Voorpret is ook wat waard.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Tuurlijk, zeker dit jaar is ons vuurwerk weer duurder geworden dan de laatste keer dat we konden shoppen in Nederland.

Maar ach, ik persoonlijk heb elke bak die ikzelf dit jaar heb al 100x op youtube gezien in de wetenschap 'die heb IK dalijk over een paar maanden in de straat'

Elke seconde, elke film en dan bestellen.

Voorpret. Ook wat waard toch?

Prachtig om aan het begin van t jaar te kijken naar straat vids.
En heel intressant om te zien welke toffe items jezelf net ff gemist blijkt te hebben dat jaar.

Das lijstje 1 😏

Later in t jaar de krekel vids met de nieuwe items voor dit jaar
De ene nog mooier als de ander.

Das lijstje 2
(Maja die krekels he)

Dan is t wachten op de demo videos om te zien of de krekel vids op de demo ook zo presteren

Das lijstje 3
( eigenlijk lijstje 2 alleen aangepast 😉)

Dan gaan in sept de youpetubepyro's los met vids van afgelopen jaar
(Ik zelf ook sinds een paar jaar)
Met meer videos per week en dus meer voorpret.

Mis ik de spanning van vroeger van het wachten op de eerste folders met de mooiste foto's en prachtige product namen .... zeker

Maar blij met de huidige tijd waarin video's en info in rap tempo en al vanaf veel vroeger in t jaar beschikbaar zijn.
Veel langer pret dus.

En het VWC forum helpt ook zekerr mee met de voorpret.

Screenshot_20250805_171606_YouTube.jpg

Toch geweldig al maanden lang er mee.bezig zijn, video's oneindig keer kijken, pyro twijfels wel of niet doen en vooral dit jaar bij twijfel gewoon doen volgas!!!!
De drang om.te.bestellen , om op die knop te.drukken betalen heerlijk dat.gevoel

Al maanden er mee.bezig zijn , erover babbelen met.mede.pyros op vwc site en onderling via de chat over al.het vuurwerk, dat kut kooi, verbod, fluit verbod , ook.hier komen we.doorheen en zoals ik al.vaker zeg en me slogan is dit jaar "Bij twijfel gewoon doen, hoe meer.hoe beter volgasssssss,"

Mijn voorpret bestaat uit het harde gelag als ik tegen mede liefhebbers zeg dat ik nu echt even ga stoppen met kopen en 1 oktober af wacht.
Om dan een dag later in een malle bui toch weer een compound te bestellen.

Als fluit dit jaar toegestaan blijft omdat het ministerie met de staart tussen de benen de wijziging intrekt, heb ik mijzelf een Whistling Rainbow beloofd.

Iedere dag ben ik wel even op het forum te vinden en daarom zie ik de mooiste producten en deals voorbij komen. Soms lijkt het of ik de vorige aankoop al weer bijna vergeten ben als ik de dag erna toch weer ga zoeken naar een nieuwe parel.
Vuurwerk is leuk!

Deze voorpret is dit jaar voor het laatst. Dit was voor mij de drijfveer om ieder jaar zo'n beetje vanaf september maximaal te genieten. Helaas gunt men in Nederland elkaar het licht in de ogen niet meer en zit men het liefst achter de cyclamen, begonia's etcetera.

Deze voorpret is dit jaar voor het laatst. Dit was voor mij de drijfveer om ieder jaar zo'n beetje vanaf september maximaal te genieten. Helaas gunt men in Nederland elkaar het licht in de ogen niet meer en zit men het liefst achter de cyclamen, begonia's etcetera.

Het is nog niet klaar he 😏
Er liggen nog wat voorwaarden op tafel die uitgevoerd moeten worden.

En anders volgend jaar lekker vanaf sept met de buurtvereniging een show gaan inplannen met alle mooie spullen die aan de andere kant van de grens bijna jaarrond te vinden zijn. 🫣

En die begonia's als je die nou geen water geeft lost dat probleem zich vanzelf wel op 😉

Voorpret is wat mij betreft essentieel voor de hobby. Dus bij een verbod is voor mij dit deel van de hobby om zeep ongeacht of ik besluit om toch te stoken, al dan niet in NL. Dan blijft alleen het bezoeken van shows nog over als leuk deel van de hobby en aangezien de anti-vuurwerk lobby z'n pijlen nu op de shows heeft gericht zal dat in de nabije toekomst ook enkel nog in het buitenland zijn.

Voorpret is wat mij betreft essentieel voor de hobby. Dus bij een verbod is voor mij dit deel van de hobby om zeep ongeacht of ik besluit om toch te stoken, al dan niet in NL. Dan blijft alleen het bezoeken van shows nog over als leuk deel van de hobby en aangezien de anti-vuurwerk lobby z'n pijlen nu op de shows heeft gericht zal dat in de nabije toekomst ook enkel nog in het buitenland zijn.
Lekker veel tripjes naar t buitenland doen dan met z’n alle!

De voorpret staat bij mij al jaren voorop. Zonder de voorpret geen oud en nieuw voor mij. De hele voorpret is voor mij 90% van de hobby, het stoken zelf 10% en voelt al als afronding🙈 zoveel gestookt in al die jaren, ik geloof het wel. Ik geniet steeds meer van een fonteintje dan een dikke doos. De sfeer vooraf is alles waard, dat is waar het bij mij om draait.

Laatste jaren maak ik ook 5 vuurwerk tripjes per jaar naar het buitenland, dat zal er niet minder op worden als het verbod er door komt. Moet ook zeggen dat ik meer plezier uit de tripjes haal dan het stoken.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan