Voorwaardelijke straf voor 'vuurpijlmuis'

RickGAE

VWC lid
LEEUWARDEN - De twee mannen die in december 2011 in Burgum (Friesland) een muis aan een vuurpijl de lucht in hebben geschoten, zijn door de politierechter in Leeuwarden veroordeeld tot een voorwaardelijke werkstraf van 50 uur. De rechter oordeelt dat er sprake is van dierenmishandeling.

De mannen verklaarden na hun aanhouding ,,dat muizen nu eenmaal ongedierte zijn en ze anders wel zouden worden opgegeten''. Ze zagen geen kwaad in hun actie. De officier van justitie eiste een zwaardere straf, maar omdat de zaak bijna 2 jaar is blijven liggen, ging de rechter daar niet in mee.

bron

Deze 2 sadisten komen wat mij betreft veel te goed weg met een voorwaardelijke taakstraf van 50 uur.
Hoe ziek moet je zijn om een hulpeloos onschuldig beestje zo iets aan te doen. Wat mij betreft hadden ze, ze opgesloten en nooit meer los gelaten. Voor dit soort figuren stelt het leven van een dier niks voor. Kijken hoe ze zelf zouden reageren als iemand ze dit zou flikken.

De mannen verklaarden na hun aanhouding ,,dat muizen nu eenmaal ongedierte zijn en ze anders wel zouden worden opgegeten''
Deze zin zegt al genoeg. Nou in mijn ogen zijn er ook genoeg mensen die onder de categorie ongedierte valt. En daar zijn deze 2 personen een voorbeeld van

Wat een lachertje die straf weer...:bonk:

Als ik hun nou met een vuurpijl afschiet krijg ik dan ook maar 50 uur?..dan is het de moeite waard.:p

Wat een lachertje die straf weer...:bonk:

Als ik hun nou met een vuurpijl afschiet krijg ik dan ook maar 50 uur?..dan is het de moeite waard.:p

Ja tuurlijk want een mensenleven is uiteraad evenveel waard als dat van een muis... Niet om deze daad goed te praten, echt te achterlijk voor woorden, maar wat een opportunistische reacties zeg. Opsluiten en nooit meer loslaten, zelf afschieten... :bonk:

wat een lage straf zeg.
een liefhebber met een pakje nitraten onder zijn bed komt er minder goed van af!.
Lang leven krom nederland.

Ja tuurlijk want een mensenleven is uiteraad evenveel waard als dat van een muis... Niet om deze daad goed te praten, echt te achterlijk voor woorden, maar wat een opportunistische reacties zeg. Opsluiten en nooit meer loslaten, zelf afschieten... :bonk:

Dat hun muizen ongedierte vinden prima,maar maak hem dan dood op een humane manier.
Dit is gewoon pure dierenmishandeling en hebben totaal geen respect voor het leven,dus dan hoeven ze ook geen respect van mijn kant te verwachten...

Voorwaardelijk, en laat me raden die termijn die voor voorwaardelijk stond is zeker al verstreken. Justitie jullie zijn geweldig .......... Not

Mensen die in staat zijn om een dier zo iets aan te doen, zijn wat mij betreft compleet gestoord. En horen niet vrij rond te lopen. Het feit dat veel mensen zich superieur voelen aan een dier, zorgt er naar mijn mening voor dat mensen in staat zijn om zo iets te doen.

Compleet gestoord vind ik het om een dier zo te laten lijden, je moet wel een hele zieke geest hebben. Wil je tot dit soort gedachtes komen. Wat is hun volgende slachtoffer? Een hond aan je trekhaak binden? Losers dat zijn het

Mensen die in staat zijn om een dier zo iets aan te doen, zijn wat mij betreft compleet gestoord. En horen niet vrij rond te lopen. Het feit dat veel mensen zich superieur voelen aan een dier, zorgt er naar mijn mening voor dat mensen in staat zijn om zo iets te doen.

Compleet gestoord vind ik het om een dier zo te laten lijden, je moet wel een hele zieke geest hebben. Wil je tot dit soort gedachtes komen. Wat is hun volgende slachtoffer? Een hond aan je trekhaak binden? Losers dat zijn het

Meestal vind ik jou vergelijkingen /meningen niet altijd realistisch.
Maar in deze geef ik je 100% gelijk.
Wat een zieke ***** mensen.

Meestal vind ik jou vergelijkingen /meningen niet altijd realistisch.
Maar in deze geef ik je 100% gelijk.
Wat een zieke ***** mensen.

Ach ik zit er ook wel is naast. Het is alleen maar goed dat we het niet altijd met elkaar eens zijn. Anders zou het maar een saaie boel zijn hier :p

Laats nog een video er over gezien maar jij slaat nooit een mug dood? Iemand die in staat is om een mug te doden of te verwonden. Zijn dan allemaal zieke geesten? Zo'n elektrische vliegenmepper als voorbeeld..

Hou ff op zeg een mug kan je toch niet vergelijken met een muis zeg.

Laatst bewerkt:
Laats nog een video er over gezien maar jij slaat nooit een mug dood? Iemand die in staat is om een mug te doden of te verwonden. Zijn dan allemaal zieke geesten? Zo'n elektrische vliegenmepper als voorbeeld..

Heeft met respect voor leven te maken wat mij betreft. Als een mug gewoon ergens zit, zal ik niks doen, als ie steekt is je reactie primair en sla je het weg.
Dat is niet te vergelijken met moedwillig op een absurde manier een onschuldig wezen de dood in te jagen.

Kansloos.

Het zegt wat mij betreft heel wat over mensen die dat soort dingen uitvoeren of ok vinden.
Ergens zit er een steekje los en wat ik me afvraag is, waar houdt het voor die mensen op?
Wat is het volgende? Zeker als er geen maatregelen tegen worden genomen.

Heeft met respect voor leven te maken wat mij betreft. Als een mug gewoon ergens zit, zal ik niks doen, als ie steekt is je reactie primair en sla je het weg.
Dat is niet te vergelijken met moedwillig op een absurde manier een onschuldig wezen de dood in te jagen.

Kansloos.

Het zegt wat mij betreft heel wat over mensen die dat soort dingen uitvoeren of ok vinden.
Ergens zit er een steekje los en wat ik me afvraag is, waar houdt het voor die mensen op?
Wat is het volgende? Zeker als er geen maatregelen tegen worden genomen.

Vliegen en muggen zijn ook levende wezens en hebben ook gevoel. Het is hypocriet om te gaan roepen dat dit een onschuldig beest de dood in te jagen en vervolgens lekker een biefstukje te gaan eten vanavond en die vlieg die bij je eten zit dood mept.

De manier waarop is natuurlijk gewoonweg grof maar een muis de lucht in jagen met een vuurpijl is sowieso ongeloofwaardig. Een muis is zwaar en pijlen zijn gebalanceerd dus zo'n muis brengt het totaal uit evenwicht.

Het is zeker zielig, en het hoort niet. Maar als je dit hard wil straffen moet je vliegenmeppers verbieden en elk levend wezen in ere laten. Waarom heeft een muis wel recht op leven en een mug niet?

Vliegen en muggen zijn ook levende wezens en hebben ook gevoel. Het is hypocriet om te gaan roepen dat dit een onschuldig beest de dood in te jagen en vervolgens lekker een biefstukje te gaan eten vanavond en die vlieg die bij je eten zit dood mept.

De manier waarop is natuurlijk gewoonweg grof maar een muis de lucht in jagen met een vuurpijl is sowieso ongeloofwaardig. Een muis is zwaar en pijlen zijn gebalanceerd dus zo'n muis brengt het totaal uit evenwicht.

Het is zeker zielig, en het hoort niet. Maar als je dit hard wil straffen moet je vliegenmeppers verbieden en elk levend wezen in ere laten. Waarom heeft een muis wel recht op leven en een mug niet?

Of ik heb het heel onduidelijk opgeschreven, of je leest mijn post niet goed.
Dit is moedwillig, een vlieg sla ik bijvoorbeeld niet dood, een mug in principe ook niet, als je iets voelt prikken, veeg je het weg, dat lijkt me een vrij natuurlijke reactie. Maar genoeg over muggen en vliegen.

PS wie heeft het hier over biefstuk eten, ik snap dat je een punt wilt maken, maar laten we het enigszins on topic houden. Het gaat hier enkel over een voorwaardelijke straf voor het opzettelijk de lucht in jagen van een muis.

Is een muis zwaar en maakt het uit of een pijl gebalanceerd is? Ik denk dat dat er helemaal niks mee te maken heeft.

Ik ben het eens met Kwintos. Iemand die weleens muizen in huis heeft gehad zal vast begrijpen dat je op een gegeven moment in staat bent om die beesten dood te maken. Maar het is iets anders als je muizen expres op een hele gemene manier doodmartelt en daar plezier aan beleeft. Doden kan nodig zijn, maar als je er daar iets plezierigs van maakt ben je als je het mij vraagt behoorlijk ziek.

Back
Bovenaan