Vraag over vuurwerkshows in Japan - Augustus 2025

baassie123

VWC lid
Luitjes, vanaf begin augustus zitten mijn vrouw en ik in Japan en zijn ook aan het zoeken geslagen voor een show/vuurwerkfestival/vuurwerkwedstrijd in Japan. We kunnen vanaf 8 augustus t/m 25 augustus ergens aansluiten. Onze reis zal gefocust zijn van de ene kant naar de andere kant vanuit Fukuoka t/m Tokyo. We zijn ook zeker bereid om een eindje verder te reizen als het het waard is gezien je met de Shinkansen (hogesnelheidstrein) héél vlot door het hele land komt. En nee, helaas kunnen we niet eerder gaan of later gaan, zo is 2-3 augustus Nagaoka, een heel bekend vuurwerkfestival.

Voor jullie beeldvorming beginnen we in Fukuoka en eindigen in Tokyo. Dus als het ergens rondom midden Japan ligt (Osaka of Kyoto) is het ook ideaal als het dan ergens rond 15-20 augustus is.

Zelf ben ik bij deze twee uitgekomen:
Lake Suwa op 15 augustus of Atami op 18 augustus.

1748286654121.jpeg

Tot slot, heeft iemand van jullie ervaring met shows in Japan en waar rekening mee te houden?

Ik ga dit zeker in de gaten houden, want wij willen ook een keer een trip naar Japan maken voor het vuurwerk. Volg dit topic dan ook met grote interesse. Maar als ik je afbeelding kijk is juli wel een goede maand.

@Scav is er afgelopen jaar geweest met het gezin, wellicht kan hij je ook al wat verder helpen.

Ben een stuk of 10x in Japan geweest voor werk. Geen showtjes gezien maar wat een onwijs gaaf en mooi land is Japan zeg! Wel duur maar ach... wat niet? veel plezier daar!

Super jaloers. Dit wil ik ook een keer meemaken. Anime, lekker eten, supersnel reizen, mooie landschappen en dan ook nog vuurwerk.

Zo te horen is iedereen net zo benieuwd en hebben er maar weinigen ervaring mee haha.

We gaan ons best doen om minimaal een avond mee te pakken. Kwa prijzen ben ik benieuwd, eten en hotels zijn eigenlijk best wel goed te doen- vlucht blijft relatief duur maar dat is natuurlijk wel vaker voor internationale vluchten in de zomer.

Bij voortgang zal ik het in ieder geval posten en de ervaring met foto/video uiteraard ook.

In 2017 heb ik met een groep liefhebbers een reis gemaakt in Japan. Hieronder een link naar het topic (helaas doen de foto's het niet meer). Deze was een van onze mooiste :)

Shinmei Hanabi kan ik je echt aanraden, mega shows gezien daar met de gekste ghost shells.

Zou persoonlijk ook wel eens naar Japan willen, maar dan de eilandjes om te duiken. Lijkt me een toffe cultuur om mee te maken en dan natuurlijk het eten..

Maar de zgn 'baas' hier heeft heel duidelijk kenbaar gemaakt dat dat nooit gaat gebeuren. Iets met pasen en pinksteren enzo... 😕

Zou persoonlijk ook wel eens naar Japan willen, maar dan de eilandjes om te duiken. Lijkt me een toffe cultuur om mee te maken en dan natuurlijk het eten..

Maar de zgn 'baas' hier heeft heel duidelijk kenbaar gemaakt dat dat nooit gaat gebeuren. Iets met pasen en pinksteren enzo... 😕
Ach onze leidinggevende heeft mij verteld dat ik dit jaar voor uiterlijk €600 mag uit geven aan vuurwerk.

Ik zit al bijna aan het dubbele.

Overigens is zo’n reis die Tobias en zijn vrouw gedaan hebben of Baassie123 gaat doen echt een droom voor me.

Back
Bovenaan