Vondst van grote partij vuurwerk in woning

Babiloot

VWC lid
vondst van grote partij vuurwerk in woning
Aan de Klarendalseweg in Arnhem is vanavond een grote hoeveelheid vuurwerk aangetroffen in een bovenwoning. Uit veiligheidsoverwegingen heeft de politie de omgeving van de straat afgezet.

Vanwege de mogelijk onveilige situatie zijn meerdere hulpdiensten naar de Klarendalseweg gegaan. Ook de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) is ter plaatse om onderzoek te doen. De politie kwam het vuurwerk na een tip op het spoor.

Later meer.

Bron: ad.nl

100 kg waarvan minimaal 90 aan karton. Jezus Christus en dan maar meteen een hele straat afzetten. Dat kost de overheid allemaal pas centjes.

En een deel was gewoon legaal consumenten vuurwerk. Gaat helemaal nergens over hoe overdreven.. en je hebt gelijk een naam in de buurt voor zo iets onbenulligs.

Best wel bizar. Tweede keer deze week al die toeters en bellen. Vraag me af wat daar achter zit. Is dit nou de consequentie van het niet meer mogen/willen vervoeren en opslaan door de politie? Waarom laten ze niet gewoon een handhaver van IL&T komen (die bij elke show ook elk stukje vuurwerk handmatig controleert) en regelen ze gewoon normaal ADR vervoer?

*Complot denken aan:

'Wat nou als ze er elke keer zo'n poppenkast van maken om via de media het beeld te versterken dat al dat vuurwerk toch best wel behoorlijk super de puper gevaarlijk is, om zo de publieke opinie te beïnvloeden, en het debat te vergiftigen?'

*Complot denken uit.

*Complot denken aan:

'Wat nou als ze er elke keer zo'n poppenkast van maken om via de media het beeld te versterken dat al dat vuurwerk toch best wel behoorlijk super de puper gevaarlijk is, om zo de publieke opinie te beïnvloeden, en het debat te vergiftigen?'

*Complot denken uit.

Ik dacht precies hetzelfde. Denk dat dit wel zo bedoeld is, ja.

Best wel bizar. Tweede keer deze week al die toeters en bellen. Vraag me af wat daar achter zit. Is dit nou de consequentie van het niet meer mogen/willen vervoeren en opslaan door de politie?

Vermoed van wel. En als de EOD opgetrommeld word hangt daar nu eenmaal een circus aan vast.

Waarom laten ze niet gewoon een handhaver van IL&T komen (die bij elke show ook elk stukje vuurwerk handmatig controleert) en regelen ze gewoon normaal ADR vervoer?
Overheid. Waarom makkelijk als het moeilijker kan?:wink:

Back
Bovenaan