben we deze discussie weer hier. Ik ben het met mensen eens dat er onnodig angst gezaaid wordt door de politiek. Ook de benamingen van illegaal vuurwerk worden vaak schromelijk overdreven.
Ik weet zelf niet of er door illegaal vuurwerk meer slachtoffers vallen dan door legaal vuurwerk. Ik vermoed van niet. Maar de verwondingen die er zijn, zijn vaak wel net ff iets erger. (los van oogschade door pijltjes etc, waar ik ook tegenstander van ben)
Illegaal vuurwerk uit België vind ik zelf wel redelijk kunnen in de straat. Wat Belgische nitraat knalt leuk, maar ook niet te. Alleen kun je met deze nitraten ook al dingen mollen. En dat lukt je met een Nederlandse knaller niet.
Ik snap ook wel dat het met mentaliteit te maken heeft van mensen die het afsteken. Maar die mentaliteit verander je niet snel, ik denk zelf helemaal niet. Dus kan ik me voorstellen dat je dit vuurwerk niet in Nederland wil hebben, aangezien er elk jaar erg veel schade is.

Maargoed, deze discussie kunnen we lang voeren en er waarschijnlijk niet uitkomen.

greetzzz

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat dacht je van pakketdiensten die verplicht zijn te melden als ze illegale producten moeten vervoeren?
Daarbij is het ook tegen de regels vuurwerk te verzenden zonder het op de normale manier volgens de regels te doen dus als ADR (gevaarlijke stoffen)

En hoppa het volgende topic waar je dezelfde standpunten neer zet. Je word in mijn ogen hoe langer hoe lachwekkender :D :bonk:

Ach.. ik maak me er allemaal niet zo druk meer om. Ik bestel toch niks in het buitenland en al zeker niet illegaal. Zolang je je aan de regels houd is er niks aan de hand. Gaan ze vuurwerk verbieden? Dan gaat deze jongen wel oud & nieuw in een ander land vieren waar wel alles toegestaan is :)

Back
Bovenaan