Het zou beter zijn om de overlast en de ongelukken te beperken dan blijft de traditie misschien hoe die nu is.Het verplaatsten heeft geen zin want er zijn dan altijd mensen die last hebben en zullen klagen.
Ja, ik vind je reactie er terughoudend. Uiteraard respecteer ik je mening maar ik deel hem niet.. Het kan juist ook ongelukken tegen gaan.
De meeste zeikers wonen toch echt binnen de bebouwde kom.. als je dat weg kunt halen is het win-win.
'Wij' weer onze stookdag terug, en in winkelgebied en alles blijft het lekker rustig en schoon (tot 18:00) Dan kan iedereen nog even fijn met het hondje er uit (al doen ze dat anders ook altijd wel..honden zijn over het algemeen niet eens zo bang ook maar goed)
Sorry maar ik vind het een slecht idee. Zo gaan we van een paar gebieden waar het niet mag naar een paar gebieden waar het wel mag. met allerlei ongelukken e.d. als gevolg omdat je dan met te veel mensen op elkaar staat.
Het enige waar zo'n idee goed voor zou kunnen zijn is om het overdag stoken terug te brengen, maar dat klinkt in theorie beter dan dat ik denk in de praktijk mogelijk is.
Je reageert nu alleen op de eerste post? Later in het topic het idee omgebogen naar- binnen de bebouwde kom, buiten de bebouwde kom. Dit is natuurlijk veeeeel breder, gratis, en niet druk! Zou je dit ook niet een goed initiatief vinden?
Waarom zou het niet mogelijk zijn? Het is jaren goed gegaan op een paar uitvergrote incidenten na..
Ben ik hier de enige die dit juist een heel goed idee vindt? Hadden we met zijn allen maar flink van ons afgebeten toen dat voorstel van die 18.00 uur besproken werd.....
Feit is dat voor mij een groot deel van mij hobby flink verpest is. En dat de echte vaste kern freaks dan nog zegt:
ik ben heel blij dat ik nog vanaf 18.00 uur mag stoken. Onbegrijpelijk! Straks zijn we nog blij dat we van 22.00-2.00 uur mogen stoken. Daarna vanzelfsprekend tot 0.00-1.00 uur. En dan hebben we een verbod aan onze broek.
Krijg nu vast wel boze reacties maar ik vrees echt dat het zo zal gaan en dat het zeker niet qua beperkingen hierbij blijft!
Ik hoop uiteraard dat ik het helemaal fout heb!
Nee geen boze reactie. Vind het tof dat je het ook inziet zoals mij.
Ik kan er ook niet bij dat de meesten (zelf onder de freaks) het bijltje er bij neer gooien. Het is allemaal niet crimineel en politie zelf doet er toch niks aan (zeggen ze elk jaar zelf) En dan heb je dus een soort gedoogbeleid. Het mag niet, maar we beboeten het niet. Zo zijn er inderdaad altijd mensen die rustig gehoorzamen en een deel die denkt dikke vinger.. Hebben ze de 'overlast' toch een heel klein beetje ingeperkt. Al vraag ik mij af wat het uitmaakt of je nou 1000 knallen hoort of 3000.. maar dat is een andere discussie.
Een ander zegt weer.. als jij lekker kunt stoken zonder beboet te worden waar maak je je dan druk om?- Nou: omdat ik eigenlijk dus bestempeld word als 'fout bezig' en mocht meneer agent een slechte dag hebben kost het me geld en misschien zelfs mijn vuurwerk.. Het is gewoon niet fijn. Toch een soort druk/ oplettendheid ergens die je eerst niet had. Zonde en verpest inderdaad deels de sfeer van de dag.
Wat je op het laatst zegt denk ik dus ook. Iedereen sluit zich er nu bij aan met die 18:00 regel zo van: oké jullie je zin, doen wij water bij de wijn.. Maar 'ze' / die andere harde kern (tegenstanders) hebben hun zin nog lang niet. Zij zullen inderdaad streven naar nog kortere afsteektijden etc..
Dus juist goed om met tegen argumenten te komen. En juist nu de burgermeester zich een poot aangenaaid voelen door die valse enquête uitslagen en meldpuntvuurwerkoverlast waarop ze eerst nog actie ondernamen. Maar nu echt blijkt dat er eigenlijk helemaal geen probleem is, haken ze gelukkig wel af. Ze zijn te veel onder druk gezet (onterecht) en dat tij moet nu weer keren.
Er is niks meer aan te tonen.. En juist met dit voorstel verruim je de kortzichtige blik met het vanaf 18:00, punt (geen discussie mogelijk). - naar de hele dag lol in harmonie met elkaar en volgens nieuwe richtlijnen.
Idee is goed, alleen waar ik woon op de veluwe hebben wij allemaal al schijt aan de nieuwe regels en wordt er gewoon overdag gestookt op 31 dec. ook geen politie te bekennen en trouwens carbidschieten mag hier gewoon de hele dag van 10:00-02:00 dus de politie weet wel dat het niet te stoppen is.
Dit geldt voor meerdere plaatsen in de buurt en het oosten waar gewoon niet wordt gecontroleerd omdat het gewoon onhoudbaar is, het grappige is je hoort hier nooit wat van in de media gelukkig en hier op het forum. Ik zelf sta bijvoorbeeld in de speeltuin in de buurt de hele dag te stoken niet vanaf 10 uur maar wel vanaf een uur of 12 tot laat in de nacht. Vorig jaar ook voor het eerst een 18:00 uur show gegeven kwam en man of 30 uit de buurt naartoe vonden het allemaal geweldig, waardoor ik veel positief krediet heb hier en mensen ook minder snel gaan zeuren heb ik het gevoel. Ik hoop in ieder geval dat er dit jaar meer mensen komen op de show en ga die ook behoorlijk uitbreiden want het is echt gaaf om te doen en er is daar genoeg ruimte. Heb het vorig jaar gefilmd moet het maar eens een keer posten was namelijk extreem goed gelukt.
Maar in ieder geval doet het mij pijn dat niet iedereen in een gemeente woont waar ze realistisch zijn met de regels en zien dat die niet te controleren zijn, in een vuurwerk en carbid schietende gemeente zoals de mijne. Trouwens er wordt hier wel gewoon gecontroleerd op de 29 en 30ste maar dat stelt ook niet zo heel veel voor de politie heeft betere dingen te doen en gewoon niet de capaciteit om achter elke knal aan te gaan vooral omdat men niet weet of het om vuurwerk gaat of carbid.
Een verbod gaat er niet komen en als die er al komt gaat die gewoon niet werken. Omdat je door de open grenzen in Europa werkelijk overal je vuurwerk kan gaan halen, en ze de grens niet potdicht kunnen gooien. En ik en vele anderen zullen die ene dag gewoon schijt hebben aan de regels en ons vuurwerk elders halen zoals Duitsland dat onderhand minder strenge vuurwerkregels heeft dan Nederland.
Hier is het precies hetzelfde inderdaad qua handhaving.. gewoon niet.. Ik ken niemand die een boete heeft gehad en zelfs niet eens bezoek van de politie.. Dagen daarvoor zie je ze rijden maar dat vind ik wel ok..
Filmpje is van harte welkom! Altijd leuk om te zien natuurlijk! Gaat wel mal op de veluwe!