VONC - Vuurwerk Ondernemers Nederlands Collectief

Maar je wil toch geen duidelijkheid en de boel versnellen? Je wil juist vertragen en lang van de traditie genieten.
Geen compensatie betekend, geen verbod. Dus drammen om compensatie, geeft eigenlijk aan dat je snel een verbod wil.
Ik snap dat niet, net als met de boeren die duidelijkheid willen. Nee dat wil je niet, je wil gewoon doorgaan zoals altijd.

Snap je reactie niet...
Ook de verkopers die 10 jaar geleden een bunker hebben aangeschaft,en zowiezo in 1jaar hebben terug verdient lopen nu grotendeels om compensatie te schreeuwen als ik het zo begrijp.. de mensen die de laatste 5/6/7 jaar een bunker hebben aangeschaft die hebben gewoon het risico genomen. Dat eventuele verbod komt niet ineens uit de lucht vallen.dus wie hebben er nu echt "recht" op compensatie?

Net als de boeren kwestie die zich uit willen laten kopen,de groep die het hardste schreeuwt hebben vaak de oudste kutboerderijen van 100 jaar oud die uit een vallen en waar 0 onderhoud aan gepleegd is... juist die mensen schreeuwen het hardst..

Zo nog 100 voorbeelden... wie hebben er nou echt recht op een vergoeding? Ik bekijk het reëel, ook al voel ik me nu advocaat vd duivel😎#oprotten met dat verbod

Gaat nou VONC stemadvies voor één partij geven? :bonk:da riekt meer naar propaganda hè

Laatste tijd trouwens echt heel veel van dit clubje in de media gehoord, zoals beloofd! (not)

Ook de verkopers die 10 jaar geleden een bunker hebben aangeschaft,en zowiezo in 1jaar hebben terug verdient lopen nu grotendeels om compensatie te schreeuwen als ik het zo begrijp.. de mensen die de laatste 5/6/7 jaar een bunker hebben aangeschaft die hebben gewoon het risico genomen. Dat eventuele verbod komt niet ineens uit de lucht vallen.dus wie hebben er nu echt "recht" op compensatie?

Net als de boeren kwestie die zich uit willen laten kopen,de groep die het hardste schreeuwt hebben vaak de oudste kutboerderijen van 100 jaar oud die uit een vallen en waar 0 onderhoud aan gepleegd is... juist die mensen schreeuwen het hardst..

Zo nog 100 voorbeelden... wie hebben er nou echt recht op een vergoeding? Ik bekijk het reëel, ook al voel ik me nu advocaat vd duivel😎#oprotten met dat verbod

Kort antwoord: iedereen in de branche verdient en heeft recht op een (ruimhartige) vergoeding.

Maar..

Blijft een lastige discussie, want ook als die oude kutboerderij gewoon aan de eisen voldoet kun je er nog jaren goed geld verdienen.
Zo ook met een vuurwerkbunker, of die nou 1 jaar, 10 jaar of 100 jaar oud is, als je hem maar kunt vullen met vuurwerk.

Als ze een ondernemer eerlijk willen compenseren dan zul je dus élke investering moeten terugbetalen, dus ja ook die oudere investeringen.

Tevens kun je een boerderij nog rendabel maken door hem in te zetten voor iets anders.
Dat gaat met een vuurwerkbunker lastig aangezien die specifiek voor vuurwerk bedoelt is & peperduur.

En daarbij zou je voor zeker 5 jaar hun beoogde winst moeten betalen gebaseerd op de verkoopcijfers van de jaren ervoor en daar een gemiddelde van.
Dat geeft ruimte in de financiën en tijd om een andere onderneming te beginnen.

Toch is er een veel makkelijkere weg: geen verbod.

Alleen dat willen een hoop mensen niet inzien en kun je de aankomende jaren aan het lijstje toevoegen van: we kopen het in het buitenland wel.

Dus wel de lasten + kosten van handhaven, etc, maar niet de lusten van een dikke gevulde schatkist door BTW heffing.

Gaat nou VONC stemadvies voor één partij geven? :bonk:da riekt meer naar propaganda hè

Laatste tijd trouwens echt heel veel van dit clubje in de media gehoord, zoals beloofd! (not)
Ik krijg de indruk dat dit clubje zich allang bij een verbod heeft neergelegd (wellicht ook wel zo realistisch) en zich inzet voor maximale compensatie.

Maar je wil toch geen duidelijkheid en de boel versnellen? Je wil juist vertragen en lang van de traditie genieten.
Geen compensatie betekend, geen verbod. Dus drammen om compensatie, geeft eigenlijk aan dat je snel een verbod wil.
Ik snap dat niet, net als met de boeren die duidelijkheid willen. Nee dat wil je niet, je wil gewoon doorgaan zoals altijd.

Je wilt juist wel snel duidelijkheid. Niet alleen voor winkeliers maar ook voor importeurs die echt op het randje van de inkoopdeadlines staan. Als blijkt dat dit werkt en het verbod dus van tafel gaat, is er gewoon geen vuurwerk (genoeg). Daarmee is er directe omzetschade die voor sommige winkeliers een faillissement kan betekenen.

Ik krijg het idee dat dit clubje zich allang bij een verbod heeft neergelegd (wellicht ook wel zo realistisch) en zich inzet voor maximale compensatie.

HmmHmm:

Ik denk dat deze VONC voornamelijk inzet op de compensatie regeling inclusief duidelijkheid. (lees: geld)
Zelf vind ik het een beetje verdrietig om te lezen dat sommige mensen hier aangeven dat we dit alleen doen voor het geld.
Laat jullie niet ontmoedigen door mensen die zeggen dat dit alleen voor het geld is, want ook al zou dit na verloop nog het enige overgebleven doel zijn is dat meer dan legitiem.
Dit topic gaat over VONC. Bvd.

:bye:

Toevallig kennis c.q getroffen in beide situaties. Je hebt inderdaad geen idee. Het verbod wil niemand.

Back
Bovenaan