Vraagteken rond wagen vol vuurwerk

ylke

VWC lid
LELYSTAD - Een Hagenaar die in Lelystad werd gepakt met een vrachtwagentje vol vuurwerk, moet nog even wachten tot zijn zaak wordt afgedaan.

De rechtbank in Lelystad besloot zijn zaak aan te houden, zodat ze meer te weten kan komen over de regels rond dit transport.

Het Openbaar Ministerie verdenkt de 54-jarige J.R. ervan dat hij in september 2011 een grote hoeveelheid professioneel vuurwerk illegaal vervoerde. Tijdens een controle werd hij eruit gepikt omdat de vrachtwagen duidelijk overbelast was. Na onderzoek bleek er 700 kilo aan vuurwerk achterin te liggen. De officier van justitie ging uit van ruim 2800 kilo, maar dat bleek het gewicht van het vuurwerk inclusief verpakkingsmateriaal te zijn. De man en zijn advocaat ontkenden dat er sprake is van misstanden. Volgens hen was er sprake van legaal consumentenvuurwerk en bleef R. keurig binnen de regels. "Alleen dat die vrachtwagen overbelast was, dat klopt", erkende de man. Een vuurwerkexpert en een expert op het gebied van transport moeten duidelijkheid geven of de Hagenaar daadwerkelijk fout zat. Pas als dat is gebeurd zal er een vonnis worden geveld.

Bron

Komt omdat het Legaal vuurwerk is..
Staan ze bij jou als liefhebber voor de deur, en ben je in bezit van vuurwerk wat je gekocht hebt in Belgie is het helaas anders.
Dan gaat het gewoon om totaal gewicht:bonk:

Of is ook het meten van de hoeveel heid aan gepast in de nieuwe wetgeving?

Als de rechter in deze zaak rekening houd met verpakkingsmateriaal betekend dat dat er een nieuwe deur opent. Word jij dan zelf staande gehouden en kom je voor een rechter? Dan kan je wijzen naar een eerdere uitspraak. Het zelfde principe dat alle boomknuffellaars gaan gebruiken met dat vogelbroed gezeik. Als je illegaal bezig bent dus een mooi voordeeltje.

Als de rechter in deze zaak rekening houd met verpakkingsmateriaal betekend dat dat er een nieuwe deur opent. Word jij dan zelf staande gehouden en kom je voor een rechter? Dan kan je wijzen naar een eerdere uitspraak. Het zelfde principe dat alle boomknuffellaars gaan gebruiken met dat vogelbroed gezeik. Als je illegaal bezig bent dus een mooi voordeeltje.

Leuke gedachte maar denk niet dat dat zo werkt,jurisprudentie werkt alleenals alle omstandigheden hetzelfde zijn.ik heb het idee dat ze voorzichtig zijn omdat ze bang zijn dat de enige overtreding het gewicht is,als ze hem te hoog hangen met dat als enige overtreding kan het overkomen als heksenjacht.bij mensen met veel te veel vuurwerk speelt dat ze meestal geen officiele handelaar zijn en veel meer overtredingen meespelen als ze aangehouden worden,maar goed ben geen advocaat

Leuke gedachte maar denk niet dat dat zo werkt,jurisprudentie werkt alleenals alle omstandigheden hetzelfde zijn.ik heb het idee dat ze voorzichtig zijn omdat ze bang zijn dat de enige overtreding het gewicht is,als ze hem te hoog hangen met dat als enige overtreding kan het overkomen als heksenjacht.bij mensen met veel te veel vuurwerk speelt dat ze meestal geen officiele handelaar zijn en veel meer overtredingen meespelen als ze aangehouden worden,maar goed ben geen advocaat

Nee ik ben ook geen advocaat. Maar zou het toch in gedachten houden als ik zou handelen en gepakt zou worden. Je kan t altijd proberen.

Het klopt helemaal wat genius zegt.iedere eerdere uitspraak van een rechter kan je gebruiken in je eigen zaak.is het alleen aan je advocaat om de vergelijken met de andere zaak overeen te laten komen.
Ik heb het zelf gehad met mijn zaak,toen heeft mijn advocaat een zaak erbij gehaald waarin een man in een porsch een jongen dood reed met zijn dronken kop.man heeft een leger van advocaten aan getrokken en heeft het voor elkaar gekregen dat hij niet schuldig bevonden werd aan dood door schuld.Want als je drinkt en rijd wil dat nog niet zeggen dat je dan met opzet iemand dood rijd,en hij kon ook niet weten dat die jongen daar reed.deze zaak ik bij iedere advocaat bekent en word elke dag nog gebruikt.

Klopt wel wat je zegt betreft het dronken besturen van een auto.
Maar ik denk dat er toch een bepaalde streep word getrokken, je kan niet altijd een voorgaande vergelijking erbij halen.
Weet persoonlijk niet hoe te werk ga.:shocked:

Het klopt helemaal wat genius zegt.iedere eerdere uitspraak van een rechter kan je gebruiken in je eigen zaak.is het alleen aan je advocaat om de vergelijken met de andere zaak overeen te laten komen.
Ik heb het zelf gehad met mijn zaak,toen heeft mijn advocaat een zaak erbij gehaald waarin een man in een porsch een jongen dood reed met zijn dronken kop.man heeft een leger van advocaten aan getrokken en heeft het voor elkaar gekregen dat hij niet schuldig bevonden werd aan dood door schuld.Want als je drinkt en rijd wil dat nog niet zeggen dat je dan met opzet iemand dood rijd,en hij kon ook niet weten dat die jongen daar reed.deze zaak ik bij iedere advocaat bekent en word elke dag nog gebruikt.

Nee ik ben ook geen advocaat. Maar zou het toch in gedachten houden als ik zou handelen en gepakt zou worden. Je kan t altijd proberen.

Tja ik zou dat ook proberen als ik gepakt zou worden met bv 200kg vuurwerk in mijn auto alleen zou dat de enige overeenkomst zijn met deze zaak,ik ben bv geen legale handelaar -ik heb mij buiten gewicht mijn niet gehouden aan regels omtrent vervoer van vuurwerk -zelfs bij ce vuurwerk heb ik mij dan niet gehouden aan toegestaan gewicht bezit etc zo kan ik wel doorgaan.dus of dat ene puntje wat overeenkomt met de zaak hierboven dan nog uitmaakt voor de stafmaat betwijfel ik,maar ook ik zou het wel proberen

Beroepsvervoer wordt gerekend in nem = netto explosieve massa = kruidgewicht. Je dient echter wel de max laadgewicht van je wagen aan te houden. Dus mag je 2 ton vervoeren met je wagen dan reken je het netto product gewicht dus is het bijv 1 kilo netto cake gewicht dan mag je 2000 stuks laden. En dat is wat hier verkeerd gedaan. Hij heeft meer dan die 2 ton geladen zeg maar. Dus ze pakken hem daarop. Zolang zijn adr papieren in orde zijn kunnen ze hem daar dus niet op pakken zover ik weet.

Beroepsvervoer wordt gerekend in nem = netto explosieve massa = kruidgewicht. Je dient echter wel de max laadgewicht van je wagen aan te houden. Dus mag je 2 ton vervoeren met je wagen dan reken je het netto product gewicht dus is het bijv 1 kilo netto cake gewicht dan mag je 2000 stuks laden. En dat is wat hier verkeerd gedaan. Hij heeft meer dan die 2 ton geladen zeg maar. Dus ze pakken hem daarop. Zolang zijn adr papieren in orde zijn kunnen ze hem daar dus niet op pakken zover ik weet.

Wanneer je kruid (met een D) vervoerd zul je nooit strafrechtelijk worden veroordeeld.
Maar wanneer je kruit (met een t) vervoerd wordt het natuurlijk wat anders:p
haha

Heb jij iemand dood gereden terwijl je dronken achter het stuur zat en wilde je vrijspraak?:shocked: dafuq G

Heb jij iemand dood gereden terwijl je dronken achter het stuur zat en wilde je vrijspraak?:shocked: dafuq G

NEee maar ik zij toch dat je een vergelijk met een andere zaak kan maken, als daar al een uitspraak over is gedaan.dat was een voorbeeld.En nee ik ga niet alles weer uitleggen wat er is gebeurt,de jongens die al een tijdje mee draaien weten het wel.

Back
Bovenaan